بهترین ابزار سئو سایت: ۲۲ مورد برای آنالیز و بررسی سایت

متخصصان سئو همواره از بهترین ابزار سئو سایت استفاده میکنند تا پیشرفت سایت مورد نظرشان را زیر نظر بگیرند. این بررسی از جنبههای مختلفی استفاده میکند تا به کمک استراتژیهای مناسب از رقبا جلو بزنید. هر سئوکار معظف است که با بهترین ابزار سئو وردپرس؛ ابزار سئو ایرانی؛ ابزار آنالیز سایت و موارد دیگر آشنا باشد. در این مطلب قصد داریم ابزارهای ایرانی و خارجی معروف و کاربردی را معرفی کنیم.
هیچ چیزی شبیه بهروزرسانی ناگهانی الگوریتم گوگل نیست که شما را دچار سردرگمی و نگرانی کند. به نظر میرسد که موتورهای جستجو مانند گوگل منتظر هستند تا شما همه استراتژیهای خود را انجام دهید و سپس به روزرسانی را منتشر کند که تلاشهای شما را فورا بیحاصل میکند.
بهعلاوه، هنوز مقداری اطلاعات محرمانه در پس چگونگی ارزیابی وبسایتها توسط گوگل و تعیین این موضوع وجود دارد که کدام سایتها در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERPs) برای سؤالات مختلف ظاهر میشوند.
خبر خوب این است که چندین ابزار بهینهسازی موتور جستجو (SEO) وجود دارد (برخی رایگان، برخی پولی) که میتوانند به شما در پروسه سئو سایت کمک کنند. وب سایت شما همانگونه که موتورهای جستجو مانند گوگل آن را میبینند، از این طریق میتوانید رتبه و ارتباط خود را با کلمات کلیدی هدف خود بهبود بخشید.
توجه: برخی از ابزارهای رایگان زیر نیز طرحهای پولی را ارائه میدهند، در حالی که برخی از ابزارهای پولی نیز طرحهای رایگان ارائه میدهند. بنابراین، توصیه میکنیم صفحات قیمتگذاری ابزارهایی را بررسی کنید که بیشتر به آنها براساس نیازها و اهداف علاقه دارید تا تعیین کنید کدام طرح برای شما ایدهآل است. البته اکنون در ایران دسترسی به این ابزارها راحتتر شده و میتواند با خرید اشتراک از بهترین ابزار سئو سایت کاملا بهره برد.
آشنایی با بهترین ابزار رایگان برای بررسی سئو سایت
بهترین ابزار رایگان سئو سایت در لیست ابتدایی ما قرار دارد. ممکن است امکانات ابزارهای پولی را در اختیارتان نگذارند. اما استفاده از آنها خالی از لطف نیست. ما برخی از بهترین ویژگیهای هر ابزار را به اشتراک گذاشتهایم و همچنین نحوه استفاده از آنها را برای استراتژی سئوی خود بیان کرده ایم.
۱.سرچ کنسول گوگل
سرچ کنسول گوگل ابزاری است که سئوکار را راهنمایی میکند. این راهنمایی براساس کلمات یا عبارات کلیدی است که کاربران به سمت سایت شما هدایت میشوند.
اگر صاحب یک کسبوکار یا یک متخصص سئو در تیم دیجیتال مارکتینگ خود هستید، سرچ کنسول میتواند به شما کمک کند تا یک تحلیل اولیه سئو را از ابتدا انجام دهید یا استراتژی سئو موجود خود را با کلمات کلیدی جدید بهروزرسانی کنید. سرچ کنسول سایت شما را کنترل، اشکالزدایی و بهینهسازی میکند. شما برای بهره مندی از بهترین ابزار سئو سایت یعنی سرچ کنسول، نیازی به کدنویسی ندارید.
در ادامه مهمترین ویژگیهای سرچ کنسول ذکر شده است:
- کلمات کلیدی: کلمات کلیدی مشاهده میکنید که صفحات سایت شما در حال حاضر برای آنها رتبهبندی میشوند.
- خطاهای خزیدن: هر گونه خطای خزیدن را شناسایی کنید که در وب سایت شما وجود دارد.
- رسپانسیو موبایل: درک کنید که وب سایت شما چقدر برای موبایل مناسب است و فرصتهایی را برای بهبود تجربه تلفن همراه برای کاربران خود کشف کنید.
- گوگل ایندکس: ببینید چه تعداد از صفحات وب شما در فهرست گوگل قرار دارند.
- تجزیه و تحلیل: معیارهای مرتبط با وب سایت که برای شما مهم هستند، مانند کلیکها، نمایشها، میانگین نرخ کلیک (CTR) و موقعیت متوسط قابل مشاهده هستند.
۲.گوگل آنالیتیکس
اگرچه گوگل آنالیتیکس یک نسخه پولی دارد. اما نسخه رایگان گوگل آنالیتیکس میتواند به شما در مدیریت سئوی وبسایتتان کمک کند. این امر مخصوصا اگر گوگل آنالیتیکس را با گوگل سرچ کنسول جفت کنید، صادق است. با انجام این کار، تمام دادههای سئوی وبسایت شما در مرکز قرار میگیرند و جمعآوری میشوند و میتوانید از بررسیهایی برای شناسایی زمینههای بهبود با کلمات کلیدی و عباراتی استفاده کنید که میخواهید وبسایت و صفحات وبتان برای آنها رتبهبندی شوند.
ویژگیهای دیگری که میتوانید از نسخه رایگان گوگل آنالیتیکس برای درک و بهبود سئو خود استفاده کنید عبارتند از:
- فیلتر کردن ترافیک ارجاعی: از شر ترافیکی خلاص شوید که پتانسیل خراب کردن گزارشهای سئو را دارد، مانند ترافیک جعلی.
- مقایسه ترافیک وب سایت ارگانیک با غیر ارگانیک: بدانید بازدیدکنندگان شما از کجا میآیند و آن کانالها را برای افزایش ترافیک بهینهسازی کنید.
- تعیین معیارهای تعامل: از گزارشهای محتوای سایت برای تعیین معیارهای تعامل در هر صفحه، تعامل برای دایرکتوریها و صفحات در وب سایت خود، معیارهای خروج از صفحه و همچنین کسب، رفتار و تبدیل صفحات فرود استفاده کنید.
- ویژگی تبدیلهای کمکی گزارش چند کانالی را مرور کنید: مشخص کنید کدام یک از کانالهای شما منجر به بیشترین تبدیل و ارزشی که برای کسب و کار شما به ارمغان آورده است.
۳.UpCity Free SEO Report Card
گزارش رایگان سئو توسط UpCity به شما امکان میدهد وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید تا تعیین کنید که چگونه در مقابل رقبا قرار میگیرد. در ازای آدرس ایمیل شما و چند داده، SEO Report Card گزارشی را ارائه میدهد که موارد زیر را پوشش میدهد:
- تجزیه و تحلیل رتبه: تصویری از رتبهبندی وب سایت شما در محبوبترین موتورهای جستجو به نمایش گذاشته میشود.
- لینک سازی: حساب دقیق تعداد وب سایتهایی که به سایت شما لینک میدهند.
- تجزیه و تحلیل در سایت: نگاهی به اینکه چقدر در ترکیب کلمه کلیدی اصلی خود در سراسر سایت خود موفق بودهاید.
- دسترسی به وب سایت: اطلاعاتی در مورد زمان بارگذاری و دسترسی سایت شما ارائه می شود.
- معیارهای اعتماد: مروری بر سطح اعتماد یا اعتبار سایت شما.
- نمایه سازی فعلی: نشان دهنده تعداد صفحات سایت شما ایندکس شده است.
۴.Internet Marketing Ninjas
نینجا یک شرکت متمرکز بر SEO با ابزارهای رایگان متنوعی است که میتوانید از آنها برای مقایسه وب سایت خود با رقبا، بهینهسازی صفحات وب برای کلمات کلیدی خاص، تولید متا تگها و افزایش ترافیک ارگانیک به وب سایت خود استفاده کنید. در ادامه چند نمونه از ابزارهای سئوی رایگان نینجا وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید:
- ابزار لینک شکسته: لینکهای شکسته و تغییر مسیرها را شناسایی کنید و از ویژگی خزیدن سایت برای ایجاد نقشه سایت XML از وب سایت خود استفاده کنید.
- فراداده تصویر: همه لینکهای صفحه خود (خارجی، داخلی و غیره) را در صفحات وب خود مشاهده کنید تا ببینید چه چیزی خوب کار میکند و چه چیزی خراب است یا نیاز به به روزرسانی دارد.
- ابزار بهینهسازی روی صفحه: از این ابزار برای ارزیابی محتوای صفحه وب، اطلاعات متا و لینکهای داخلی خود استفاده کنید.
- مقایسه کنار هم: سئوی صفحات وب خود را با صفحات وب رقبا مقایسه کنید.
- زمان بارگذاری صفحه: زمان بارگذاری صفحه و مدت زمانی که طول میکشد تا هر جزء یک صفحه وب به طور کامل نمایش داده شود را تجزیه و تحلیل کنید.
۵.Bing Webmaster
وب مستر بینگ به شما امکان دسترسی به بسیاری از ابزارهایی را میدهد که بینشی در مورد وب سایت شما مانند ابزارهای گزارش دهی، تشخیص و سئو ارائه میدهند. ابزارهای سئو که میتوانید به صورت رایگان از آنها استفاده کنید این قدرت را دارند که به شما در تجزیه و تحلیل وب سایت، مدیریت بک لینکها و بررسی کلمات کلیدی کمک کنند تا مطمئن شوید سایت شما برای جستجوی ارگانیک به خوبی بهینه شده است. در ادامه برخی از کارهای دیگری وجود دارد که میتوانید با ابزارهای وب مستر بینگ انجام دهید:
- پروفایل بک لینک را مشاهده کنید: برای درک صفحات ارجاع دهنده، دامنهها و لینکهای لنگر درباره پروفایل بک لینک خود بیاموزید.
- انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی: تعیین کنید که مخاطب شما چه کلمات و عباراتی را جستجو میکند و همچنین حجم جستجوی آن کلمات و عبارات کلیدی را تعیین کنید.
- از ویژگی اسکن سایت استفاده کنید: وب سایت خود را خزیده و خطاهای فنی سئو را شناسایی کنید.
- دریافت گزارشهای سئو: هر گونه خطایی را بررسی کنید که در وب سایت و صفحات سایت شما وجود دارد.
۶.Google Trends
ابزارهای سئو سنتی مانند مواردی که قبلا در مورد آنها صحبت کردیم برای انجام تحقیقات و ممیزی زمانی عالی هستند که کسب و کار شما از قبل ایجاد شده است. اما اگر در حال راه اندازی یک کسب و کار جدید هستید و میخواهید بدانید که مردم در حال بررسی چه صنایع، موضوعات و ایدههای محبوبی هستند، چه باید کرد؟ گوگل ترند یک مکان عالی برای کشف پتانسیلهای بکر است که میتواند یک چشمانداز کلیدی بزرگ برای وب سایت شما ایجاد کند.
باید توجه داشته باشید که گوگل ترند جایی نیست که بتوانید دادههای گرانول را دریافت کنید. این ابزار زمانی بهترین عملکرد را دارد که از آن به عنوان قطب نما برای تعیین جهت استراتژی سئو خود استفاده میکنید و سپس این بینشها را با کمک مشاور سئو برنامه ریزی کرده و استراتژی مناسب را اجرا میکنید. در ادامه نکاتی است که باید در Google Trends به دنبال آن باشید:
- ترندها: به دنبال ترندها در کشورها یا مناطق خاصی از جهان باشید.
- موضوعات محبوب: افراد محبوب و کلمات کلیدی بلند مرتبط با آنها را پیدا کنید.
- مقایسهها: مقایسه و بررسی ترندها در طول زمان.
۷.Seolyzer
یکی از بهترین ابزارهای سئو رایگان سئولایزر است. این ابزار امکان تجزیه و تحلیل سئو سایت را فراهم میکند. سئولایزر تعیین میکند که موتورهای جستجو مانند گوگل چگونه وب سایت شما را مشاهده میکنند. Seolyzer اطلاعاتی را که رباتهای خزنده در فایلهای گزارش سرور شما باقی میگذارند، در حین مرور سایت شما برای شناسایی و ایجاد KPIهای سئو شما به دست میآورد. همچنین این ابزار کدهای خطا، تغییر مسیرها و عملکرد سرعت صفحه را شناسایی میکند.
علاوه بر این، Seolyzer میتواند به شما کمک کند:
- نظارت بر مسائل سئو: زمان پاسخگویی ضعیف، پیامهای خطا و حجم خزیدن را شناسایی کنید تا بتوانید قبل از آسیب جدی آنها را حل کنید.
- KPIهای منحصر به فرد خود را مدیریت کنید: عملکرد صفحه، حجم خزیدن، کدهای وضعیت HTTP، صفحات فعال و جدید و پاسخگویی دسکتاپ در مقابل تلفن همراه را تجزیه و تحلیل کنید.
- صفحات وب را بخش بندی کنید: مشخص کنید صفحاتی کدامند که بیشترین خزیدن شما را دارند.
- مقایسه صفحات وب: ببینید گوگل چه چیزی را برای صفحاتی مهمترین آنها میداند که برای نتیجه کسب و کار شما بسیار مهم هستند.
- تاثیر سئو را اندازه گیری کنید: تاثیر تلاش های سئوی خود را به صورت صفحه به صفحه یا بر اساس دسته بندی صفحه درک کنید.
۸.SEOquake
SEOquake یک اکستیشین گوگل کروم است که به طور خودکار پارامترهای سئو صفحه وب را به سرعت و رایگان بررسی میکند. این موضوع شامل ممیزیهای سئو داخلی، بررسی لینکهای داخلی و خارجی، مقایسه URL و دامنه در زمان واقعی و ارسال فایل داده میشو د. موارد دیگری که میتوانید از SEOquake برای آنها استفاده کنید عبارتند از:
- تجزیه و تحلیل لینک: با استفاده از ابزار Link Examiner شرح مفصلی از نحوه عملکرد همه پیوندهای خود (از جمله URL ها، متن لنگر و سایر انواع لینکها) دریافت کنید.
- روی معیارهای مهم تمرکز کنید: گزارشهای SEOquake را تنظیم کنید تا فقط پارامترها و معیارهایی را نمایش دهند که برایتان مهم هستند.
- سئوی وب سایت خود را بررسی کنید: هر گونه مشکل مرتبط با سئو را شناسایی کنید که توسط موتورهای جستجو قابل یافتن است.
- یافتههای خود را با همکاران خود به اشتراک بگذارید: نتایج تجزیه و تحلیل SEO خود را به یک گزارش قابل تنظیم و اشتراکگذاری کنید.
۹.Seobility
Seobility یکی از بهترین ابزار سئو سایت است که میتوان به صورت رایگان از آن استفاده کرد. با استفاده از آن، شما میتوانید سطح انطباق وب سایت خود را با دستورالعملهای سئو امروزی آزمایش کنید. به سادگی با وارد کردن URL خود، سایت شما تجزیه و تحلیل میشود و نکاتی در مورد اینکه چگونه میتوانید وب سایت خود را بهتر بهینه کنید دریافت خواهید کرد.
علاوه بر بررسی دقیق سئوی وب سایت خود، به ۱۰۰۰ ممیزی صفحه فرعی، گزارش ایمیل و هشدارها و نظارت بر کلمات کلیدی دسترسی خواهید داشت. در ادامه برخی از مزایای دیگر استفاده از بهترین ابزار سئو سایت وجود دارد:
- خطاهای فنی را پیدا کنید: برای بازیابی ترافیک از دست رفته و جلوگیری از کاهش ترافیک در آینده، مشکلات سئوی صفحه را به سرعت حل کنید.
- امتیازدهی دقیق سئو: امتیاز سئو را دریافت کنید که فاکتورهای مختلف وب سایت از جمله متا اطلاعات، کیفیت صفحه، ساختار لینک و موارد دیگر را در برمیگیرد.
- تجزیه و تحلیل متا اطلاعات: مسائل خاص سئو را با اطلاعات متا خود مانند عناوین و توضیحات متا، متا تگها و نامهای دامنه یا URLهای صفحه نامعتبر یا نادرست درک کنید.
- فرصتهای بهینهسازی: مناطقی را برای بهبود در مورد سرعت و کیفیت صفحه خود (مرتبط با متن، محتوای تکراری، طراحی واکنشگرا و ویژگیهای alt برای محتوا) شناسایی کنید.
- پیشنهادات ساختار لینک: بدانید که چگونه صفحه و ساختار لینک شما میتواند با دریافت دادههای مربوط به هدرها، لینکهای داخلی و موارد دیگر بهبود یابد.
- رفع خطاهای سرور: خطاهای سرور خاص مربوط به هرگونه تغییر مسیر، هدر HTTP یا فایلهای CSS و جاوا اسکریپت را شناسایی کنید.
۱۰.Check My Links
Check My Links یک افزونه گوگل کروم و یکی از بهترین ابزارهای سئو سایت است که میتوانید از آن برای اطمینان از کارکرد لینکهای خود در صفحات وب داخلی یا خارجی استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر بخواهید عبارتی را در ویکیپدیا جستجو کنید، «لینک من» را بررسی کنید میتواند به شما بگوید تعداد لینکهای آن صفحه ویکیپدیا در مجموع چقدر است و چه تعداد از آن لینکها شکسته شدهاند.
استفاده از این ابزار مفید است زیرا میتوانید بلافاصله لینکهای شکسته را اصلاح کنید (یا امیدواریم، قبل از اینکه صفحه منتشر شود). Check My Links برای توسعه دهندگان، ویرایشگران محتوا و طراحان وب با توجه به سازندگان آن ایده آل است. در ادامه چند نمونه دیگر از آنچه که Check My Links میتواند انجام دهد، بیان شده است:
- لینکهای شکسته را شناسایی کنید: هر لینک را در صفحات وب خود بررسی کنید و همه لینکهای نامعتبر را شناسایی کنید.
- مشکلات برجستهسازی خودکار: لینکهای خوب را به رنگ سبز و لینکهای شکسته را به رنگ قرمز به سرعت ببینید.
- لینکهای شکسته را برای تجزیه و تحلیل بیشتر صادر کنید: همه لینکهای بد خود را با یک کلیک در کلیپ بورد خود کپی کنید.
۱۱.BROWSEO
BROWSEO یک مرورگر سئو است که به شما امکان میدهد صفحه وب خود را در قالبی محدود بررسی کنید تا بتوانید UX و محتوای آن را تجزیه و تحلیل کنید و همچنین بینشی در مورد سئو آن به دست آورید. هنگامی که URL را وارد کردید، خروجی بر روی HTML شما تاثیر میگذارد تا بتوانید ساختار صفحه، عبارات جستجوی بهینه شده و سایر عوامل مرتبط با سئو را درک کنید. نمونههایی از کارهایی عبارتند از که میتوانید با BROWSEO انجام دهید:
- مشاهده تعداد کلمات در صفحه: نقطه شیرین برای طول کپی را در صفحات وب خود پیدا کنید.
- تعداد لینکهای داخلی و خارجی را در صفحه خود تعیین کنید: این موضوع به شما اجازه میدهد تا ببینید استراتژی لینک شما در هر صفحه چگونه کار میکند.
- تمام اطلاعات متا خود را مشاهده کنید: عنوان، متن جایگزین و توضیحات متا را مرور کنید.
۱۲.GTmetrix
GTmetrix یک ابزار تجزیه و تحلیل عملکرد و گزارشی است که به شما در مورد مسائل فنی وب سایتتان هشدار میدهد که ممکن است بر سرعت سایت و تجربه کاربر تأثیر بگذارد. گوگل به طور فزایندهای بر تجربه کاربر به عنوان یک عامل رتبهبندی تمرکز میکند و نشان داده شده است که بهبود عواملی مانند زمان بارگذاری صفحه میتواند تأثیر مثبتی بر رتبهبندی موتور جستجوی شما داشته باشد.
GTmetrix دادههای عملکرد را از وبسایت شما جمعآوری میکند، آنها را با استفاده از قوانین مشابه Google PageSpeed Insights و Yahoo تجزیه و تحلیل میکند! سپس به شما یک امتیاز عملکرد و یک رتبهبندی نمایه شده نسبت به سایر کاربران در پلتفرم میدهد. شما میتوانید به طور عینی سرعت صفحه خود را اندازه گیری کنید و ببینید که چگونه با وب سایتهای دیگر مقایسه میکنید. مرحله بعدی بهینهسازی است: GTmetrix به شما کمک میکند تا نحوه اتصال زمان بارگذاری صفحه به اندازه کل صفحه و تعداد کل درخواستها را تجسم کنید تا بتوانید بهترین استراتژی را برای بهبود تجربه کاربری برای بازدیدکنندگان خود و در SERPها اجرا کنید.
۱۳.Google PageSpeed Insights
Google PageSpeed Insights یک ابزار فنی ممیزی سئو و یکی از بهترین ابزارهای سئو سایت است که بر بهینهسازی سرعت صفحه تمرکز دارد. به سادگی یک URL وارد کنید و Google PageSpeed Insights محتویات آن را تجزیه و تحلیل میکند و توصیههای عملی برای بارگذاری سریعتر آن صفحه ارائه میدهد.
سرعت بارگذاری صفحه در حال تبدیل شدن به یکی از مهمترین عوامل فنی سئو است که توسط موتورهای جستجو برای تعیین رتبه در SERPها استفاده میشود. زمانی که صفحات زمان زیادی برای بارگذاری طول میکشد، بازدیدکنندگان بعید به نظر میرسند که منتظر بمانند تا محتوای آنها بارگذاری شود و به احتمال زیاد صفحه را بدون تعامل ترک میکنند. این بدان معناست که عملکرد تبدیل ضعیف، نرخ پرش بالاتر و تجربهای بینظیر برای مشتریان است.
یکی از ویژگیهای خوب یکی از بهترین ابزارهای سئو سایت این است که سرعت صفحه را با استفاده از دادههای میدانی اندازهگیری میکند که هر زمان که شخصی از وبسایت شما در گوگل کروم بازدید میکند، ضبط میکند. دادههای میدانی تجربیات کاربران واقعی را در دسترسی به صفحات شما در دستگاههای واقعی منعکس میکند و بینش دقیقتری را در مورد اینکه چگونه بهینهسازیهای شما بر عملکرد واقعی تأثیر میگذارد، ارائه میدهد.
Google PageSpeed Insights برای دسترسی و استفاده برای همه رایگان است.
ابزارهای پولی سئو
در مرحله بعد، به برخی از ابزارهای پولی سئو نگاه میکنیم. (توجه داشته باشید که برخی از این ابزارها دارای دوره آزمایشی رایگان هستند. برخی نیز طرحهای کاملا رایگان را ارائه میدهند اما با محدودیتهایی از نظر انعطافپذیری و سفارشیسازی مواجه هستید.)
برای دریافت هرگونه مشاوره مارکتینگ و سئو با ما در تماس باشید.
۱.ابزار بررسی سایت ایرانی جت سئو
اگر به دنبال ابزار ایرانی برای بررسی سئو سایت خود هستید، جت سئو یکی از بهترین ابزارهای سئو سایت است که خدمات متنوعی را ارائه میدهد. با کمک این سایت میتوانید رتبه کلمات کلیدی سایت خود، خطاهای فنی و محتوایی، بررسی کلمات کلیدی، انالیز رقبا و نظارت بر عملکرد سایتتان را انجام دهید. برای آزمایش این ابزار ۷ روز به صورت رایگان میتوانید عضو سایت شوید و از آن استفاده کنید.
۲.Ahrefs
Ahrefs یک منبع بررسی سئو پیشرفته است که ویژگیهای وب سایت شما را آنالیز میکند و کلمات کلیدی، لینکها و رتبهبندی تارگتهای سایت شما را بررسی کرده تا به شما کمک کند تا در مورد سایت خود تصمیمات بهتری بگیرید. برخی از ویژگیهای اصلی Ahrefs عبارتند از:
- Site Explorer: عملکرد صفحات خاصی را به شما نشان میدهد.
- Content Explorer: به شما امکان میدهد صفحات وب با عملکرد بالا را تحت کلمات کلیدی و موضوعات خاص جستجو کنید.
- Keywords Explorer: حجم جستجوی ماهانه و نرخ کلیک کلمات کلیدی خاص را ایجاد میکند.
- Site Audit: بر روی صفحات مشخص شده در دامنه شما را خزیده و تعدادی از مشکلات فنی را در سطح صفحه آشکار میکند.
۳.SEMrush
SEMrush یک داشبورد استادانه است که عملکرد دامنهها و صفحات خاص سایتها را گزارش میدهد. SEMrush خدمات متعددی را ارائه میدهد که یکی از آنها آنالیز سئو است. یکی از بهترین ابزارهای سئو سایت است که میتوانید چند پروژه در آن تعریف کنید و به بررسی و پیشرفت سایت خود نظارت داشته باشید.
این ابزار به شما امکان میدهد بهبود وب سایت را در طول زمان ردیابی کنید و همچنین شناسایی کنید که برای کدام کلمات کلیدی رتبهبندی شده است، رتبه صفحه برای یک کلمه کلیدی چقدر است، حجم جستجوی ماهانه کلمه کلیدی و موارد دیگر را به کمک این ابزار تجربه میکنید. همچنین SEMrush به شما امکان میدهد:
- ایجاد لینک: بک لینکهای وب سایتهای دیگر به سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید.
- از ابزار Keyword Magic استفاده کنید: تمام کلمات کلیدی را شناسایی کنید که برای ساخت موفقیتآمیز استراتژی سئو نیاز دارید.
- استراتژیهای رقبای خود را ببینید: کلمات کلیدی یا تبلیغات مورد استفاده در تبلیغات PPC رقبای خود را شناسایی کنید.
- دریافت توصیهها: ببینید چگونه میتوانید با بهینهسازی محتوایتان، ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهید.
۴.KWFinder
اگر فقط نیاز به تحقیق در مورد کلمات کلیدی دارید، گاهی اوقات نیازی به بهترین ابزار سئو سایت با کلی ویژگی ندارید. KWFinder یک ابزار عالی است که شکاف بین سئو و کپی رایتینگ را پر میکند. کلمات کلیدی را خواهید یافت که رتبهبندی آنها چندان دشوار نیست اما همچنان پتانسیل ایجاد ترافیک را دارند. چیزی که KWFinder را منحصر به فرد میکند این است که چگونه به طور یکپارچه بین زبانها و مناطق جابه جا میشود تا بتوانید به مخاطبان خود در هر کجای دنیا که هستند، خدمات ارائه دهید. برخی از ویژگیهای برتر KWFinder شامل موارد زیر است:
- کلمات کلیدی بلند: کلمات کلیدی بلندی را پیدا کنید که فرصتهای بیشتری برای کسب ترافیک به شما میدهد.
- کلمات کلیدی رقیب: ببینید استراتژی کلمات کلیدی رقیب شما چگونه با استراتژی شما مقایسه میشود، به علاوه فرصتهای بیشتری برای کلمات کلیدی پیدا کنید.
- ابزار تجزیه و تحلیل SERP: رقابت در SERP را تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید خوانندگان به دنبال چه عناصری در صفحات شما هستند.
- ابزار تحقیق کلمات کلیدی محلی: مشاهده کنید که کاربران به صورت محلی به دنبال چه چیزی هستند و برای ترافیک خاص بیشتر به بازارهای محلی مراجعه کنید.
۵.GrowthBar
GrowthBar یک افزونه کروم است که میتواند به شما در انجام تحقیقات کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقابتی و ردیابی رتبهبندی سئو کمک کند. با GrowthBar، مستقیما از صفحات نتایج موتور جستجو به نقاط داده مربوط به هر وب سایتی دسترسی پیدا کنید. این ابزار به شما امکان میدهد عملکرد رقبای خود را ارزیابی کنید و کانالهای رشد، کلمات کلیدی، بک لینکها و تبلیغاتی را مشاهده کنید که برای آنها کار میکند. در ادامه مطلب بهترین ابزارهای سئو سایت برخی از ویژگیهای کلیدی GrowthBar بیان شده است:
- از ویژگی Top Keywords and Backlinks استفاده کنید: ببینید کدام کلمات کلیدی پولی و ارگانیک بیشترین ترافیک را برای وب سایت شما دارند و لیستی از معتبرترین بک لینکهایی را دریافت کنید که به سایت شما اشاره میکنند.
- امتیاز دشواری کلمه کلیدی خود را دریافت کنید: به سرعت ارزیابی کنید که رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص بر اساس قدرت دامنه رتبه بندی URLها در صفحه اول چقدر دشوار است.
- از ابزار Word Count استفاده کنید: تعداد کلمات هر صفحه را مستقیما از SERP مشاهده کنید.
- از ابزار پیشنهادات کلیدواژه استفاده کنید: فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط را که ممکن است بخواهید برای آنها رتبهبندی کنید به همراه حجم جستجو و CPC آنها دریافت کنید.
۶.Woorank
تجزیه و تحلیل عمیق Woorank به سئوکاران کمک میکند فرصتهایی را برای بهینهسازی و بهبود پیدا کنند. این تجزیه و تحلیل عملکرد ابتکارات سئو موجود، شبکههای اجتماعی، قابلیت استفاده و موارد دیگر را در نظر میگیرد. هر گزارش به بخشهایی تقسیم میشود تا به شما کمک کند به راحتی سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید و اهداف بهینهسازی را شناسایی کنید. در اینجا به چند ویژگی گزارش اشاره میشود:
- چک لیست مارکتینگ: وظایف رایج مارکتینگ را مرور کنید که میتوانید به عنوان بخشی از اجرای استراتژی سئو خود انجام دهید.
- سئو: معیارهای سئوی خود را در برابر اهداف خود تجزیه و تحلیل کنید.
- موبایل: تصمیم بگیرید که کدام تاکتیکهای بهینهسازی موبایل را بر اساس دادههای تلفن همراه به کار بگیرید.
- شبکههای اجتماعی: در مورد اینکه شبکههای اجتماعی چگونه در ترافیک و اهداف سئوی شما نقش دارند، بینش پیدا کنید.
۷.BuzzStream
اگرچه استفاده از بک لینکها و سئو خارجی برای رتبه گرفتن خوب در گوگل بسیار مهم هستند اما نحوه استفاده از آنها میتواند مشکلزا شود. BuzzStream تحقیق در مورد افراد مناسب، یافتن پیامهای ایمیل موثر و ردیابی افرادی را آسان میکند که هر درخواست لینک را پذیرفتهاند. BuzzStream همچنین به شما کمک میکند:
- کاندیداها را شناسایی کنید: آنها را بر اساس صنعتشان و میزان مشارکت آنها در شبکههای اجتماعی مختلف پیدا کنید.
- نامزدهای بک لینک را شناسایی کنید: اینها افرادی هستند که احتمالا به دلایل دیگری که منحصر به بخش کسب و کار شما هستند، درخواست بک لینک شما را میپذیرند.
۸.Moz
نسخه اشتراک Moz Pro به عنوان یک ابزار همه کاره برای افزایش رتبه جستجوی کسب و کار شما عمل میکند. مجموعه بهترین ابزارهای سئو سایت Moz خدماتی را در اختیار مشترکین قرار میدهد که برای شناسایی فرصتهای سئو، ردیابی رشد، ایجاد گزارشها و بهینهسازی تلاشهایشان نیاز دارند. این ویژگیهای Moz Pro شامل موارد زیر است:
- ربات خزنده: حداکثر ۳۰۰۰ لینک را در یک URL مشخص تجزیه و تحلیل میکند.
- گزارش ایمیل: بر روی جزئیاتی خزیدن میکند که دادهها را برای صفحاتی ارسال شده است که سایت شما به آنها لینک دارد.
- عوامل مختلف «خزیدن»: این عوامل شامل محتوای تکراری و تغییر مسیرهایی است که میتواند بر عملکرد SEO شما تأثیر بگذارد.
۹.Screaming Frog SEO Spider
این برنامه که به طور خاص برای افرادی طراحی شده است که به سئوکار هستند، بر روی وب سایتهایی را میخزند که شما مشخص کردهاید و URLها را برای مسائل رایج سئو بررسی میکند. این برنامه یک فرآیند زمانبر را ساده و تسریع میکند، مخصوصا برای وبسایتهای بزرگتر خیلی کاربرد دارد. (ممکن است ساعتها یا روزها طول بکشد تا همان URLها به صورت دستی ارزیابی شوند.) سایر ویژگیهای قابل توجهScreaming Frog SEO Spider عبارتند از:
- برنامه جاوا: Screaming Frog شامل یک برنامه جاوا بصری با زبانههایی است که به راحتی قابل جابجایی هستند.
- ارسال آسان به اکسل: داده های SEO خود را بیشتر تجزیه و تحلیل کنید.
سخن پایانی
در این مطلب لیست بهترین ابزارهای سئو سایت را بررسی کردیم. اکنون زمان آن رسیده است که بررسی وب سایت خود را شروع کنید و آن مشکلات فنی، داخلی یا خارجی را حل کنید که میتواند بر رتبهبندی شما تأثیر منفی بگذارد. برای نظارت بر سایت و رقابت با رقبای خود به کمک نیاز دارید؟ کافی است که با کارشناسان و متخصصان تیم دیجیتال مارگتینگ شراگیم تماس بگیرید. مشاوره سئو فرصتی است که با یکدیگر استراتژی شما را بررسی کنیم. ما بهترین ایدهها با کمترین بودجه و بازده بالا را به شما ارائه میدهیم.
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
سلام، ممنون از مطلب خوبتون
فقط یه سوال، از این ابزار ها در ایران هم میشه استفاده کرد؟
بله دوست عزیز