راهکارهای افزایش فروش اینترنتی

    راهکارهای افزایش فروش اینترنتی

    خوشبختانه ده‌ها روش برای افزایش فروش اینترنتی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها را می توانید در سایت، اپلیکیشن و سوشال مدیای خود پیاده سازی کنید. تفاوتی ندارد که یک شرکت نوپا و کوچک باشید، یا یک فروشگاه آنلاین بزرگ. اگر در مرحله تحلیل فروش خود می‌خواهید قله‌های بیشتری نسبت به دره‌های فروشتان داشته باشید، باید به تحقیقات بازار و دیتا توجه کنید و بر روی نیازهای مشتریان خود تمرکز کنید. در ادامه چند تکنیک را برای رسیدن به چنین هدفی ارائه می‌دهیم.

    افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

    امروزه فروشگاه‌های موفقی را می‌شناسیم که با راهکارهای بازاریابی توانسته‌اند به فروش قابل توجهی برسند. پیدا کردن راهی که بتوان با وجود رقبای زیاد بین مردم محبوبیت خوبی به دست آورد چندان آسان هم به نظر نمی‌رسد، به خصوص که اگر این راه به منظور موفقیت در فروش اینترنتی باشد. در کسب و کارهای سنتی امروز مشاهده می‌کنیم که پس از مدتی به فکر راه‌اندازی یک وبسایت برای فروش خدمات یا کالاها می‌افتند. اما این پایان ماجرا نیست؛ ترفندهایی برای فروش و معرفی بهتر محصولات برای جذب مشتریان جدید لازم است که آن‌ها را به مشتریان وفادار برای شما تبدیل کند.

    • گزینه‌های زیادی را پیشنهاد نکنید

    وارد یک فروشگاه بزرگ می‌شوید که انواع مدل کفش و در رنگ‌های متنوع روبروی چشمان شماست. ممکن است در لحظه اول کفش مورد علاقه خود را پیدا کنید، اما با هر بار نگاه کردن و مقایسه‌های زیاد متوجه می‌شوید به زمان بیشتری برای انتخاب و تصمیم گیری نیاز دارید. با این حساب شما می‌مانید و کوهی از مقایسه.

    اگر در این فروشگاه تعداد محدود مدل کفش در چند رنگ خاص وجود داشته باشد تصمیم ‌گیری برای شما آسان‌تر می‌شود. گزینه‌های کمتری برای مقایسه دارید که در نهایت بعد از چند دقیقه انتخاب نهایی خود را انجام می‌دهید. وجود تنوع زیادی از طرح و مدل باعث سردرگمی مخاطب می‌شود که در نهایت ممکن است با یک خداحافظی از فروشگاه شما خارج شود.

    همین امر در فروشگاه‌های اینترنتی هم وجود دارد. در واقع در شرایطی که گزینه‌های بیشتری برای انتخاب وجود داشته باشد، احتمال خرید پایین می‌آید.

    • گزینه‌های پیشنهادی برای مخاطب خود قرار دهید

    حتما مخاطبانی وجود دارند که با بررسی چند محصول دچار سردرگمی می‌شوند. برای هدایت آن‌ها به سمت مرحله خرید می‌توانید بخشی از سایت فروشگاهی را برای نمایش محصولات پیشنهادی تنظیم کنید. این موضوع مانند این است که با ورودتان به فروشگاهی و در حالی که مشغول بررسی کالایی هستید، فروشنده به سمت شما می‌آید و جمله “می‌توانم کمکتان کنم؟” را به شما می‌گوید. بسیاری از افراد در این مرحله حتی از مولفه‌های خرید کالای خود دور می‌شوند و کالایی را انتخاب می‌کنند که فروشنده به آن‌ها معرفی می‌کند.

    • برای موفقیت در فروش آنلاین خاطرات را زنده کنید

    محتوایی تولید کنید که مخاطب را به یاد خاطره‌ای نوستالژی بیندازد. روشن کردن عواطف و احساسات و به یاد آوردن پیام‌های عاطفی برای آن‌ها یکی از ترفندهای فروش اینترنتی و مجازی است. مشتری ترجیح می‌دهد این حس را برای خود به یاد آورد.

    اما برای افزایش فروش اینترنتی ، تنها داشتن وب سایت کافی نیست. برای تبلیغات فروشگاه اینترنتی و معرفی برند بهتر است از طریق علم بازاریابی دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی مانند یک بلندگو استفاده کنید. بلندگویی که صدایش مخاطبان را به مشتری تبدیل کند. حتما برای هر محصول خود عکس لایف استایل، ویدئوی معرفی محصول و آموزش استفاده آماده کنید.

     

    افزایش فروش اینستاگرام و تلگرام و شبکه های اجتماعی

    برای افزایش فروش به کمک شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و توئیتر راهکارهایی وجود دارد که با هر دوره می‌تواند تغییراتی داشته باشد. در واقع روشهایی که الان می‌تواند برایتان نتیجه مثبت داشته باشد، ممکن است برای سال دیگر یا حتی چند ماه بعد دیگر اثری برای بهبود هدف شما از فروش نداشته باشد. به روز بودن روش‌ها نکته مهمی است.

    شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کنند تا اطلاعاتی درباره برند خود و رقیبانتان به دست آورید. شما می‌توانید نیازهای مشتریان و مخاطبان خود را بشناسید. این یک راه عالی برای تحقیق در بازار است که منجر به افزایش فروش اینترنتی شما می شود.

    • هر جایی که مخاطبان مورد نظرتان هستند، باشید

    منظور از این جمله چیست؟ همانطور که می‌دانید شبکه‌های اجتماعی یک راه بزرگ برای افزایش درآمد است. اما در مرحله اول باید درک کنید که مشتریان مورد نظر شما بیشترین وقت خود را در کجای این شبکه گسترده می گذرانند. برای این مرحله بهتر است در هزینه کردن صرفه جویی نکنید. پیدا کردن مشتریان و مخاطبان مورد نظر مانند یک سکوی پرتاب برای رسیدن به هدف شماست.

    یکی از مهم‌ترین قوانین بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی استفاده از اپلیکیشن‌هایی است که مخاطبان شما از آن استفاده می‌کنند. ثبت نام کردن و فعالیت در یکی از شبکه‌ها چندان حرفه‌ای به نظر نمی‌رسد. با این کار نباید انتظار داشته باشید که مشتریان هدف B2B خود را در آنجا پیدا کنید. سعی کنید دریابید که آنها در کدام قسمت فعال هستند. می توانید در چند شبکه اجتماعی فعالیت خود را آغاز کنید، اما این کار ممکن است کمی زمان بر باشد.

    • با اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی کار کنید

    این کار می‌تواند به شکل یک تهاتر باشد. شما در قبال تبلیغاتی که از اینفلوئنسر درخواست می‌کنید، خدمات یا کالایی را برای او در نظر بگیرید. حتی به جای این کار می‌توان هزینه تبلیغات را به اینفلوئنسر بپردازید.

    یکی از راه‌های بازاریابی محبوب کار کردن با اینفلوئنسرهاست. کاربران زیادی از این طریق به سمت برند شما جذب می‌شوند. هر اینفلوئنسر برای مخاطب خود اعتباری دارد که با تبلیغ برند شما می‌تواند اعتماد مخاطب را جلب کند؛ چرا که آن‌ها افراد تاثیرگذاری در شبکه‌های اجتماعی هستند.

    اگر می خواهید از طریق دریافت مشاوره شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات، فروش بیشتری به دست آورید باید از قدرت تأثیرگذار اینفلوئنسرها در این شبکه‌ها استفاده کنید. از آن‌ها بخواهید که محصول یا خدمات شما را در عکس یا فیلمشان به صورت استراتژیک نشان دهند، یا داستانی جذاب را در مورد نام تجاری شما بگویند. همچنین می‌توانید با تأثیرگذارانی که بررسی صادقانه در مورد محصول شما ارائه می دهند، مذاکره کنید. این بررسی می‌تواند به صورت آموزشی جهت استفاده از خدمات یا محصولات شما باشد.

    • از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید

    ریتارگتینگ، گیمیفیکیشن، پارتنرشیپ و افیلیت مارکتینگ از تکنیکهای رایج در کشورهای دیگر هستند که در ایران کمتر به آنها توجه می‌شود.

    • استفاده از بانک مشتریان سابق

    یکی از موارد بسیار کاربردی در بازاریابی استفاده از بانک اطلاعاتی مشتریانی که در گذشته با شما در ارتباط بوده اند است تا با برقراری ارتباط با آنها نسبت به جذب مجددشان اقدام کنید. این راهکار فروش در ایران مغفول مانده درحالیکه یک روش ضروری و معمولی در کشورهای دیگر محسوب میشود.

     

    افزایش فروش آنلاین و مجازی

     

    راه‌های دیگری هم وجود دارد…

    جستجوی کلمات کلیدی و هشتگ مربوط به نام تجاری یا محصول شما در شبکه‌های اجتماعی به شما در پیدا کردن افرادی که در حال ارسال مطالب در مورد برند یا محصول مشابه شما هستند، کمک می‌کند.

    برای ایجاد اعتماد بیشتر و تبلیغات هدفمند، مذاکره با اینفلوئنسرها تنها راه برای شما نیست. شما با مشتریان وفادار خود هم می‌توانید تبادل نظر کنید. نقاط قوت و ضعف ارائه خدمات و محصولات خود را از آن‌ها در فضای مجازی و در شبکه‌های اجتماعی در قالب پرسشنامه جویا شوید تا راهی برای افزایش فروش آنلاین خود پیدا کنید.

    محتوای تولید شده توسط مشتریان خود را در صفحه رسمی خود به اشتراک بگذارید. این کار می‌تواند به صورت یک مسابقه یا کمپین اجرا شود. با در نظر گرفتن جوایز هوشمندانه، مخاطبان برای ساخت محتوای جذاب برای به منظور تبلیغات برند تشویق می‌شود. از آن‌ها بخواهید در زمان بارگزاری، حتما هشتگ مورد نظر شما را در قسمتی از پست خود ثبت کنند تا بتوانید آن‌ها پیدا کنید.

    یک محتوای خلاقانه و جذاب برای استفاده مشتری از خدمات یا محصولات خود بسازید. این محتوای آموزشی مشتری شما را برای خرید قانع می‌کند. دلایل واضحی برای استفاده از خدمات یا خرید کالای خود ارائه دهید که مشتری نیاز به خرید آن محصول را احساس کند.

    ——————————-

    این موارد برخی از موثرترین راه‌هایی است که برند شما با استفاده از فضای آنلاین و شبکه‌های اجتماعی می تواند به افزایش فروش اینترنتی برسد، هدف این نکات عمدتا جلب اعتماد مخاطبان مورد نظر شما و برقراری ارتباط در بلندمدت می‌باشد و مشاورین و مدیران کسب و کار نباید از این نکات غافل باشند.

    Share

    مشاور بازاریابی

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    55 + = 62