چرا شرکتها به بازاریابی دیجیتال نیاز دارند؟

digital advertising

حضور تکنولوژی در زندگی امروز حدی را گذرانده که حتی اگر فردی در کنج خانه هم که باشید می‌‌دانید که یکسری چیزها دارند تغییر می‌کنند. آنچه در این بین به‌نظر می‌رسد که هنوز هم جا پای مستحکمی در حوزه بازاریابی دیجیتال و کسب‌وکار دارد بازارهای مختلفی است که مردم برایشان از بین ترافیک و دود وقت می‌گذارند تا به صنف اصلیش بروند و از آنجا خرید کنند. از فرش‌فروش‌ها، بزازی‌ها و ساعت و عینک فروش بگیرید تا هرچه حوزه قدیمی که در ذهنتان است.

با این حال اکنون سدی بزرگ دیده می‌شود، بین افرادی که می‌خواهند قدیمی کار کنند با آن‌هایی که پلت‌فرم‌های نوظهور آنلاین را به آن ترجیح می‌دهند. هر دو طرف برای روش کار خود دلایل و پشتوانه‌های منطقی دارند، بی‌آنکه بدانند ورای بحث هزینه، هر دو شیوه مزیت‌هایی دارند که می‌توان آن‌ها از آن‌ها سود جست.

در این نوشتار مخاطب‌مان صاحبان کسب‌وکاری است که همچنان به شیوه فروش حضوری در پاساژها و بازارها گذران زندگی می‌کنند و می‌توانند با گرایش به سمت تکنولوژی، سود، اعتبار و حیات طولانی‌تری به کسب‌وکار خود ببخشند.

 

قبل از شروع کار، عینک بزنیم!

اگر کسب‌وکار شما بیش از ۱۵ سال سن دارد باید کمی اطلاعات‌تان در مورد کشور و مردم‌مان را بروز کنید. قطعا متوجه شده‌اید که نسبت به ۱۵ سال پیش تعداد افرادی که به مغازه‌تان رجوع می‌کنند کمتر شده است. بله مسلما بخش زیادی از این مساله به‌دلیل کاهش قدرت خرید مردم است؛ اما فراموش نباید کرد که مردم در هر وضعیت مالی که باشند به لوازم زندگی نیاز دارند. قیمت دلار ۱۰۰ هزار تومان هم بشود باز مردم عینک، گوشی، فرش، مبل، ساعت و هرچه که بگویید را نیاز دارند پس آنچه در این بین تغییر می‌کند میزان تمرکز مردم بر فروشندگانی است که با شرایط نو خود را وفق می‌دهند: به ویژه‌ با تکنولوژی دوست هستند.

علتی که می‌گوییم باید اطلاعاتتان را بروز کنید این است که اکنون قله هرم جمعیت ما متعلق به افراد بین ۲۰ تا ۳۰ سال است. این یعنی نسلی که می‌دانستند که صنف مثلا طلا فروشان کجاست دیگر در اوج این هرم نیست. در نتیجه به جای صنف و حتی قبل از آدرس و شماره تلفن‌تان، محصولی که می‌فروشید و نام برند شما باید قابل جست‌وجو باشد.

زمانی که بازار خراب است در پاساژ خالی قطعا یک یا دو مغازه همچنان شلوغ‌اند و آن‌ها دقیقا کسانی‌اند که در فضای مجازی نام‌شان قابل جست‌وجو است.

 

آسان است

مهم نیست چند ساله‌اید یا چقدر با تکنولوژی و مارکتینگ آشنایید. منابع فارسی در حوزه طراحی وب‌سایت، اپلیکیشن یا راه‌اندازی یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی بسیار غنی است. هرچند که اگر وقت و حوصله‌اش را ندارید می‌توانید با اندکی هزینه و بدون استخدام فردی یا دادن هزینه هنگفت به شرکتی بزرگ، حضورتان در فضای مجازی را عملی کنید. تنها چیزی که لازم دارید یک مشاور خوب و چند متخصص است که از خانه برایتان پروژه را جلو ببرند. معمولا اگر مشاور خوبی پیدا کنید بصورت اتوماتیک متخصصان کاربلد را هم برای اجرای پروژه پیدا کرده‌اید.

 

شما را از هر نقطه خواهند شناخت

خود اینترنت بدون هیچ ادویه اضافه‌ای یک سکوی قدرتمند برای شماست. گاهی یک کسب‌وکار بدون داشتن وب‌سایت و صفحه اجتماعی همچنان از فضای مجازی برایش مشتری می‌آید «چرا که مردم در انجمن‌ها و شبکه‌های اجتماعی در موردش حرف می‌زنند».

پس فارغ از اینکه حضور در شبکه‌های مجازی یا داشتن وب‌سایت را ترجیح می‌دهید، تمرکزتان روی آشنایی مردم با محصولاتتان باشد. اینکه چقدر در بازار سابقه دارید یا نرخ ورود و خروج اجناس در مغازه‌تان بالاست برای عموم مشتریان مهم نیست. ممکن است این کارها در بحث اعتمادسازی کمکی کند اما باید یادمان باشد که بهترین مشتریان کسانی هستند که به کالای شما نیاز دارند و گاهی همین که می‌فهمند شما این کالا را دارید از دورترین نقطه شهر خود را به شما می‌رسانند.

 

می‌توانید هیبریدی باشید

هرکسی شیوه‌ای برای انجام کارش دارد و ممکن است هزار مطلب مشابه این نوشتار نتواند شما را به سمت فروش و بازاریابی اینترنتی متمایل کند. در اینجا به یکی از خوبی‌های دیگر کار در فضای مجازی می‌رسیم.

شما می‌توانید بدون آنکه زیرساخت‌های خود را تغییر دهید هم از روش‌های نوین استفاده کنید. یعنی اگر فروشگاه فیزیکی دارید که از آن درآمد خوبی کسب می‌کنید لازم نیست برای فروش بیشتر کار خاصی بکنید. ساخت یک فروشگاه آنلاین و فروش محصولات به این روش نیازی به تغییر کار فعلی‌تان ندارد. درنتیجه مثل ماشین‌های هیبریدی که هم از نیروی موتور بنزینی و موتور برقی استفاده می‌کنند؛ شما هم می‌توانید از فروش یا بازاریابی اینترنتی به عنوان یک نیروی جدید برای رونق کارتان استفاده کنید.

 

مهم‌ترین مزیت: وقت بیشتر، انرژی کمتر

همانند صاحبان کسب‌وکاری که حاضر به استفاده از شیوه‌های مدرن و رو آوردن به تکنولوژی نیستند، خیلی از خریداران هم میانه‌ای با خرید آنلاین ندارند، اما با این فرق که عموم خریداران سنتی، باز هم از اینترنت برای بخش‌هایی از پروسه خرید استفاده می‌کنند. برای مثال خیلی‌ها که به فروشگاه‌های آنلاین اعتماد نمی‌کنند صرفا قسمت نهایی خرید را انجام نمی‌دهند. یعنی وارد این سایت‌ها می‌شوند، اجناس را مقایسه می‌کنند، مشخصات را می‌بینند، مظنه دست‌شان می‌آیند و سپس حضوری خرید می‌کنند. در این شیوه‌ خرید، بیشترین سود را فروشگاه‌هایی بدست می‌آورند که علاوه بر فروشگاه فیزیکی، وب‌سایت یا صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی دارند.

چنین فروشگاه‌هایی به‌دلیل اینکه محصولات و مشخصاتشان در سایت‌شان قرار دارد، زمان کمتری را برای خریداران وقت‌‌تلف‌کن صرف می‌کنند.

 

حرف آخر

ورود به فضای مجازی برای کسانی که کسب‌وکار خود را سال‌ها به شیوه‌ سنتی جلو برده‌اند می‌تواند سخت و حتی ترسناک باشد اما در نهایت هرکسی که وارد این فضا می‌شود حتی اگر شکست بخورد، دری را به سوی عمر بیشتر کسب‌وکار خود باز کرده است. این حقیقت که با گذشت زمان قلمرو فضای مجازی بر حوزه کسب‌وکار افزایش پیدا می‌کند را نمی‌توان کتمان کرد؛ پس باید با این فضا دوست شد و به صورت فکر شده به آن ورود کرد.

 

فرم درخواست مشاوره

نام شما (الزامی)

ایمیل شما (الزامی)

موضوع

پیام شما

 

Share

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 4 =