اهمیت تحول دیجیتال در موفقیت کسب و کار

در سال ۲۰۲۰ با پیشرفت علم و ابزارهای نوین کسب و کار، لزوم تحول دیجیتال در مدیریت کسب و کار، بازاریابی و ارتباط با مشتریان بیش از پیش احساس میشود و شرکتهایی که از مقوله غافل بمانند به زودی مرحله نابودی خواهند رسید. نکته قابل توجه در این موضوع این هست که حتی اگر کسب و کار شما ایکامرس و فروش اینترنتی کالا و خدمات باشد باز هم راه درازی در پیاده سازی تحول دیجیتال Digital transformation ، پیش رو خواهید داشت.
مدلهای تحول دیجیتال در جهان در قالب های مکنزی وستمرمن قرار میگیرند و تمرکز آنها بر تغییرات ساختاری در بخش های زیر میباشد.
۵ شاخه اصلی تحول دیجیتالی
- رقابت:
تحول در این حوزه به تغییر رقابتهای محدود به منطقه جغرافیایی به رقابت سراسری خلاصه نمیشود و حتی در تغییر شکل رقابت و مشارکت رقبا میتوان این دگردیسی را مشاهده کرد. مانند کسب و کارهای تاکسی اینترنتی
- مخاطبین و مشتریان:
ارتباط یک طرفه با مشتریان به رابطه دوجانبه و مشارکت تبدیل شده است و حتی نام مشتری به مخاطب و کاربر در حال تغییر است زیرا بسیاری از کسب و کارها صرفا به فروش نمیپردازند و مخاطبین آنها در عین سودآفرینی، پولی پرداخت نمیکنند. مانند کاربران یک مجله آنلاین
- اطلاعات:
یکی از اصلی ترین تمایزهای شرکت های سنتی و نوین، استفاده از دیتا و داده ها است، چیزی که بطور مثال در یک مغازه سنتی اصلا وجود خارجی ندارد و صاحب مغازه آمار مشخصی از رفتار؛ خرید و بازدید ویترین خود در یک تاریخ مشخص ندارد.
- ارزش آفرینی:
یکی دیگر از حوزه های تحول دیجیتال و آنلاین ارزش افرینی برای مخاطبین است، فراموش نکنید قصد شما از تاسیس فروشگاه اینترنتی تنها فروش کالا نباید باشد و باید یک ارزش مانند لذت خرید، تضمین خرید مطمئن و…. به کاربر منتقل شود.
- نوآوری:
در فاز بعدی تحول دیجیتال مجموعه میبایست به نوآوری در شاخه های مختلف کسب و کار فکر کرد و نسبت به تسهیل امور و رضایت برای مشتریان داخلی (کارمندان) و خریداران اقدام کنید.
نقطه آغاز تحول دیجیتال در کسب و کار شما
هر تغییر بزرگی پیش از شروع از مخاطبین، تیم و ابزارها باید در افکار مدیران و موسسان مجموعه جاری شود. این تغییرات میتواند از راه اندازی سایت برای فروش کشوری و مدرن تا حذف کاغذ در مجموعه باشد و نتیجه آن در صرفه جویی در هزینه ها، بازاریابی اتوماتیک، تغییر در ایده ها و شگردهای فروش و افزایش قدرت تصمیم گیری براساس اطلاعات است.
هر کسب و کار جدید باید با تعیین استراتژی نوین در تمامی ابعاد کسب و کار خود نسبت به آماده سازی بیزینس برای گسترش و موفقیت اقدام کند.
از دیگر موارد تحول سازمانی میتوان به مدیریت و همکاری با نیروها به صورت دورکاری اشاره کرد و کارمندان یک مجموعه میتوانند با استفاده از ابزارهای مدیریت کسب و کار و پروژه از سراسر دنیا با شما در ارتباط باشند.
تحول دیجیتال در روشهای بازاریابی و فروش
همانطور که بارها در مقالات دیجیتال مارکتینگ و انواع کتاب دیجیتال مارکتینگ تاکید شده است روشهای نوین مارکتینگ در هر شرکت بازاریابی دیجیتال بر اساس اطلاعات (تحقیقات بازار، آنالیز رقبا، بررسی رفتار کاربران و نظرات خریداران) پیاده گذاری شده است. در سال ۱۳۹۹ هر کسب و کار بدون توجه به این مسائل با مخاطرات جدی روبرو خواهد شد و این موضوع لزوم وجود مشاور بازاریابی بروز و با تجربه را خاطر نشان میکند.
برای پیاده سازی ساختار نوین سازمانی سنگ بزرگ برندارید و به چشم یک پروسه بلندمدت به آن نگاه کنید و از حوزه های درآمدزا و آسان شروع کنید. مطالعه بیشتر: دانلود کتاب تحول دیجیتالمزایای تحول دیجیتال چیست؟
۱.گسترش کسب و کار ۲.استفاده از فرصتهای جدید ۳.کاهش هزینه ها
تحول دیجیتال ضروری است؟
باتوجه به گرایش کاربر و تغییر بزرگ در رفتار کاربر، تحول دیجیتال امری ضروری است
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
تشکر از مقاله های کاری خوبتون