چرا دیجیتال مارکتینگ برای صنعت بهداشت و درمان ضروری است؟

دیجیتال مارکتینگ با تقویت دیده شدن خدمات و محصولات شما در فضای آنلاین جان تازهای در صنعت پزشکی دمیده است. از طریق دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان؛ شما میتوانید با بیماران و متقاضیان مراقبتهای بهداشتی در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید، اعتماد بین مخاطبان ایجاد کنید و نحوه ارائه خدمات خود را گسترش دهید.
دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان نیاز روز است. اگر هیچ تکنیک دیجیتال مارکتینگ را برای خدمات خود اجرا نکردهاید، اکنون زمان مناسبی است که آن را بپذیرید. در این مطلب، شما را با اهمیت سرمایهگذاری در دیجیتال مارکتینگ برای خدمات خود آشنا خواهیم شد. علت وجود دیجیتال مارکتینگ پزشکان را بررسی میکنیم و نکاتی را برای پیادهسازی استراتژی موفق دیجیتال مارکتینگ بیان خواهیم کرد.
منظور از دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان چیست؟
دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان به فرآیند ارتقای خدمات شما به متقاضیان صنعت پزشکی از طریق پلت فرمهای آنلاین اشاره دارد. دیجیتال مارکتینگ یک گزینه سرمایهگذاری پرسود برای خدمات صنعت پزشکی آنلاین شما است.
تقریبا ۸۸ درصد از مردم زمانی که با مشکلی پیرامون سلامتی خود مواجه میشوند، در فضای آنلاین به دنبال اطلاعات هستند. ۷۰ درصد از مردم گزارش میدهند که اطلاعات درمانی که پیدا میکنند، بر تصمیم در مورد درمان تأثیر میگذارد. دیجیتال مارکتینگ راهی عالی برای برقراری ارتباط شما با بیماران فعلی و جدید هر زمان هموار میکند که نیاز دارند.
نقش دیجیتال مارکتینگ در خدمات و محصولات پزشکی
مردم خدمات مراقبتهای بهداشتی آنلاین را انتخاب میکنند زیرا میتوانند پاسخهای فوری دریافت کنند و در زمانهای مناسب از محیط خود به راحتی با متخصصان ارتباط برقرار کنند. در نظرسنجی انجام شده توسط مکنزی، ۷۵ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که میخواهند از خدمات مراقبتهای بهداشتی دیجیتال استفاده کنند.
در ادامه مطلب دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان؛ شما را از طریق تکنیکهای مختلف دیجیتال مارکتینگ راهنمایی میکنیم که رشد خدمات مراقبتهای بهداشتی شما را در فضای آنلاین گسترش میدهد.
بهینه سازی موتورهای جستجو
بهینهسازی موتور جستجو (SEO) و تجربه کاربر دست به دست هم میدهند. اگر میخواهید در موتورهای جستجوگر در رتبههای اول باشید تا کاربران راحتتر به خدمات و محصولات شما دسترسی داشته باشند، از یک مشاوره سئو سایت کمک بگیرید.
سئو یک تاکتیک هوشمندانه در دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان است که شما را راحتتر در دسترس کاربران قرار میدهد تا از خدمات و محصولاتتان استفاده کنند. با کمک کارشناسان سئو، شما میتوانید تجربه کاربری مشتریان خود را بهبود بخشید، دید خود را در نتایج جستجو افزایش دهید و ترافیک ارگانیک بیشتری را به سایت خود هدایت کنید.
اگر درباره نقش دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان شک دارید، پیشنهاد میکنیم آمار زیر را بررسی کنید:
- ۷۷ درصد از جویندگان سلامت آنلاین از گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات مرتبط با سلامتی استفاده میکنند.
- کاربران که در مورد فیزیوتراپیستها، خانههای سالمندان و اپتومتریستها تحقیق میکنند، احتمالا پس از انجام جستجو با ارائه دهندگان خدمات پزشکی تماس میگیرند.
- بیش از ۷۰ درصد از جستجوگران مرتبط با سلامت روی نتایج فهرست شده در صفحه اول کلیک میکنند.
- ۴۷ درصد از کاربران اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد پزشکان یا سایر متخصصان هستند.
تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)
تبلیغات PPC به فرآیند تبلیغات خدمات شما در موتورهای جستجو، شبکههای اجتماعی و سایر پلتفرمها اشاره دارد. مگر اینکه شخصی روی تبلیغ شما کلیک کند، نیازی به پرداخت هیچ هزینهای نیست.
به عنوان مثال، گوگل ادز، تبلیغات نمایشی و متنی را ارائه میدهد. هنگامی که شما در حال مرور وب سایتهای مختلفی هستید که بر اساس جستجوهای گذشته شما هدفگذاری شدهاند، تبلیغات نمایشی (گوگل دیس پلی) ظاهر میشوند. تبلیغات متنی در بالای صفحه نتایج جستجوی گوگل ظاهر میشود.
از این رو، تبلیغات PPC فرصتهای بسیار خوبی را برای دریافت ترافیک با کیفیت و چندین برابر کردن سرنخهای بالقوه به مرکز پزشکی آنلاین شما فراهم میکند. همانطور که میتوانید عملکرد تبلیغات خود را در هر پلتفرم اندازه گیری کنید، به راحتی میتوانید ایدهای در مورد رویکردهای مختلف کارآمد و ناکارآمد داشته باشید. در ادامه چند آمار وجود دارد که تأثیر تبلیغات پولی را نشان میدهد:
- هزینه تبلیغات جهانی شرکتهای بهداشت و درمان در سال ۲۰۲۰ سی و شش میلیارد دلار برآورد شده است.
- بیش از ۷ میلیون تبلیغ کننده مراقبتهای بهداشتی در مجموع ۱۰.۱ میلیارد دلار در تبلیغات PPC سرمایهگذاری کردند.
- متوسط ارائه دهندگان خدمات بهداشت و درمان به ازای هر ۱.۶۰ دلاری که برای تبلیغات پولی گوگل خرج میکنند، ۳ دلار پس میگیرند.
بازاریابی شبکه های اجتماعی
شبکههای اجتماعی در صنعت پزشکی در حال رونق هستند و راهی عالی برای برقراری ارتباط شما با بیماران خود حتی در زمانعدم قطعیت هموار میکنند. بازاریابی شبکههای اجتماعی فرصتهای بهتری را برای هدف قرار دادن بیماران در گروههای سنی مختلف، جنسیت، شرایط پزشکی، مسائل بهداشتی و غیره فراهم میکند.
به عنوان مثال، دولت هند یک ربات چت فیس بوک مسنجر ایجاد کرد که به طور موثر به سوالات پاسخ میدهد و با مقابله با اطلاعات نادرست، شهروندان را به منابع مناسب هدایت میکند. از سوی دیگر، کانادا از شبکههای اجتماعی و ارتباطات مراقبتهای بهداشتی به طور موثر استفاده کردهاند. آنها به طور مرتب اطلاعات رسمی را در زمان شیوع ویروس کرونا به اشتراک میگذارند.
به عنوان نماینده و ارائه دهنده خدمات پزکشی، با حضور فعال در شبکههای اجتماعی، شما میتوانید آگاهی عمومی را بالا ببرید، نکاتی را برای حفظ سلامت روحی و جسمی ارائه دهید، شک و تردیدهای بیماران را از طریق تخصص خود برطرف کنید، و بسیاری موارد دیگر. این آمار فهرست شده در زیر نشان دهنده اهمیت شبکههای اجتماعی در صنعت پزشکی است:
- در میان مراکز بهداشتی و درمانی در ایالات متحده، ۹۴.۴۱ درصد دارای حساب فیس بوک، ۵۰.۸۲ درصد در توییتر فعال، ۹۹.۱۴ درصد از Yelp و ۹۹.۴۱ درصد دارای صفحه Foursquare هستند.
- ۶۰ درصد از کاربران شبکههای اجتماعی به پستهایی اعتماد دارند که توسط متخصصان بهداشت و پزشکان به اشتراک گذاشته شده است.
- ۸۳ درصد از کاربران شبکههای اجتماعی در آمریکا اطلاعات مربوط به سلامت را به صورت آنلاین جستجو کردهاند که شامل سلامت روان، مدیریت بیماری، ایمنسازی و غیره میشود.
- ۹۱ درصد از کاربران معتقدند که جوامع آنلاین شبکههای اجتماعی تا حد زیادی از تصمیمات بهداشتی آنها حمایت میکنند.
بازاریابی محتوایی
بازاریابی محتوایی از طریق وبلاگها، اینفوگرافیکها، ویدیوها، کتابهای الکترونیکی و غیره، تخصص شما را در معرض دید مخاطبان مناسب قرار میدهد. با محتوای غنی با کیفیت، به راحتی میتوانید تخصص خود را به اشتراک بگذارید و با بیماران ارتباط برقرار کنید.
به عنوان مثال، اگر شما یک متخصص تغذیه با تجربه هستید، وبلاگهای مرتبط با موضوعاتی مانند چاقی دوران کودکی، رژیم غذایی، نکات تناسب اندام و موارد دیگر بنویسید. با ارسال مقالات بر اساس موضوعات مرتبط با جایگاه خود میتوانید بهترین راه حل را به خوانندگان خود ارائه دهید و همچنین تخصص خود را به مخاطبان خود نشان دهید.
اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به جای تبدیل شدن به یک عنصر تبلیغی، بر ارائه ارزشها به بیماران خود تمرکز دارد. همچنین با پرهیز از اصطلاحات پزشکی در مطالب خود میتوانید آن را برای خوانندگان قابل درکتر کنید. در ادامه مطلب دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان؛ چند آمار جمع آوری کردهایم که ثابت میکند بازاریابی محتوایی برای خدمات شما ضروری است:
- بازاریابی محتوایی پزشکی ۳ برابر بیشتر از بازاریابی محتوای دیگر صنعتها تولید کرده است و ۶۲٪ کمتر از سایر روشهای بازاریابی هزینه دارد.
- بازاریابان ویدیوی صنعت پزشکی سالانه ۶۶ درصد سرنخهای واجد شرایط بیشتری دریافت میکنند.
- ۸۳ درصد از سازمانهای بهداشتی به بازاریابی محتوایی مشغول هستند.
- ۵۸ درصد از مشاوران دیجیتال مارکتینگ از وبلاگها در استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود استفاده میکنند.
موبایل مارکتینگ
بازاریابی موبایلی یک تکنیک مقرون به صرفه است که به شما امکان میدهد از طریق تاکتیکهای مارکتینگ هوشمندانه و اخلاقی به متقاضیان در گوشیهای هوشمند، تبلتها و سایر دستگاهها دسترسی پیدا کنید.
بازاریابی مبتنی بر اپلیکیشن، موبایل مارکتینگ درون بازی، بازاریابی مبتنی بر مکان، تبلیغات جستجوی موبایل، تبلیغات تصویری موبایل و پیامهای متنی برخی از ایدههای موبایل مارکتینگ هستند که کاملا نیازهای شما را برآورده میکنند.
از طریق موبایل مارکتینگ، شما میتوانید مخاطبان محلی را هدف قرار دهید و کاربران را تشویق کنید که به سرعت از خدمات شما استفاده کنند. در ادامه، ما چند آمار را فهرست کردهایم که تأثیر موبایل مارکتینگ را بر رشد خدمات شما نشان میدهد:
- ۴۴ درصد از بیمارانی که در بیمارستانها از طریق تلفن همراه تحقیق میکنند، در نهایت یک قرار ملاقات تعیین میکنند.
- ۶ درصد از ایمیلهای صنعت مراقبتهای بهداشتی از طریق تلفن همراه باز میشوند.
- حدود ۱۹ درصد از افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند، اپلیکیشنهای سلامتی و تناسب اندام را در گوشیهای هوشمند خود داشتند.
ایمیل مارکتینگ
بازاریابی ایمیلی دروازه مقرون به صرفه دیگری برای حفظ ارتباط با مخاطبان، ارائه یک تجربه شخصی، ایجاد رابطه و ماندن در ذهن بیماران است. قبل از شروع ایمیل مارکتینگ، باید مشترکین ایمیل خود را بر اساس مشخصات جمعیتی خاصی مانند سن، علایق، شرایط سلامتی و غیره تقسیمبندی کنید. ایمیلهای خود را با موضوع جذاب، کال تو اکشن (CTA) و رابط کاربر پسند شخصیسازی کنید.
علاوه بر این، استراتژیهای اتوماسیون بازاریابی ایمیلی را برای ارسال ایمیلهای موثر به طور مداوم و بدون هیچ دردسری پیادهسازی کنید. از طریق ایمیل مارکتینگ، میتوانید به طور مؤثری متقاضیان جدید را برای خدمات پزشکی خود بهدست آورید و بیماران فعلی را حفظ کنید. در اینجا چند آمار وجود دارد که اثرات مثبت بازاریابی ایمیلی را نشان میدهد:
- ۷۴ درصد از مشاوران دیجیتال مارکتینگ گفتند که ایمیل موثرترین کانال توزیع محتوای جدید آنهاست.
- ایمیل ۴۰ برابر موثرتر از ترکیب فیس بوک و توییتر برای کمک به جذب بیماران جدید است.
- ۸۹ درصد از مشاوران دیجیتال مارکتینگ گزارش میدهند که ایمیل منبع اصلی برای تولید سرنخ است.
- به ازای هر ۱ دلاری که برای ایمیل مارکتینگ هزینه میشود، میانگین بازدهی ۴۴.۲۵ دلار است.
واضح است که حضور یک مشاور دیجیتال مارکتینگ؛ نقشی حیاتی در افزایش رشد خدمات آنلاین شما ایفا میکند. با بهینهسازی مناسب این پلتفرمهای دیجیتال مارکتینگ، میتوانید مشتریان بالقوه خود را به طور دائم نگه دارید و کاربران جدید به سمت کسب و کار خود هدایت کنید.
مزایای سرمایه گذاری در دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان
دیجیتال مارکتینگ یک گزینه سرمایهگذاری پرسود برای ارتقای خدمات و محصولات شما خواهد بود. در ادامه، ما چند مزیت دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان را بیان کردهایم.
هزینه به ازای خرید (CPA)
سرمایهگذاری در دیجیتال مارکتینگ هزینه جذب بیمار را کاهش میدهد. یک نظرسنجی انجام شده در U. S. vein Practics گزارش میدهد که رایجترین کانالهای رسانهای مورد استفاده چاپی (۶۸٪) و تلویزیون (۳۰٪) هستند که حدود ۳۱۴ دلار و ۳۴۸ دلار برای هر بیمار هزینه دارند. توسعه دیجیتال میتواند این هزینه کلی را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.
هدف گذاری جمعیتی
برخلاف بازاریابی سنتی، دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان به شما این امکان را میدهد که بیماران را بر اساس سن، جنسیت، موقعیت مکانی و سایر جمعیتشناسی مورد هدف قرار دهید. با انجام این کار، میتوانید تجربه شخصیتری را برای مشتریان بالقوه خود فراهم کنید.
تصمیمات مبتنی بر داده
در بازاریابی سنتی، ردیابی تجربه کاربر بیمار بسیار چالش برانگیز به نظر میرسد. با تکنیکها و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ شگفت انگیز، میتوانید به راحتی تجربه کاربر را پیگیری کرده و تصمیم بگیرید.
قابلیت مشاهده در موتورهای جستجو
از هر ۲۰ جستجو در گوگل، یک جستجو مربوط به خدمات پزشکی است. همه از موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات مرتبط با سلامتی از جمله نکات سلامتی، علائم، مراکز پزشکی، متخصصان و موارد دیگر استفاده میکنند. همانطور که تکنیکهای دیجیتال مارکتینگ موثر و بهینهسازی موتور جستجو (SEO) را اجرا میکنید، میتوانید دید خود را در نتایج جستجو افزایش دهید.
ارجاعات بیمار
برخلاف بازاریابی سنتی، دیجیتال مارکتینگ به ابزارها و تکنیکهای دیجیتال زیادی دسترسی میدهد تا منجر به بهتر شدن کیفیت خدمات شما شود.
۷ دلیل برای اینکه به دیجیتال مارکتینگ برای صنعت پزشکی نیاز دارید
تا به اینجای مطلب توضیحاتی پیرامون دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان ارائه دادیم. اکنون ۷ دلیل برای شما بیان میکنیم که نشان میدهد دیجیتال مارکتینگ برای هر صنعتی از جمله پزشکی چقدر مورد نیاز است.
زمانی بود که توسعه و اجرای کمپینهای بازاریابی به معنای اجرای تبلیغات در رادیو و قرار دادن تبلیغات چاپی در روزنامهها بود. با این حال، همانطور که جهان به سمت یک بازار دیجیتال پیش میرود، شیوهها از طریق تاکتیکهای دیجیتال مارکتینگ دامنه خود را گسترش میدهند.
هر عمل مدرنی که بخواهد در محیط دیجیتال فعلی پیشرفت کند، باید تاکتیکهای دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان را به عنوان بخشی از استراتژی کلی خود اتخاذ کند. این موضوع به این معنی نیست که شما باید تبلیغات چاپی سنتی را نادیده بگیرید، به خصوص اگر عمل شما با واکنش عالی از این نوع تبلیغات مواجه است. با این حال، استفاده از تاکتیکهای دیجیتال مارکتینگ در کنار استراتژیهای بازاریابی سنتی، میتواند منجر به بهینهسازی کمپینهای تبلیغاتی شود.
با این حال، فقط حرف ما را قبول نکنید! آمار (در طول مطلب بارها اشاره کردیم) صنعت نشان میدهد که دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان؛ صرف نظر از تخصص یا اندازه عمل شما، کار میکند. در ادامه هفت عمده بیان شده است که کسب و کارتان به دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان برای جذب سرنخهای جدید، ارتباط با بیماران و افزایش فروش به آن نیاز دارد:
دلیل اول: کاربران زیادی در فضای آنلاین دنبال شما هستند
اینترنت و شبکههای اجتماعی در حال تغییر روشی هستند که بر طبق آن، بیماران بالقوه به دنبال خدمات و محصولات پزشکی میباشند. بر اساس یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۶، نزدیک به ۵۴ درصد از مشتریان به صورت آنلاین و به صورت هفتگی یا ماهانه به دنبال یک پزشک محلی هستند. این رقم احتمالا تا سال ۲۰۲۳ رشد خواهد کرد که نشان دهنده افزایش زمان صرف شده توسط بیماران آنلاین است. بنابراین، به عنوان یک پزشک، آیا این تصمیم عاقلانهای است که فرصتهای آنلاین رو به افزایش را رها کنیم؟
مهم نیست که سایت شما در چه زمینهای فعالیت میکند، ایجاد یک ارتباط آنلاین بسیار مهم است که برای بیماران بالقوه و موجود جذاب باشد. در پایان روز، شما میخواهید بیماران بیشتری را هم از طریق رسانههای آنلاین و هم از طریق رسانههای چاپی جذب کنید. پس چرا از حضور آنلاین خود سرمایهگذاری نمیکنید؟
دلیل دوم: هدف گیری مخاطبان مناسب آسان تر است
روزهایی که یک رویکرد یکسان برای همه کسب و کارها بهترین گزینه به نظر میرسید، گذشته است. عصر دیجیتال امروزی نیازمند یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ سفارشی و دقیق است. برای هر محصول یا خدمات، یک مشتری وجود دارد. چگونه این بیماران بالقوه را پیدا میکنید و پیشنهادات خود را ارائه میکنید؟
دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان پاسخ مناسب این سوال است! با تعداد زیادی کانال آنلاین و پلتفرمهای شبکههای اجتماعی، میتوانید بازارها و گروههای خاصی از مخاطبان را در هر نقطه از جهان هدف قرار دهید. به عنوان مثال، فیس بوک، اینستاگرام و توییتر به شما امکان میدهند گروههای خاصی را بر اساس جمعیت شناسی، علایق و موارد دیگر جستجو کنید. این بدان معناست که شما میتوانید فعالیت خود را برای مشتریان مناسب تبلیغ کرده و پتانسیل سرنخهای خود را بهبود بخشید.
دلیل سوم: دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان مقرون به صرفه است
همه روشها بودجه بازاریابی قابل توجهی ندارند. به نظر میرسد که شیوههای کوچکتر بیشترین مشکل را در تخصیص بودجه برای فعالیتهای بازاریابی دارند که باعث میشود رقابت ناعادلانه به نظر برسد. با این حال، دیجیتال مارکتینگ زمینه رقابت را برای همه یکسان کرده است. دنیای اینترنت فرصتهای برابری را برای همه فعالیتها، صرف نظر از اندازه، بودجه یا موقعیت مکانی آنها ارائه میکند.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که ابزارها و خدمات مربوطه مانند سئو محلی، بازاریابی محتوایی، بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) و بازاریابی شبکههای اجتماعی را سازماندهی کنید تا خدمات و محصولات پزشکی خود را به صورت آنلاین در اختیار کاربران قرار دهید. رسانههای تبلیغاتی سنتی مانند تلویزیون و روزنامهها میتوانند برای شما هزینه زیادی داشته باشند و تاثیرگذار نباشند. با این حال، دیجیتال مارکتینگ نه تنها مقرون به صرفه است، بلکه دامنه وسیعتری را در سراسر جهان ارائه میدهد.
دلیل چهارم: ارتباط و تعامل با بیماران آسانتر است
خواستههای بیماران به طور مداوم در حال تغییر است و برای ماندن در اوج رقابت، باید این اولویتهای همیشه در حال تغییر را برآورده کنید. این بدان معنی است که استراتژی شما باید به طور مداوم به روز شده و آگاه باشید که بیماران شما به دنبال چه چیزی هستند، چه چیزی را میخواهند، چه چیزی را ترجیح میدهند و چه چیزی را دوست ندارند. این اطلاعات برای اهداف مارکتینگ و سئو حیاتی است و راه را برای پیشنهادات آینده هموار میکند.
روشهای بازاریابی سنتی معمولا یکطرفه هستند، جایی که اطلاعات در رسانهها برای مشاهده مشتریان بالقوه قرار میگیرد و هیچ تعاملی را ارائه نمیدهد. از سوی دیگر، بازاریابی آنلاین فرصتهای تعامل و ارتباط فراوانی را با بیماران بالقوه و موجود ارائه میدهد. از طریق شبکههای اجتماعی محبوب، میتوانید با بیماران خود تعامل داشته باشید، در مورد ترجیحات آنها بینش کسب کنید و یک برنامه دیجیتال مارکتینگ قویتری برای پزشکان ایجاد کنید.
دلیل پنجم: توسعه و بهبود برندتان امکان پذیر است
نام برند برای موفقیت طولانی مدت خدمات شما ضروری است. بیماران ممکن است یک محصول یا خدمات را به خاطر بسپارند یا نه، اما احتمالا این اقدامات را با مراقبت و شفقت خود مرتبط میکنند. یک اشتباه کوچک میتواند عمل شما را در ذهن بیماران شما تصور اشتباهی ایجاد کند. به این شکل نگاه کنید: برند تصوری از یک تجارت است که در ذهن مشتریان شما وجود دارد. ممکن است چندین سال طول بکشد تا یک تصویر مثبت از برند ایجاد شود. با این حال، دیجیتال مارکتینگ به شیوههای جدید و کوچک کمک میکند تا خود را در بازار قرار دهند و به سمت ساخت برند قوی حرکت کنند.
از طریق کانالهای آنلاین موثر، میتوانید تبلیغات کنید و تجربیات کاربری عالی ایجاد کنید که به چهره برند اضافه میکند. به یاد داشته باشید، برندسازی فقط فروش یک محصول یا خدمات نیست. این ترکیبی از مشارکت بیمار، مراقبتهای قبل و بعد از درمان و ارائه تجربهای با ارزش برای میزان هزینهای است که آنها پرداخت میکنند.
دلیل ششم: رقبای شما از دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان استفاده می کنند
در چنین بازار دیجیتال رقابتی شدید، نادیده گرفتن ایده دیجیتال مارکتینگ حتی یک گزینه مناسب نیست. تجزیه و تحلیل سریع رقبا به شما میگوید که چه تعداد از رقبای شما استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ را انتخاب میکنند. ترفند این است که آن را بهتر از آنها انجام دهید. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ گزینههای زیادی را برای آزمایش برندسازی آنلاین و بازاریابی خدمات پزشکی و خدمات منحصر به فرد شما ارائه میدهند.
وظیفه شما ایجاد یک برنامه دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان است که متناسب با ایدئولوژی و اهداف عملی شما باشد، بیماران بیشتری را جذب کند و از بودجه شما فراتر نرود.
دلیل هفتم: رهبر بازار خود شوید
یکی از سادهترین راهها برای آوردن ترافیک ثابت به وبسایت خود این است که هر بار که یک پست وبلاگ جدید را به وبسایت خود اضافه میکنید، در رسانههای اجتماعی بهروزرسانی کنید. پلتفرمهای رسانههای اجتماعی فرصتی برای ارسال محتوای مفید و مرتبط فراهم میکنند که آگاهی از عملکرد خدمات و محصولات شما را افزایش میدهد و شما را به عنوان یک رهبر فکری در جامعه خود قرار میدهد. ارسال وبلاگها و مقالات تنها راه برای ایجاد حضور آنلاین برای خدمات شما در رسانههای اجتماعی نیست.
همچنین میتوانید با جستجوی گروههای مرتبط در لینکدین یا توییتر به مکالمات موجود بپیوندید. وبسایتهایی مانند ویرگول نیز مکانهای خوبی برای مشارکت شما در بحثها، کمک به بیماران در رفع مشکلاتشان و ایجاد ترافیک برای وبسایت شما هستند.
دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان: ۸ نکته طلایی برای موفقیت بیشتر
دنیای آنلاین دیجیتال مارکتینگ در ابتدا ممکن است بسیار طاقت فرسا باشد، به خصوص زمانی که شما مسئولیتهای بسیار دیگری به عنوان یک پزشک دارید یا خدمات پزشکی در قالبهای مختلف ارائه میدهید. با این حال، حضور دیجیتال مارکتینگ برای موفقیت شما بسیار مهم است. این نکات باعث میشود که شما مطمئن باشید در مسیر درست قرار گرفتهاید.
نکته اول: مخاطبان خود را تعریف کنید
اولین اولویت ایجاد بازار شماست. دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان باید هدفمند باشد. بسیاری از پزشکان در دام میافتند که تور خود را تا آنجا که ممکن است پهن کنند تا به بهترینها امیدوار باشند. با این حال، این روند به ندرت یک استراتژی ثمربخش است.
تعریف مخاطب به شما کمک میکند محتوای مناسب ایجاد کنید و کانالهای ارتباطی صحیح را انتخاب کنید. به عنوان مثال، متخصصان اطفال باید به ایجاد روابط با متخصصان زنان و زایمان برای تقویت شبکههای ارجاع و تمرکز بر کانالهای دیجیتال مارکتینگ نگاه کنند که برای والدین و گروههای خانواده جذاب است. از سوی دیگر، متخصصان سالمندان بهتر است تلاشهای ایجاد رابطه را بر روی پزشکان خانواده و امکانات پرستاری متمرکز کنند و در عین حال از شبکههای اجتماعی استفاده کنند که برای افراد جمعیتی مسنتر جذاب است.
نکته دوم: در شبکه های اجتماعی فعال باشید
شبکههای اجتماعی میتوانند به طور مستقیم بر تصمیمات بیمار در هنگام انتخاب یک ارائه دهنده خاص یا جستجوی نظر دوم تأثیر بگذارند. همچنین میتوانید کانالهای ارتباطی با بیماران خود را از طریق شبکههای اجتماعی ترویج دهید. در واقع، نتایج یک نظرسنجی نشان میدهید، ۱۲٪ از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که بینش بیماران را از استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود به دست آوردهاند.
بنابراین حتی اگر استفاده از شبکههای اجتماعی پیچیده یا غیر ضروری به نظر برسد، یکی از اجزای اصلی دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان است. ۵۶٪ از پزشکان مورد بررسی موافق بودند که بزرگترین مزیت استفاده از شبکههای اجتماعی افزایش دید است، در حالی که ۱۸٪ از پاسخ دهندگان گزارش دادند که از شبکههای اجتماعی برای بازاریابی اقدامات خود استفاده میکنند. کانالهایی که استفاده میکنید به مخاطبان هدف شما بستگی دارد. به عنوان مثال، ۷۱ درصد از کاربران اینستاگرام زیر ۳۵ سال هستند، در حالی که ۷۲ درصد از افراد ۵۰ تا ۶۴ساله از فیس بوک استفاده میکنند. داشتن پروفایل فعال در کانالهای مربوطه باعث تعامل بیمار و جذب بیماران جدید میشود، به این معنی که کسب و کار شما نیز رشد میکند.
نکته سوم: تمرکز بر کسب و کار محلی
هنگام توسعه استراتژیهایی برای بازاریابی آنلاین، پزشکان باید بر منطقه محلی خود تمرکز کنند. بیماران معمولا به جای سفرهای طولانی، پزشکان را در یک مکان نزدیک انتخاب میکنند. این موضوع توسط رباتهای گوگل تأیید میشود که افزایش ۹۰۰٪ را در جستجوهای «امشب، امروز و نزدیک من» در یک دوره دو ساله گزارش میکند.
نکته چهارم: به شبکه های حرفه ای بپیوندید
لینکدین بزرگترین شبکه حرفهای اینترنت و مکانی عالی برای شروع استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما از طریق ارتباط با سایر پزشکان است. در واقع، شبکههای اجتماعی برای تعامل با جامعه و به اشتراکگذاری اطلاعات مهم پزشکی استفاده میشود. شبکهسازی حرفهای چیزی فراتر از جمعآوری نامها و آشنایان در صنعت شماست، بلکه به اشتراک گذاشتن بینش و دانش با همتایانتان است.
نکته پنجم: وب سایت خود را بهینه سازی کنید
شکل ظاهری وبسایت شما و نحوه پیمایش آسان در آن، اجزای ضروری حضور آنلاین شما هستند. بنابراین اگر میخواهید نرخ تبدیل کاربران را افزایش دهید، ایجاد جذابیت بصری و آسان برای استفاده، اقدام مهمی است. در یک نظرسنجی، ۲۶٪ از پزشکان گفتند که وب سایت تجاری آنها تاثیرگذارترین حضور آنلاین آنها بوده است. با این حال، تنها با چند ترفند برای در نظر گرفتن ملاحظات فنی، میتوان دسترسی و مزایای بیشتری به دست آورد:
- آیا سایت شما برای استفاده در موبایل مناسب است؟ اگر وب سایت شما سازگار با موبایل نباشد، در نتایج موتورهای جستجو ظاهر نمیشود و ترافیک ارگانیک شما به شدت کاهش مییابد. تحقیقات نشان میدهد که ۶۱ درصد از مصرفکنندگان بیشتر با کسبوکارهای محلی با سایتهای سازگار با موبایل تماس میگیرند. بنابراین این موضوع یک اولویت است.
- آیا سئوی وب سایت شما بهینه شده است؟ به روزرسانی نسخه وب خود با کلمات کلیدی مرتبط، اطمینان از وجود و صحت متادیسکریپشن و تگهای جایگزین، از جمله لینکهای داخلی و خارجی کافی و تنظیم یک عبارت کلیدی تمرکز برای هر صفحه، رتبه گوگل شما را بهبود میبخشد. ۳۹ درصد از پزشکان در یک نظرسنجی، گوگل را بهعنوان تاثیرگذارترین عامل در حضور آنلاین خود طبقهبندی کردند که نشان میدهد اگر زمان خود را برای ایجاد یک استراتژی سئوی قوی صرف کنید، چقدر میتوانید موفق باشید.
نکته ششم: نظرات کاربران را نادیده نگیرید
کنترل روایت بخش کلیدی مدیریت شهرت آنلاین برای پزشکان است. تحقیقات نشان میدهد که تا ۹۰٪ از بیماران از بررسیهای آنلاین برای ارزیابی پزشکان استفاده میکنند و ۷۵٪ فقط پزشکانی با رتبهبندی ۴ ستاره یا بالاتر را در نظر میگیرند.
نکته هشتم: از بازاریابی محتوایی استفاده کنید
درک اصطلاحات، فرآیندها و روشهای پیچیده پزشکی میتواند برای کاربران ترسناک باشد. نشان دادن دانش و تخصص خود از طریق ایمیل مارکتینگ، مقالات وبلاگ و وبینارها راههای فوق العادهای برای ایجاد اعتماد و اطمینان کاربران هستند.
از محتوای خود برای پاسخ به سوالات رایج و به اشتراکگذاری اطلاعات مفید استفاده کنید. با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط فراوان، به طور همزمان رتبه گوگل خود را بهبود میبخشید و دید آنلاین خود را بیشتر میکنید. اگرچه کمی برنامه ریزی اضافی میطلبد اما سعی کنید تا جایی که ممکن است ویدئوهایی را اضافه کنید، زیرا ویدئو مارکتینگ تا ۶۶ درصد سرنخهای واجد شرایط بیشتری دریافت میکنند.
نکته هشتم: روی تبلیغات سرمایه گذاری کنید
بودجه اختصاصی برای تبلیغات در گوگل، اینستاگرام و سایر مقاصد محبوب آنلاین مانند تبلیغات بنری داشته باشید. به عبارت دیگر، شما باید در جایی تبلیغ کنید که مخاطبان هدف شما وقت خود را میگذرانند. وب سایتهایی که برای تبلیغات پول پرداخت میکنند در بالای نتایج جستجوی گوگل ظاهر میشوند و احتمال تبدیل را افزایش میدهند. به علاوه، با هدف قرار دادن تبلیغات بر اساس سن، علایق، رفتارها، جغرافیا و جمعیتشناسی خاص، میتوانید اطمینان حاصل کنید که به کاربرانی دسترسی پیدا میکنید که احتمالا بهترین گزینه برای خدمات و محصولات شما هستند.
با کمک دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان رشد کنید
رشد کسب و کار شما ضروری است. اگر کسب و کار شما در حال رشد نباشد، دیر یا زود شکست خواهید خورد. برای رشد، باید استراتژی خود را ارتقا دهید و خدمات و محصولات خود را به طور مداوم گسترش دهید! شما نمیتوانید به روشهای بازاریابی منسوخ برای بازار محلی یا جهانی تلاش کنید. روشهای دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان میتوانند به شما کمک کنند و به شما اجازه دهند که فعالیت خود را گسترش دهید. به خصوص برای فعالیتهای پزشکی کوچک یا متوسط، دیجیتال مارکتینگ فرصتهای بیشتری را برای ایجاد یک برند و دسترسی به بیماران بالقوه ارائه میدهد.
اگر در حال حاضر از استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان پیروی نمیکنید، ممکن است فرصت مهمی را برای ارتباط با بیماران بالقوه و ایجاد ارتباط قویتر با بیماران فعلی خود از دست بدهید.
اکنون میدانید که باید روی چه چیزی تمرکز کنید، زمان آن رسیده است که با مرور برخی از بهترین شیوهها برای فعالیت آنلاین و استفاده از شبکههای اجتماعی، از برنامه دیجیتال مارکتینگ خود پیروی کنید. هنگام اجرای دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان؛ این نکات را دنبال کنید:
- سازگار باشید: سوگند بقراط هنوز در قلمرو آنلاین اعمال میشود. توضیحات بیمار را محترمانه نگه دارید و از ارجاع موارد خاص بدون رضایت صریح خودداری کنید، حتی اگر نام بیمار را حذف کرده باشید.
- حرفهای باشید: حرفهای بودن در زمینه پزشکی، به ویژه آنلاین، بسیار مهم است. به عنوان مثال، وقتی به بررسیهای آنلاین پاسخ میدهید، به بیماران خود گوش دهید و با آنها همدردی کنید.
- دقیق باشید: پزشکان مسئولیت حرفهای دارند تا از صحت محتوایی اطمینان حاصل کنند که ایجاد میکنند و به اشتراک میگذارند. فقط لینکهایی به منابع معتبر وارد کنید و اگر نمیتوانید واقعیت یا آماری را تأیید کنید، آن را کنار بگذارید.
- صادق باشید: هنگام ارائه خدمات و محصولات خود به کاربران اصل صداقت را رعایت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید