کتاب دیجیتال مارکتینگ در ایران + معرفی مزایا و نمونه های ایرانی و خارجی

    کتاب دیجیتال مارکتینگ

    خرید کتاب چاپی  

    خرید کتاب دیجیتال

     

     

    یکی از علوم و مهارت‌هایی که این روزها طرفداران زیادی دارد و حتی به بخشی از نیاز بازار سنتی تبدیل شده است دیجیتال مارکتینگ است. در گذشته که رقابت به اندازه عصر حاضر پیچیده و سخت نبود فعالیت‌های تبلیغاتی نیز محدود و به صورت سنتی بودند ولی هرچه علم و دانش پیشرفت کرد، رقابت در این فضا سخت تر شد و نیاز به ابزارهای مختلف و دانش به‌روز نیز بیش از پیش احساس می شود.

    پیش از همه گیر شدن اینترنت و افزایش محبوبیت شبکه‌های اجتماعی در جهان، تلویزیون، رادیو، روزنامه و مجلات، بیلبورد و دیگر روش های سنتی بهترین روش برای معرفی برند، محصول و خدمات بود. اما اینروزها فضای تبلیغات، محدود به تلویزیون یا فضاهای خاصی نیست و مارکتینگ در بخش های زیادی از زندگی انسان امروزی به صورت مستقیم و غیر مستقیم حضور دارد.

    هر روش تبلیغاتی روشن است مزایا و معایب خود را دارد و ظهور دیجیتال مارکتینگ نیز مزایای برخی روش‌های سنتی را به طور کلی نفی نمی‌کند، اما در حال حاضر دیجیتال مارکتینگ باعث شده است تا از طریق روش‌هایی در دسترس‌تر، انسان دنیای امروز را که بیش از هر زمانی به تلفن همراه، لپ تاپ، اینترنت و …. وابسته است را با محصول و خدمت خود آشنا ساخت.

    وقتی نسبت به مزایای دیجیتال مارکتینگ و آورده‌ای که می‌تواند برای هر کسب و کاری داشته باشد آگاهی پیدا کنید نوبت به یادگیری بازاریابی دیجیتال می‌رسد.

    لزوم آشنایی صاحبین کسب و کار با دیجیتال مارکتینگ

    اگر شما جزو صاحبین کسب و کار هستید و می‌خواهید نسبت به دیجیتال مارکتینگ و آورده‌های آن برای کسب و کار خود آگاه شوید در ابتدا باید به مطالعه بپردازید. جنس مطالعه و تحقیقات شما متفاوت از افرادی است که می‌خواهند به صورت حرفه‌ای و تخصصی کار دیجیتال مارکتینگ انجام دهند. شما باید در قدم اول به دنبال یک منبع و کتاب دیجیتال مارکتینگ خوب و مناسب باشید تا شما را با مفاهیم اولیه آشنا سازد. مشخص است متدها، روش‌ها و برخی قوانین مربوط به دیجیتال مارکتینگ همواره درحال به روز رسانی و تغییر هستند اما مفاهیم پایه و اساسی به سختی تغییر می‌کنند و بخش ثابت بازاریابی محسوب می‌شوند. پس یک کتاب دیجیتال مارکتینگ کامل و بروز نیاز کسب و کار شما را تا حد زیاد مرتفع می‌سازد.

    وقتی شما به مفاهیم مدیریتی دیجیتال مارکتینگ آگاه شوید و بدانید چگونه هر بخش و شاخه دیجیتال مارکتینگ باعث پیشرفت کسب و کار شما می‌شود می‌توانید برای خدمات مورد نیاز خود مشاوره‌های حرفه‌ای‌تر گرفته و با نیروها و تیم‌های قوی و حرفه‌ای کار کنید.

    لازم است بدانید در صورتی که آگاهی‌های لازم و دانش پایه دیجیتال مارکتینگ را نداشته باشید به راحتی می‌توانید توسط افراد سودجو مورد سوء استفاده مالی قرارگیرید.

    digital marketing book

    دیجیتال مارکتینگ را از کجا شروع کنیم؟

    از طرفی دیگر شاید شما هم یکی از علاقه مندان به دیجیتال مارکتینگ و دنیای جذاب آن باشید. اولین سوالی که برای بسیاری از افراد این گروه وجود دارد این است که از کجا شروع کنم؟ شاید سرچ کردن در اقیانوس گوگل در ابتدای کار شما را با حجم وسیعی از اطلاعات روبه رو سازد و شما گیج شوید. اما یک کتاب جامع دیجیتال مارکتینگ می تواند نیازهای بازار و توانایی های مورد نیاز بیزینس ها را معرفی کند و دیجیتال مارکتینگ و جزئیات آن را به صورت دسته بندی شده و مدون ارائه دهد. همین نحوه ی ارائه اطلاعات است که در شروع کار از گیج و سردرگم شدن شما جلوگیری می کند.

    روشن است که دیجیتال مارکتینگ بدون اینترنت و جستجو در آن بی مفهوم است و باید دانش شما همواره به روز باشد. اصلا یکی از جذابیت های دیجیتال مارکتینگ همین به روز بودن و پویایی آن است اما بعضی کتاب های دیجیتال مارکتینگ هستند که هم به واسطه ی دانش به روز متخصصین این زمینه تدوین شده اند و هم در قدم اول، راه و مسیر را به شما نشان می دهند.

    کتابهای پرطرفدار دیجیتال مارکتینگ در دنیا

    Hacking Growth

    • نویسنده: مورگان برون و سین الیس (Morgan Brown & Sean Ellis)
    • ۳۲۰ صفحه

    hacking-growth-book

    این کتاب توسط دو نفر از پیشگامان صنعت نوشته شده است. یک جعبه ابزار همه کاره که هر شرکتی در هر صنعتی می‌تواند از آن برای اجرای استراتژی هک رشد خود استفاده کند. از راه اندازی تیم گرفته تا نحوه شناسایی و آزمایش اهرم‌های رشد، همه موارد در کنار نحوه ارزیابی و بهینه‌سازی نتایج در اختیار شما قرار گرفته است. هک رشد به جای محصول بر روی مشتریان (دستیابی به آن‌ها، حفظ آن‌ها، جذب آن‌ها و کسب درآمد) متمرکز است.

     

    They Ask, You Answer

    • نویسنده: مارکوس شریدن (Marcus Sheridan)
    • ۳۵۲ صفحه

    they-ask-you-answer-book-reviews-from-honest-and-real-people

    در عصر دیجیتال امروز، دیگر قیف فروش سنتی (بازاریابی در بالا، فروش در وسط، خدمات مشتری در پایین قیف قرار دارد) کارایی ندارد. موفقیت کسب و کارها به پاسخ این سوال مرتبط است که چقدر از نگرانی‌ها و مشکلات مشتریان خود اطلاعات دارید. می‌بایست وسواس داشته باشید و صادقانه و دقیق به این موضوع بپردازید. هر روز کاربران برای یافتن پاسخ سوالات خود به موتورهای جستجو همچون گوگل مراجعه می‌کنند. پس اگر پاسخ‌های مورد نیاز در آستین خود داشته باشید، هزاران مشتری سمت شما روانه می‌شوند. این موضوع تنها در صورتی تحقق می‌یابد که استراتژی محتوای شما پاسخ‌های نتایج موتور جستجو را شامل شود. یک معادله ساده و قدرتمند که باعث رشد و موفقیت هر کسب و کاری می‌شود. تمام این موارد در این کتاب ذکر شده‌اند و یکی از بهترین کتاب‌های دیجیتال مارکتینگ لقب گرفته است.

     

    Everybody Writes

    • نویسنده: آنه هندلی (Ann Handley)
    • ۳۲۰ صفحه

    Everybody Writes

    همه کارشناسان و متخصصان دائما تاکید می‌کنند که راهنماهای جامعی برای جذب و حفظ مشتری بنویسید و در فضای آنلاین منتشر کنید. حق با آن‌هاست زیرا در دنیای محتوا محور ما هر کی از ما نویسنده هستیم. حال ممکن است ناشری باشید که در سایت خود فعالیت می‌کند یا مارکتری باشید که بر روی شبکه‌های اجتماعی تمرکز کرده است. به عبارت دیگر، همه ما قصد داریم پیام‌های مارکتینگ خود را با کلمات انتقال دهیم. آقای هندلی در این کتاب بینش تخصصی خود را در مورد روند و استراتژی تولید و انتشار محتوا در اختیار مخاطبان گذاشته است.

     

    The Tipping Point

    • نویسنده: مالکوم جلدول (Malcolm Gladwell)
    • ۳۰۱ صفحه

    The Tipping Point

    نقطه اوج زمانی تحقق می‌یابد که یک ایده همچون آتش کوچک تمام جنگل را فرا بگیرد و گسترش یابد. همانطور که یک بیمار حاوی ویروس کرونا می‌تواند اپیدمی را گسترش دهد، یک فشار کوچک اما دقیقا هدفمند نیز می‌تواند محبوبیت محصول یا خدمات جدید افزایش دهد. این کتاب پرفروش و مشهور پدیده نقطه اوج را موشکافی می‌کند و به روشنی به این موضوع می‌پردازد. هم اکنون تفکر مردم را در سراسر جهان درباره فروش محصولات و انتشار ایده‌ها تغییر داده است.

     

    Building a Storybrand

    • نویسنده: دونالد میلر (Donald Miller)
    • ۲۴۰ صفحه

    building-a-storybrand-book

    فرآیند StoryBrand دونالد میلر یک راه حل اثبات شده برای رقابت بین رهبران کسب و کارهاست، مخصوصا زمانی که می‌خواهند در مورد حوزه خود صحبت کنند. این روش انقلابی برای ارتباط با مشتریان است که حداکثر مزیت رقابتی را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

    برای مبارزات رهبران تجارت هنگام صحبت در مورد مشاغل خود است. این روش انقلابی برای ارتباط با مشتریان، حداکثر مزیت رقابتی را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. ساخت یک StoryBrand در قالب یک آموزش هفت مرحله ارائه شده است که همه سوالات را پاسخ می‌دهد. منبع

     

    کتاب دیجیتال مارکتینگ خوب چه ویژگیهایی دارد؟

    سادگی و روان بودن کتاب دیجیتال مارکتینگ را می‌توان جزو مهم‌ترین ویژگی‌های آن دانست. فکر کنید می‌خواهید راجع به موضوعاتی که آشنایی چندانی نسبت به آنها ندارید مطالعه کنید. اگر در شروع کار با مباحث، عبارات سنگین و پیچیده شروع کنید حتما هم سردرگم می‌شوید و هم علاقه چندانی نسبت به ادامه این مطالعه نخواهید داشت. در مطالعه راجع به دیجیتال مارکتینگ هم این قانون صدق می‌کند. دنیای دیجیتال مارکتینگ در عین حال که بسیار وسیع و به‌روز است و در تمام دنیا به عنوان یکی از علوم روز به حساب می‌آید، قابلیت این را دارد که با بیانی واضح و روشن نیز معرفی شود که نشان از تجربه نویسنده کتاب دارد.

    از کتاب‌های مطرح و اصولی در زمینه تئوری‌های بازاریابی میتوان به کتاب برند محبوب اثر کوین رابرتس و اصول بازاریابی اثر فیلیپ کاتلر اشاره کرد.

    بهترین کتاب دیجیتال مارکتینگ در ایران

    بهترین کتاب دیجیتال مارکتینگ در ایران می‌بایست بهترین راهکارها و ابزارهای قابل استفاده در ایران را بازگو کند و نه یک ترجمه صرف از کتب خارجی.

    برخی از جوانان یا افرادی که هنوز علاقه و استعداد واقعی خود را پیدا نکرده‌اند در بین کتب، مقالات و تجربیات دیگران به دنبال پیدا کردن هدف و علاقه خود هستند. اگر این افراد روزی به سراغ یکی از کتاب‌های دیجیتال مارکتینگ بروند باید بتوانند زیر شاخه‌ها و جزئیات مربوط به این علم و دانش را به صورت واضح بیابند. دیجیتال مارکتینگ خود شامل چندین زیر شاخه مختلف است که هر کسی می‌تواند یکی از این زیر شاخه‌ها را به عنوان هدف و مسیر انتخاب کند و در آن پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.

    همانطور که پیش از این گفته شد به جهت به روز بودن این علم و نیاز بازار، دیجیتال مارکتینگ همچنان جزو مشاغلی است که بازار کار خوبی دارد و نسل جدید در صورت داشتن علاقه و انگیزه می تواند در مسیر دیجیتال مارکتینگ توانایی‌ها و استعداد خود را پرورش دهد و به جایگاه خوبی دست یابد.

    حال گمان کنید یک کتاب بازاریابی دیجیتال گنگ و نامفهوم و ناقص می‌تواند بسیاری از خوانندگان خود را از مسیر خارج کرده و از حرکت در مسیر دیجیتال مارکتینگ منصرف سازد.

    بسیاری از کتب دیجیتال مارکتینگ قوی دنیا هر مفهوم و موضوعی را با بیان مثال و نمونه عنوان کرده‌اند و همین امر باعث می‌شود تا مفاهیم به خوبی منتقل شوند. از جمله تمرین‌هایی که در هنگام خواندن یک مقاله و یا کتاب دیجیتال مارکتینگ می‌توانید انجام دهید بررسی مدل‌ها و نمونه‌های عنوان شده توسط یک نویسنده خبره است.

    برای یادگیری بازاریابی میبایست در پروژه‌های کوچک و بزرگ برای مشکلات راه حل پیدا کنید و برای کمپین‌های تبلیغاتی و تولید محتوا ایده پردازی کنید. چنین تمرین‌هایی در تقویت و قدرتمند شدن شما در این زمینه تاثیر ویژه‌ای دارد و داشتن منابع خوب علمی مثل یک کتاب دیجیتال مارکتینگ جامع، در این راه بسیار مهم و ضروری است.

    کتاب دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار شما

    کتاب دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار شما - شراگیم مرادی

    کتاب “دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار شما” به نویسندگی شراگیم مرادی و با همیاری انتشارات گنجور با امکان ارسال به سراسر ایران، بر پایه ابزارها و تاکتیک‌های قابل پیاده سازی در ایران به نگارش درآمده است و با ارائه جزییات کاربردی و مثال‌های مختلف از استارت‌آپهای ایرانی به مدیران و کارشناسان بازاریابی در انتخاب بهترین مسیر بازاریابی کمک شایانی خواهد کرد.

     

    خرید کتاب چاپی  

    خرید کتاب دیجیتال 

     

     

    Share

    مشاور بازاریابی

    4 Replies to “کتاب دیجیتال مارکتینگ در ایران + معرفی مزایا و نمونه های ایرانی و خارجی”

    1. دیجیتال مارکتینگ به نظر دنیای بی انتهایی هست که هر چی مطالعه می کنیم کمه و خیلی به میزان تجربه ما وابسته است. خب اگه بخوام خیلی خودمانی بگم کتاب دیجیتال مارکتینگ به نظر من برای هر فردی مفیده، چرا؟ چون از تجربیات یک مارکتر تشکیل شده و میتونه مسیر هر کسب و کاری روشن کنه.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *