نقش طراحی تجربه و رابط کاربری در دیجیتال مارکتینگ

تعریف ui & ux

دنیای جذاب دیجیتال مارکتینگ زوایای پیدا و پنهان فراوانی دارد و اگر از هر نکته کوچکی غافل شویم از دور این رقابت هیجان انگیز خارج می‌شویم و این یعنی از دست رفتن سود و سرمایه!!!

یکی از نکاتی که برنامه نویسان و مدیران دیجیتال مارکتینگ از آن غافل می شوند ظاهر کاربرپسند و در عین حال ساده میباشد. علم تجربه کاربری و رابط کاربری برای ساختاربندی و تحلیل رفتار کاربران با هروسیله، اپلیکیشن و یا وبسایت می باشد.
User Interface – UI  and User Experience – UX

نقش طراحی تجربه و رابط کاربری در دیجیتال مارکتینگ

برای این منظور ابتدا ظاهر رابط کاربری یا یو آی طراحی و بهترین و آسان ترین راه کاربری توسط کارشناس تجربه کاربری یا یو ایکس اعمال می شود و پس از انجام تست های اولیه با کاربران، محصول ما به عموم ارائه میشود. بنابراین طراح رابط کاربری به عوامل بصری و دیداری محصول می‌پردازد و طراح تجربه کاربری به بهینه کردن فعالیتها و هدایت بهتر کاربران می‌پردازد.

حال وقت آن است که رفتار کاربران را در حجم انبوه با پیش بینی ها و اهداف خود مقایسه کنیم. از ابزارهای آنلاین و رایگان بررسی رفتار کاربران میتوان به HOTJAR و SMARTLOOK  اشاره کرد. هات جر تصویر از نقاط پر کلیک و پر بازدید کاربران را در اختیار شما قرار میدهد و اسمارت لوک مانند دوربین فیلمبرداری از رفتار کاربران شما تصاویر را آرشیو میکند.

پس از بهبود محصول یا سایت در حالت اول، کار شما تازه شروع شده و میبایست به سراغ تست A/B/C  برویم……قطعا به نتایج جذابی میرسید.

این تغیرات میتواند شامل بررسی محصول در رنگ های مختلف، مسیر مختلف یا کال تو اکشن های متفاوت باشد و توسط آنالیزورهای دقیق مانند گوگل آنالیتیکس نتایج دقیق هرکدام بخوبی بررسی شود.

برای یک دیجیتال مارکتر انجام این تست ها میتواند در جهت افزایش فروش یا جذب لید مانند گروث هکینگ عمل کند.

در حال حاضر اگر یک دانشجوی گرافیست بتواند کمی با Html و Css دسته و پنجه نرم کند و قوانین بازاریابی دیجیتال آشنا شود میتواند درآمدی بسیار بیشتر از اساتید باتجربه خود در دنیای سنتی داشته باشد زیرا User Interface (UI) and User Experience (UX) ترند روز جهانی در دنیای تبلیغات و گرافیک میباشد.

از اهدافی که یک پروژه طراحی رابط و تجربه کاربری دنبال می کند میتوان به بالا بردن درگیری کاربر یا User Engagement  و پخش ویروسی آن در بین افراد جامعه نام برد.

برای تشریح بیشتر نقش طراحی و تجربه در دیجیتال مارکتینگ شما رو به بررسی دقیق عکس این مقاله دعوت میکنم.

شراگیم مرادی

Share

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه