۸ آموزش سازمانی دیجیتال مارکتینگ مهم که هر سازمانی باید آن را جدی بگیرد

دیجیتال مارکتینگ میتواند نقش مهمی در رشد و موفقیت یک کسب و کار داشته باشد. آموزش سازمانی دیجیتال مارکتینگ به شما امکان میدهد به افراد مناسب، در مکان و زمان مناسب دسترسی پیدا کنید. با حضور در فضای آنلاین، نسبت به بازاریابی آفلاین، سازمان خود را با افراد مناسب بیشتر ارتباط دهید. با این حال، با توجه به اینکه کسبوکارهای بیشتری به صورت آنلاین روی میآورند تا برندسازی را انجام دهند، چگونه در یک فضای رقابتی متمایز شویم؟ چه آموزش دیجیتال مارکتینگ را در اولویت قرار دهیم؟
پاسخ به این سوالات زمانی اهمیت پیدا میکند که قصد داریم اعضای سازمان خود را آموزش دهیم. کارکنان شما با ارزشترین منبع شما در سازمانتان هستند. آنها با داشتن مهارتهای لازم در بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ میتوانند از شما در تقویت حضور آنلاین خود حمایت کنند. اما مهمترین مهارتهای بازاریابی دیجیتال چیست که کسب و کار شما برای تحقق آن نیاز دارد؟
۱.بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
سئو از عناصر متعددی تشکیل شده است و دانستن اینکه آنها چیستند و چگونه کار میکنند، برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال اساسی است. به گفته کارشناسان، سئو را میتوان به عنوان راهی برای افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت و برندسازی از طریق نتایج موتورهای جستجوی ارگانیک تعریف کرد.
این نوع دیجیتال مارکتینگ به طور موثر آگاهی بلندمدت برند را ایجاد میکند، مخاطبان هدف را گسترش میدهد و در نهایت باعث افزایش درآمد کسب و کار میشود. آیا قصد دارید آموزش سازمانی سئو را جزء اهدافتان قرار دهید یا ترجیح میدهید که استراتژی سئو شما توسط یک مشاور سئو برنامه ریزی شود؟ قبل از هر اقدامی شما میتوانید با یک مشاور مارکتینگ در اینباره مشورت کنید.
۲.کمپین تبلیغاتی
هنگامی که کمپین تبلیغاتی به درستی انجام شود، میتواند تعداد زیادی سرنخ با کیفیت بالا برای شما به ارمغان بیاورد. با این حال، این مفهومی است که بسیاری از کسب و کارها و کارمندان آنها درک درستی از آن ندارند.
تکنیکها و کانالهای مختلفی برای اجرای تبلیغات گوگل ادز وجود دارد. درک هر یک از این موارد ضروری است تا اطمینان حاصل شود که در وهله اول از اجرای کمپین لید و فروش به دست میآورید. کمپین تبلیغاتی ادز به تفکر تحلیلی زیادی نیز نیاز دارد. بخش بزرگی از کار شامل بررسی داده ها، تعیین نحوه عملکرد کمپینها و بهبود آنها در آینده است.
۳.بازاریابی شبکه های اجتماعی
امروزه تقریبا بیشتر افراد در شبکههای اجتماعی حضور دارند. از لینکدین گرفته تا اینستاگرام فعالیت در هر کدام براساس هدف برند امکانپذیر است. پس آموزش سازمانی شبکههای اجتماعی ما را برای ورود به این بخش آماده میکند. کسب و کار شما باید از این کانال بازاریابی دیجیتال برای برندسازی و ارتباط با افرادی که میتوانند مشتریان بالقوه باشند، استفاده کند.
با این حال، مانند اکثر کانالهای دیجیتال، شبکههای اجتماعی از حوزههای مختلفی تشکیل شدهاند. طیف وسیعی از کانالها وجود دارد، بنابراین باید مشخص کنید که کدامیک بیشتر به کسب و کار شما مرتبط هستند تا تأثیری ماندگار داشته باشند. برای اینکه این اتفاق بیفتد، کارمندان شما باید استراتژی شبکههای اجتماعی و چشمانداز کلی این کانالها را درک کنند.
۴.ایمیل مارکتینگ
ممکن است شنیده باشید که مردم میگویند «بازاریابی ایمیل مرده است». این موضوع دور از واقعیت است. در واقع، بازاریابی ایمیلی یکی از معدود کانالهایی است که کسبوکارها میتوانند از آن برای برقراری ارتباط واقعی با مشتریان خود استفاده کنند.
بازاریابی ایمیلی نیز برای افزایش آگاهی و ارتقای محتوا بسیار مهم است. با این حال، مهارتی برای اجرای کمپینهای ایمیلی وجود دارد که در واقع ارزشی برای کسب و کار و مشتریان شما ایجاد میکند. اول از همه، شما باید درک قوی از محتوای با کیفیت بالا داشته باشید. اما همچنین مهم است که با قابلیت طراحی ایمیل و مدیریت پایگاه داده آشنا شوید.
۵.بازاریابی محتوایی
محتوا پادشاه است. این موضوع به کسب و کارها کمک میکند اعتماد ایجاد کنند، روابط را توسعه دهند و خود را به عنوان رهبران فکری تثبیت کنند. با این حال، برای به دست آوردن این مزایا، کسبوکارها باید نحوه عملکرد بازاریابی محتوایی، تاکتیکهای مختلف و بهترین راه برای توزیع انواع مختلف محتوا را بدانند. ایجاد محتوای جذاب در قالبهای مختلف نیز ضروری است. چه ساخت ویدیو یا چه نوشتن محتوای بلاگ رایگان و مفید باشد، این موارد میتوانند به طور قابل توجهی بر عملکرد کلی کسب و کار تأثیر بگذارند.
۶.استفاده از سیستم CRM
دانستن سیستم CRM خود و نحوه استفاده از آن برای حداکثر تأثیر، یک مهارت بازاریابی حیاتی برای هر کسب و کاری است. سیستم CRM شما دروازهای برای تقویت روابط با سرنخها و مشتریان شماست. همچنین باید در سادهسازی فرآیندهای شما، بهبود رضایت مشتری و افزایش سودآوری اساسی باشد.
با این حال، برای استفاده حداکثری از سیستم CRM خود، باید بدانید که چگونه اطلاعات را جمع آوری و ذخیره کنید، به آن دسترسی داشته باشید و آن را تجزیه و تحلیل کنید تا کسب و کار خود را به طور موثرتری بازاریابی کنید.
۷.استراتژی دیجیتال مارکتینگ
تاکتیکهای ذکر شده در بالا میتوانند تأثیر زیادی داشته باشند، اما شما نباید آنها را به صورت مجزا استفاده کنید. در عوض، باید یک استراتژی برای همهکانالی ایجاد کنید که در آن همه آنها به طور منسجم کار کنند.
به همین دلیل است که کارکنان شما باید ارزش واقعی آموزش سازمانی دیجیتال مارکتینگ و استراتژی بازاریابی دیجیتال را درک کنند و مهارتهایی برای ایجاد استراتژی مناسب برای کسب و کار شما داشته باشند. پلن بازاریابی دیجیتال یک نمای کلی از بهترین شیوهها برای برنامه ریزی و استراتژی بازاریابی متناسب با برندتان برای رسیدن به اهداف مهم ارائه میدهد.
۸.تجزیه و تحلیل داده ها و بهینه سازی
برای اینکه کسب و کاری مانند شما به طور مداوم استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را بهبود بخشد، باید بدانید که چگونه دادهها را تجزیه و تحلیل کنید و عملکرد کانالهای بازاریابی مختلف را اندازه گیری کنید. با این حال، یک مطالعه اخیر نشان داد که کمبود استعدادهایی وجود دارد که مهارتهای لازم در تجزیه و تحلیل دادهها را دارند.
تجزیه و تحلیل دادهها شامل استفاده از ابزارهای مختلف و داشتن درک دقیق از KPIها و معیارها است که ما میتوانیم به کسب و کار شما کمک کنیم تا در برنامه بازاریابی دیجیتال خود اطلاعات بیشتری در مورد آنها پیدا کند.
آیا می خواهید در مورد آموزش سازمانی دیجیتال مارکتینگ ما بیشتر بدانید؟
شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید. تیم دیجیتال مارکتینگ شراگیم در کنار شماست تا زمانی که به اهدافتان دست پیدا کنید. اگر میخواهید فرصتهایی را برای کارمندان خود فراهم کنید تا تأثیر قابل توجهی بر تجارت شما داشته باشند، همین امروز شروع کنید.
دیدگاهتان را بنویسید