نرم افزارها و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

یکی از دغدغههای مهم هر مشاور و مدیر دیجیتال مارکتینگ پیادهسازی ساختار اصولی واحد بازاریابی دیجیتال است. برنامه ریزی بلندمدت، تیم سازی، شناخت رقبا و آمادهسازی نرم افزارها و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ از جمله مواردی است که در شروع کار بسیار اهمیت دارد. آیا شما نیز به دنبال بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای توسعه کسب و کارتان هستید؟ در این فرصت قصد داریم به کاربردیترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که عموما بصورت رایگان هستند و در حال حاضر در بهترین شرکتهای ایرانی استفاده میشوند اشاره کنیم تا اطلاعات مفیدی در اختیار شرکتها و استارت آپهای ایرانی قرار دهیم.
بازار آنلاین هر روز متراکمتر و رقابتیتر میشود. با افزایش روزافزون حضور مردم در بسترهای دیجیتالی، استارت آپهای مدرن به دنبال ایجاد یک حضور موفق برای بازاریابی محصولات یا خدمات خود به صورت آنلاین هستند. به همین دلیل است که بازار بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ با کیفیت بالا را در اختیار تبلیغ کنندگان و بازاریابان قرار میدهد تا به آنها در شرایط رقابتی کمک کند.
وقتی صحبت از ایجاد یک حضور آنلاین میشود، باید به چیزهای زیادی فکر کنید. از حضور خود در شبکههای اجتماعی گرفته تا اطمینان از اینکه استراتژی سئو به درستی انجام شده است. قبل از اینکه نتایج را مشاهده کنید، باید کارهای زیادی انجام دهید. اکنون، در این مبارزه سخت، دسترسی به بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مناسب میتواند به شما کمک کند بخش بزرگی از کارهای پیش پا افتاده را به طور خودکار انجام دهید.
همچنین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ میتواند به شما در ایجاد استراتژی کمپینهای دیجیتال مارکتینگ قدرتمند و سادهسازی کل فرآیند برای صرفه جویی در وقت و تلاش کمک کند. قبل از شروع لیست بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ قصد داریم چند محصول را بررسی کنیم که میتوانید برای راه اندازی کسب و کار آنلاین خود استفاده کنید.
ابزارهای بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM)
ابزارهای شبکه اجتماعی به سه بخش مدیریت، آنالیز و تبلیغات خلاصه میشوند. در بخش محتوا و مدیریت پیجها و کانالها (اینستاگرام، تلگرام و ….)، نوین هاب با رشد چشمگیر امکانات خود خیال کارشناسان بازاریابی دیجیتال را تا حد زیادی راحت کرده است. برای آنالیز شبکههای اجتماعی عموما، هر شبکه برای خود تحلیلگر اختصاصی دارد اما ابزارهای جانبی مانند هم میتواند کاربردی و مفید باشد. در بخش اینفوئنسرمارکتینگ و تبلیغات در پیجها و کانالهای تاثیرگذار متاسفانه ابزارهای موجود نتوانستند ارزش افزوده و اطمینانی ایجاد کنند.
وقتی بودجه دیجیتال مارکتینگ خود را برنامه ریزی میکنید، شبکههای اجتماعی باید یکی از اجزای اصلی آن باشند. اگر مایل به توسعه سریع برند خود هستید، نمیتوانید از بازاریابی شبکههای اجتماعی اجتناب کنید. همراه با وب سایت شما، بازاریابی شبکههای اجتماعی میتواند به شما در رشد کلی برند شما کمک کند. در ابتدا چند ابزار خارجی و سپس ایرانی را معرفی میکنیم.
Hootsuite
Hootsuite با بیش از ۲۰۰۰۰۰ اکانت پولی و میلیونها کاربر، استفاده از شبکههای اجتماعی را برای سازمانهای سراسر جهان از کوچکترین کسبوکارها تا بزرگترین شرکتها آسان کرده است. برند خود را بسازید، ارتباطات خود را با مشتریان تقویت کنید و با ادغام یکپارچه شبکههای اجتماعی در کل سازمان، نتایج کسب و کار را آنطور هدایت کنید که به اهداف مارکتینگتان نزدیک شوند.
با Hootsuite، میتوانید با اطمینان پستها را در چندین شبکه اجتماعی (از جمله اینستاگرام، توییتر، فیسبوک، لینکدین، پینترست و یوتیوب) برنامهریزی کنید، محتوای اجتماعی ارگانیک و پولی را با هم مدیریت کنید، به راحتی مکالمات مشتریان را پیگیری کنید، نحوه همکاری خود را تجزیه کنید. با سازمان خود و از شبکههای اجتماعی برای اتخاذ تصمیمات تجاری حیاتی، همه موارد را از یک داشبورد بصری، بینش عملی در زمان واقعی به دست آورید. از بهترین زمان برای انتشار استفاده کنید و آگاهی از برند را افزایش دهید، تعامل را بیشتر کنید و ترافیک را افزایش دهید.
به عنوان قابل اعتمادترین راه حل مدیریت رسانههای اجتماعی در جهان و بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ؛ Hootsuite میتواند در مسیر پیشرفت کسب و کارتان کمکتان کند.
Buffer
Buffer یک پلتفرم مدیریت شبکههای اجتماعی کارآمد است که مورد اعتماد برندها، استارت آپ ها، آژانسها و افراد برای کمک به ایجاد تعامل و نتایج معنادار در شبکههای اجتماعی است. بافر مجموعهای از محصولات برای انتشار، تعامل، تجزیه و تحلیل و همکاری تیمی (انتشار، پاسخ، و تجزیه و تحلیل) ارائه میدهد. محصولات بافر به دقت زیر نظر گرفته شده تا به بازاریابان بتوانند کارآمدتر و موثرتر کار کنند.
LATER
Later پیشروترین پلتفرم بازاریابی اینستاگرام در جهان است. با این ابزار پستها را برای اینستاگرام، فیسبوک، پینترست و توییتر برنامهریزی، زمانبندی و تجزیه و تحلیل کنید. با ویژگیهایی که برای کمک به موفقیت کسب و کارهای کوچک طراحی شده اند، در زمان صرفه جویی کنید، فالوورهای خود و میزان تعامل را افزایش دهید.
Socialblade
یک وب سایت آمریکایی است که بر روی تجزیه و تحلیل شبکههای اجتماعی تمرکز دارد. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ گاهی فقط بر روی یک موضوع تمرکز دارند و سوشیال بلاد نیز بر روی پلتفرم یوتیوب بیشتر کار میکند. اما اطلاعات تحلیلی در مورد فیس بوک، توییتر، تیک تاک، اینستاگرام و موارد دیگر ارائه میدهد.
Ninjalitics
Ninjalitics تجزیه و تحلیل پروفایلهای اینستاگرام و کسب و کارتان را به شما ارائه میدهد. به لطف API رسمی اینستاگرام، اکانتهای شما ۱۰۰ درصد ایمن هستند. ما میتوانیم یک تجزیه و تحلیل سریع و آسان، از جمله Insights اینستاگرام تا ۶ ماه را مشاهده کنیم و پروفایل خود را بهبود دهیم. بدون نیاز به گذرواژه به دادههای تجاری پروفایلهای مشتریان خود دسترسی پیدا کنید. هر ماه گزارشهای خودکار را برای آنها ارسال کنید. اینفلوئنسرها و رشد پروفایل رقبا را تجزیه و تحلیل کنید، بهترین زمان برای ارسال پست را پیدا کنید. Ninjalitics برای اینفلوئنسرها ساخته شده است تا عملکرد خود را یررسی کنند، آژانسهای مدیریت شبکههای اجتماعی برای مدیریت مشتریان خود و ایجاد گزارش و شرکتها برای نظارت بر نتایج اینستاگرام خود از آن به عنوان ابزارهای دیجیتال مارکتینگ استفاده میکنند.
نوین هاب
نوین هاب توانسته با امکانات زیادی را برای بازاریابی شبکههای اجتماعی کسب و کارهای ایرانی فراهم کند و بدون تردید با نسخههای خارجی خود رقابت داشته باشد. از جمله مهمترین امکانات جدید نوین هاب میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- امکان جستجو در دایرکتها و کامنتها
- امکان مشاهده پاسخهای تو در تو در کامنتها
- بروزرسانی اتوماتیک وضعیت پست بدون بارگزاری مجدد صفحه
- اضافه شدن امکان تغییر وضعیت کامنتها به صورت گروهی
- تغییر ساختار کدنویسی برای عملکرد بهتر سیستم
- حل مشکل انتخاب تاریخ نمایش آنالیز در برخی مرورگرها
- حل مشکل ذخیره پیشنویس در حالتهای مختلف
- رفع باگهای گزارش شده و بهبود عملکرد سیستم
Neolyze
از دیگر ابزار فارسی برای تحلیل و آنالیز اینستاگرام میتوان به نئولایز اشاره کرد. این ابزار آنالیز پیج شما، رقبا و اینفلوئسرها را در اختیارتان قرار میدهد. در نتیجه میتوانید کلیه پارامترهای رشد همچون نرخ مشارکت، فالوورها، هشتگها و موارد دیگر را ارزیابی کنید. به عبارت دیگر، پیج مورد نظر شما را زیر ذره بین میبرد تا شما بتوانید استراتژی شبکههای اجتماعی خود را بهینهسازی کنید.
همانطور که میدانید امروزه تعداد اینفلوئسرها آنقدر زیاد شده که هنگام برگزاری کمپینهای تبلیغاتی حسابی گیج میشوید. نئولایز این امکان را به شما میدهد با فیلترها مختلف براساس نیاز خود به بررسی بیش از ۵۰۰ هزار اینفلوئسر اینستاگرام بپردازید. همچنین این ابزار براساس دادههای شبکههای اجتماعی اطلاعاتی در اختیارتان قرار میدهد تا تحقیقات بازار کسب و کارتان کامل شود.
ابزارهای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
نیازی به گفتن نیست که سئو باید یکی از مهمترین اجزای استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما باشد زیرا یک استراتژی سئو مناسب میتواند ترافیک رایگان شما را برای مدت بسیار طولانی به ارمغان بیاورد. بنابراین، وقت و تلاش خود را صرف کنید تا مطمئن شوید که سئو قوی دارید و از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ استفاده میکنید. این ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به شما کمک میکند تا برنامههای سئو خود را به طور کامل اجرا کنید.
هر تیم سئو به سه بخش محتوا، تکنیکال و آف پیج تقسیم می شود که در زیر به طور خلاصه ابزارهای مهم هر بخش اشاره میکنیم:
- Off Page: بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و سئو در بخش شناسایی فعالیت رقبا در شبکه های اجتماعی، دایرکتوری ها، رپورتاژ و بک لینک AHREF است که هزینه بر میباشد و استارت آپ ها از ابزار link assistant به عنوان ابزار جایگزین و مقدماتیتر میتوانند استفاده کنند.
- On Page – Technical: از دیگر تولزهای آنالیز تکنیکال سایت میتوان به Insights و Gtmetirx اشاره کرد که به راحتی موارد اولیه فنی را برای شما آشکار میکند.
- On Page – Content: در بخش محتوا و تحقیق کلمات کلیدی هم ابزارهای فریمیوم مانند Keywordtool.io بسیار پرطرفدار هستند. برای پیگیری وضعیت رتبه کلمات کلیدی در گوگل هم link assistant پیشنهاد میشود.
SEMrush
SEMrush یک مجموعه ابزار سئو است که تمام ویژگیهای لازم را پوشش میدهد تا به شما در کسب بهترین نتیجه از گوگل کمک کند. ابزارهایی که به شما در سئوی فنی به همراه تجزیه و تحلیل بک لینک کمک میکند. ایدههایی برای ایجاد ترافیک بیشتر و موارد دیگر از جمله خدمات این ابزار دیجیتال مارکتینگ است.
Ahrefs
Ahrefs مجموعهای از ابزارها و عملکردها را ارائه میدهد تا به شما کمک کند بفهمید رقبای شما برای رتبه گرفتن چه میکنند و برای غلبه بر آنها چه کار میتوانید انجام دهید. Ahrefs دارای تعدادی ابزار مختلف است که میتوانند عملکردهای مختلف را انجام دهند. از تحقیقات کلمات کلیدی گرفته تا تحلیل بک لینک، پلتفرم Ahrefs یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است.
Ahrefs یک ابزارهای سئو آنلاین و مطالب آموزشی رایگان را برای متخصصان مارکتینگ و سئو ارائه میدهد. تحقیق درباره رقبا، کلمات کلیدی ارگانیک رقیب شما، استراتژیهای بک لینک و کلمات کلیدی PPC را آشکار میکند. تحقیق درباره کلمات کلیدی ایدههای تازهای به شما میدهد و متوجه میشوید رسیدن به رتبههای بالا چقدر میتواند سخت یا آسان باشد. به کمک چنین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ میتوانید مشکلات سئوی وب سایت خود را پیدا کنید و نحوه رفع آنها را یاد بگیرید. همچنین میتوانید محبوبترین محتواها را در مورد هر موضوعی کشف کنید و بهترین استراتژی دیجیتال مارکتینگ را پیادهسازی کنید.
google seach console
یکی از بهترین ابزار رایگان سئو در کره زمین سرچ کنسول است که گوگل در اختیار ما گذاشته است. سرچ کنسول اطلاعات زیادی در مورد سئو سایت شما در اختیار شما قرار میدهد تا بتوانید آن را ارتقا دهید تا در موتور جستجو رتبه بالاتری داشته باشید. شما میتوانید با استفاده از تجزیه و تحلیل اطلاعات محتوای خود را بهینهسازی کنید. هشدارهای خودکار در مورد مشکلات موجود در سایت شما و نحوه رفع آنها به شما هشدار میدهد. سرچ کنسول به شما کمک میکند تا متوجه شوید چگونه گوگل صفحات شما را میبیند. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و گزارشهای کنسول جستجو به شما کمک میکنند ترافیک و عملکرد جستجوی سایت خود را اندازهگیری کنید، مشکلات را برطرف کنید و سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل بدرخشید.
MOZ
Moz علاوه بر اینکه بزرگترین بازیگر در ژورنالیسم سئو مدرن است، مجموعهای از ابزارهای خاص خود را برای کمک به بهینهسازی وب سایت شما و کسب ترافیک بیشتر ارگانیک ارائه میدهد. اشتراک نسخه پولی Moz امکانات زیر در اختیارتان میگذارد:
- دسترسی به ردیابی سایت با کمپین ها، جایی که میتوانید بیاموزید که چگونه سلامت سایت، لینکسازی و عملکرد کلمات کلیدی بر موفقیت شما در سئو تأثیر میگذارد.
- ابزارهای تحقیقاتی که تلاشهای رقبای شما را تجزیه و تحلیل میکنند، از فرآیند تحقیق کلمات کلیدی شما پشتیبانی میکنند و فرصتهای جدیدی را برای گسترش لینکسازی به شما نشان میدهند.
- منابع زیادی برای یادگیری سئو و بازاریابی درونگرا. Moz Pro از ۹۹ دلار در ماه با گزینه آزمایشی رایگان ۳۰ روزه شروع میشود.
- و موارد دیگر.
KWFinder
یکی از مهمترین جنبههای سئو، یافتن کلمات کلیدی مناسب است. با KWFinder، میتوانید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که رقابت کمتری دارند و شروع به ایجاد ترافیک ارگانیک برای وب سایت خود کنید. البته ابزارهای دیگر همچون گوگل ادز، Keywordtool و غیره هم در دسترس هستند تا در اینباره به شما کمک کنند. چنین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به شما کمک میکند کلمات کلیدی و عبارات کلیدی را پیدا کنید که رتبهبندی آنها آسان است. صدها کلمه کلیدی پیدا کنید که رقبای شما فاقد آنها هستند. برای بهینهسازی استراتژی، حجم جستجوی دقیق کلمات کلیدی متنوع را بدست آورید.
Page Speed Insights
سرعت لودینگ سایت شما فاکتور رتبهبندی در الگوریتم سئو گوگل است. با در نظر گرفتن این موضوع، میتوانید از ابزار Pagespeed Insights استفاده کنید تا سرعت سایت خود را تنظیم کنید. این ابزار میتواند به شما کمک کند تا دریابید که سرعت بارگذاری سایت شما چگونه است و برای بهبود آن چه کاری میتوانید انجام دهید. این ابزار به جای لودینگ زمان سایت شما در دسکتاپ و تلفن همراه، نمره سرعت صفحه را نشان میدهد. پیشنهادات کاربردی برای کمک به شما در افزایش سرعت بارگذاری سایت شما ارائه میدهد.
Triboon
در بخش سئو انتشار ریپورتاژ آگهی از اهمیت خاصی برخودار است تا برای صفحه مورد نظر اعتبار انتقال دهید. تریبون یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که در بخش سئو کمک میکند. شما میتوانید در پربازدیدترین سایتهای کشور از طریق تریبون ریپورتاژ منتشر کنید و بهترین نتیجه را کسب کنید. تریبون با بیش از ۱۰۰۰ رسانه معتبر ایرانی همکاری دارد و سعی دارد در بهینهسازی هزینهها به تیم مارکتینگ شما کمک کند.
ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
نحوه حمایت از مشتریان شما برای کسب و کار مرتبط با محصول یا خدمات تفاوت زیادی ایجاد میکند. ما برترین ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری را ذکر کردهایم که میتوانید از آنها برای توسعه تجارت خود استفاده کنید. این دسته از ابزاهای دیجیتال مارکتینگ شامل سه بخش ایمیل مارکتینگ، پوش نوتیفیکیشن و اس ام اس مارکتینگ میشوند.
Hubspot
امروزه کار بازاریابان به خاطر مدرن شدن بازار سخت شده است. یا در حال استفاده از راه حلهای مختلف هستند یا درگیر ابزارها شده اند. این مشکل به معنی پراکنده بودن دادههای مشتری، بازاریابی کم رنگ و زمان زیادی است که صرف سر و کله زدن با نرمافزار میشود. اما لازم نیست اینطور باشد. با Marketing Hub، تمام ابزارها و دادههای بازاریابی شما در یک پلتفرم قدرتمند و آسان برای استفاده قرار میگیرند.
شما در زمان ارزشمند خود صرفه جویی خواهید کرد و تمام زمینههای مورد نیاز برای ارائه یک تجربه شخصی که مشتریان مناسب را در مقیاس جذب و تبدیل میکند، به دست خواهید آورد. به علاوه، بازاریابان میتوانند دادهها را در مرکز هر کاری که انجام میدهند، نگه دارند زیرا Marketing Hub به عنوان بخشی از پلتفرم HubSpot CRM ساخته شده است. هنگام استفاده از پلتفرم کامل CRM، بازاریابان میتوانند برای اثبات بازگشت سرمایه و اعتبار سرمایهگذاری ها، به همسویی بینظیری با فروش دست یابند.
ابزارهای ایجاد لندینگ پیج
یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ لندینگ پیج است که میتواند کسب و کارتان را متمایز کند. هر چند ایجاد لندینگ پیج باید طبق اصول خود انجام شود و در ادامه چند نمونه خارجی و ایرانی را معرفی کردهایم:
Leadpages
Leadpages، همانطور که از نامش معلوم است به شما کمک میکند لندینگ پیج تولید کننده سرنخ را با انتخاب کمپینها، پاپ آپها و غیره ایجاد کنید. به آسانی میتواند یک ماژول طراحی کرده و نرخ تبدیل لندینگ پیج خود را پیش بینی کنید. پشتیبانی از ایجاد لندینگ پیج نامحدود با پشتیبانی تست A / B برای کمک به شما در تشخیص اینکه کدام یک بهترین عملکرد را دارد.
Unbounce
Unbounce به شما امکان میدهد به یک لندینگ پیج قدرتمند با ویژگیهای افزایش تبدیل دسترسی پیدا کنید. همچنین میتوانید نقشه ها، پاپ آپها و غیره را اضافه کنید. ۱۰۰ قالب آماده در دسترس است، فقط کافی است که بکشید و رها کنید. گزینهای برای افزودن کلمات کلیدی به صورت پویا برای کمک به کمپینهای SEM خود موجود است. با CRMها، خدمات بازاریابی ایمیلی و شبههای اجتماعی ادغام کنید.
Instapage
Instapage به شما امکان میدهد به یک روش ایجاد ۲ دقیقهای با بیش از ۲۰۰ قالب و یک ویرایشگر قابل تنظیم بسیار کاربر پسند دسترسی پیدا کنید تا به ایجاد لندینگ پیج قدرتمند با تبدیل بالا کمک کند. شما میتوانید به لندینگ پیج ریسپانسیو با دسترسی به بیش از ۲۰۰ قالب و ساخت آسان دسترسی پیدا کنید. پشتیبانی از تست A / B همراه با نقشههای حرارتی و تجزیه و تحلیل از دیگر امکانات ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است.
Landin
از دیگر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ایرانی برای ساخت و ایجاد لندینگ پیج میتوان لندین را معرفی کرد. لندینگ پیجها زمانی مفید هستند که شما قصد دارید کمپین دیجیتال مارکتینگ برگزار کنید و بازدیدکنندگان پس از کلیک بر روی تبلیغات بر روی آن فرود میآورند. نقش به سزایی در نرخ تبدیل و افزایش کلیک بر روی هدف شما دارد. پس با این ابزار ایرانی میتوانید بهترین کال تو اکشن را طراحی کنید.
ابزارهای ایمیل مارکتینگ
در این بخش برخی از برترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مخصوص بازاریابی ایمیلی برای کسب و کار شما بیان شده است.
Constant Contact
Constant Contact روشهای ساده و آسان را برای کمک به ایجاد کمپینهای بازاریابی ایمیلی در سطح حرفهای ارائه میدهد. دسترسی به صدها قالب ایمیل زیبا که به راحتی با استفاده از ویرایشگر درگ دراپ قابل تنظیم هستند.
اتوماسیون بازاریابی ایمیلی به شما کمک میکند تا جنبههای پیش پا افتاده بازاریابی ایمیلی را ساده و خودکار تجربه کنید. گزینهای برای پیگیری نتایج بازاریابی ایمیلی خود در زمان واقعی برای تجزیه و تحلیل و بهینهسازی کمپینهای خود در دسترس است.
MailChimp
MailChimp یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای وبلاگ نویسان و استارت آپها است. شما به ویژگیهای مفیدی دسترسی پیدا میکنید که به صورت رایگان ارائه شده است. مجموعهای از بهترین قالبهای ایمیل مارکتینگ رایگان را در MailChimp از دست ندهید که میتوانید برای تجارت خود استفاده کنید.
ابزارهایی که به شما در ایجاد ایمیل، لندینگ پیج، کارت پستال و حتی تبلیغات کمک میکند تا بتوانید به طور موثر تعامل با مخاطبان خود را آغاز کنید. به طور خودکار ایمیلهایی مانند اعلانهای خوش آمدید، تأیید سفارش، یادآوری سبد خرید و غیره ارسال میکند. ویژگیهای پیشرفته مانند تقسیمبندی مخاطبین، کمپینهای تست A / B، ادغام برنامههای سرویس دهی و موارد دیگر را ارائه میدهد.
AWeber
AWeber یکی از قدیمیترین و مطمئنترین راه حلهای ایمیل مارکتینگ است که طیف وسیعی از ویژگیهای مفید را برای افزایش تبدیل و همچنین جذب مشتری ارائه میدهد. با ویرایش قدرتمند درگ و دراپ ایمیلهای جذاب ایجاد کنید و آنها را به یک قیف بازاریابی خودکار وصل کنید. یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که به شما در جمع آوری و مدیریت مشترکین یا مشتریان کمک میکند. ابزارهای قدرتمندی که به شما در ارزیابی میزان تحویل ایمیل، ردیابی بازاریابی ایمیل و حتی آزمایش آن کمک میکند.
ابزارهای بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا یکی از موثرترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ است. نکته مهم این است که نسبتا ارزان تر از سایر انواع روش ها است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید و ترافیک را به سمت خود سوق دهید.
google ads
همانطور که اشاره کردیم برخی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به ما کمک میکنند تا میزان سرچ و مناسب بودن کلمه کلیدی را بررسی کنیم. گوگل ادز یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که در بخش محتوا به ما کمک میکند. البته روشهای سادهای همچون سرچ گوگل هم میتواند LSIهای پیشنهادی زیادی را در اختیار ما بگذارد.
ابزارهای ویراستاری فارسی
اگر در گوگل سرچ کنید، چندین ابزار برای شما به نمایش گذاشته میشود که ویراستاری فارسی را انجام میدهند. البته برخی از محتوانویسان در حین نوشتن مقاله خود این کار را انجام میدهند. اما به کمک این ابزارها میتوانید در پایان نگارش ویراستاری را انجام دهید.
HotJar
اگر میخواهید بازاریابی محتوایی خود را ارتقا دهید، باید تجربه کاربری را درک کنید که محتوای شما ایجاد میکند. HotJar میتواند به شما در تعیین مقدار UX بازاریابی محتوا کمک کند تا بدانید چگونه آن را بهبود بخشید. رفتار کاربر را با پیادهسازی ویژگیهایی مانند نقشههای حرارتی و غیره تجزیه و تحلیل میکند. ابزارهایی مانند نظرسنجیهای سایت مستقیما از کاربران در مورد محتوای شما بازخورد میدهند.
ابزارهای بازاریابی ویدئویی
این روزها بازاریابی ویدیویی یکی از محبوبترین شکل بازاریابی است. اگر بتوانید ویدئوهایی را در راستای لید خود ایجاد کنید، میتوانید با حداقل هزینه، پایگاه فالوور خود را به سرعت افزایش دهید. اما برای انجام این کار نیاز به استفاده از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ دارید.
Filmora
Filmora یکی از همه کارهترین و سفارشیترین ابزارهای ویرایش ویدئوی در بازار است. میتوانید از این برنامه برای تنظیم جلوههای رنگی، ویرایش سطوح روشنایی، تغییر سرعت، چرخش جهت گیریهای ویدئویی و دسترسی به سایر ویژگیهای بهینهسازی ویدئو استفاده کنید. این برنامه رابط کاربری قدرتمند ویرایش ویدئو پر از ابزارهای مفید فراوان است. این ابزار میتواند به شما کمک کند تا ویدئوهای جذاب ایجاد کنید تا برند شما محبوبیت بیشتری پیدا کند. روی ویندوز، مک و دستگاههای تلفن همراه Android و iOS کار میکند.
Vyond
Vyond که قبلا با نام GoAnimate شناخته میشد، دارای ویژگیهای قدرتمند زیادی برای ایجاد فیلمهای متحرک و موشن گرافیک با کیفیت بالا است. شما حتی میتوانید دیالوگها را با استفاده از قابلیتهای همگامسازی استفاده کنید. این ابزار دارای منبع عظیمی از صداها، الگوها و موارد دیگر برای استفاده در انیمیشنهای شماست.
Animoto
Animoto دارای مجموعهای عالی از ابزارها و قابلیتها است که به شما کمک میکند ویدیوهای با کیفیت بالا و مخصوص نیازهای کمپین بازاریابی خود ایجاد کنید. گزینهای برای ایجاد ویدئوهای اسلایدی برای نمایش کار و نمونه کارها داراست. برای سادهسازی کار خود به دهها قالب پیش ساخته داستانی دسترسی دارید.
ابزارهای طراحی گرافیک
طراحی گرافیک بخشی جدایی ناپذیر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است. یک گرافیک زیبا میتواند بلافاصله توجه را به خود جلب کند و روند کار را کمی سادهتر میکند. مخصوصا در شبکههای اجتماعی طراحی یک پست مناسب میتواند باعث بازنشر آن توسط فالوورها شود.
Canva
Canva یک ابزار طراحی گرافیکی آنلاین ساده و آسان برای استفاده علاقه مندان است که دارای بسیاری از الگوهای پیش ساخته و عناصر طراحی است که به شما کمک میکند طرحی با کیفیت بالا در عرض چند دقیقه ایجاد کنید.
بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ عصای دست هر مارکتر است
ما سعی کردهایم یکی از جامعترین لیستهای بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را ایجاد کنیم که برای شروع و توسعه کسب و کار آنلاین خود نیاز دارید. ما ابزارهای بیشتری را به این لیست اضافه میکنیم و مطمئن میشویم که همه ابزارهایی را در این مقاله مشاهده کردهاید که میتوانند به شما در توسعه کسب و کار شما کمک کنند.
فراموش نکنید که این مقاله را برای همکاران و دوستان خود ارسال کرده و آن را بررسی کنید. امیدواریم ابزاری را بیابید که برای تجارت شما مفید باشد. اگر به دنبال ابزاری برای انجام هرگونه عملکرد خاص برای کسب و کار خود هستید، میتوانید با استفاده از فرم نظرات زیر، درخواست، پیشنهاد و نظرات خود را را ارسال کنید.
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
سلام
من درحال آموزش دیجیتال مارکتینگ هستم ولی متاسفانه برخی از ابزارهای گوگل را وقتی سرچ می کنم با ارور ۴۰۳ رو به رو میشوم مثل گوگل آنالایتیکس می خواستم بدونم آیا در ایران این ابزار های گوگل برای همه غیر قابل دسترس است ؟ و روش استفاده از این ابزار های در ایران چیست ؟
ممنونم
بله از ایران قابل دسترسی نیست و باید آی پی عوض کنید