ویژگی مدیران موفق چیست؟

    ویژگی مدیران موفق چیست؟

    مدیر موفق بودن یک تیپ شخصیتی خاص لازم دارد، در این مقاله به اسرار مدیریت موفق اشاره میکنیم. شاید شما تمام اصول موفق بودن بدانید اما ویژگی‌های شخصیتی شما مناسب این مقام نباشد ولی در برخی از موارد با تمرین و مطالعه می‌توان به این ویژگی‌ها دست پیدا کرد یا مقداری از این رفتارها را تقویت کرد.

    ویژگیها و برنامه مدیران موفق چیست؟

    خودانگیزی، صداقت، مورد اعتماد بودن، خوشبین بودن، حفظ آرامش در شرایط بحران، اعتماد به نفس در راه صحیح، دانش کافی، انعطاف پذیری، آگاهی از سلسله مراتب کاری، مفاهیم حقوقی، قدرت سخنوری، مهارت شنیدن، قاطعیت برای رسیدن به اهداف، درک احترام، ارزش قائل شدن برای تمامی پست‌های تیم و … تماما از ویژگی‌های یک مدیر موفق است.

    نحوه مدیریت یک مدیر خوب ترکیبی از تلاش، درک نقش به عنوان مدیر ، نقش کارمندان در تیم و کمی تمرین است.

    این مقاله برای افرادی مناسب است که به تازگی به شغل و مقام مدیریت دست پیدا کرده‌اند یا به دنبال راه‌هایی برای تبدیل شدن به یک مدیر موفق هستند.

    ۴ عملکرد اصلی یک مدیر

    هنگامی که مدیر (مدیر ارشد مانند مدیرعامل یا مدیر میانی مانند مدیر دیجیتال مارکتینگ) میشوید، باید تعریف دقیقی از تجارت داشته باشید. بعد از تجزیه و تحلیل این مفهوم، چهار کارکرد اصلی مدیریتی برای تیم خود در نظر بگیرید:

    1. تیم خود را آموزش دهید
    2. تیم خود را سازماندهی کنید
    3. ارتباطات درست ایجاد کنید
    4. انگیزه تیم خود را افزایش دهید

    رفتار و برنامه مدیران موفق

     

    تیم خود را آموزش دهید

    موضوع مهمی که باید در نظر بگیرید این است که مردم به روش‌های مختلف، موضوعات را یاد می گیرند. برخی افراد با گوش دادن، دیگران با دیدن و برخی دیگر با انجام یک کار واقعی و به صورت عملی یاد می‌گیرند. البته اکثریت با این موضوع موافق هستند که برای یادگیری یک موضوع بهتر است ترکیبی از این روش‌ها را به کار گرفت. به عنوان یک مدیر، کار شما این است که با توجه به سبک‌های یادگیری، خصوصیات هریک از اعضای تیم خود را کشف کنید و وقت و انرژی خود را بر آن سرمایه گذاری کنید.

    یکی از اسرار مدیریت موفق، آموزش و ایجاد انگیزه در بین کارمندان است که برای افراد به روش‌های مختلفی شکل می‌گیرد. به طور کلی سه روش برای آموزش به تیم وجود دارد:

    1. آموزش برای کارمندان جدید: با استخدام افراد جدید خود برنامه‌هایی برای آموزش این افراد در نظر بگیرید تا آن‌ها هم به سرعت در جریان امور اهداف سازمان و هماهنگ شدن با تیم شما قرار بگیرند. شما باید در مورد آنچه در گذشته انجام شده فکر کنید و با استخدام افراد جدید، بدانید که قرار است چه تغییراتی در تیم ایجاد شود.
    2. آموزش به کارمندان موجود در مورد فرآیندهای جدید: چگونه می‌توانید اطلاعات مربوط به سیستم‌های جدید (مانند اجرا کردن تقویم مدیریت شبکه های اجتماعی) را به کارمندان تیم خود منتقل کنید؟ ترتیب وقایع آموزشی و نتایج چه خواهد بود؟ چگونه کارشناسان استارت آپ خود را بروز نگه داریم؟
    3. آموزش کارمندان موجود در مورد وظایف شغلی جدید یا بهبود عملکرد: شاید شما از بین کارمندان خود چند ستاره در حال رشد دارید که می‌خواهید برای مدیریت برخی از پروژه‌ها این افراد را انتخاب کنید. لازم است در مورد چگونگی آموزش آن‌ها برای پیشرفت حرفه‌ای که انتظارش را دارید، فکر کنید.

     

    ارتباط موثر با افراد تیم ایجاد کنید

    به عنوان یک مدیر موفق، شما باید با اعضای تیم خود به طرق مختلف ارتباط برقرار کنید. این موضوع به طور مستقیم با میزان اعتماد کارمندان به شما ارتباط خواهد داشت. با این کار حسی را به کارمندان خود منتقل می‌کنید که در صورت بروز مشکلی در محل کار بتوانند روی شما حساب باز کنند. اهمیت این موضوع کاملا به خود شما و نوع رفتارتان با کارمندان بستگی دارد.

    به عنوان مدیر چندین نوع ارتباط بین شما و افراد مختلف وجود دارد:

    سطح فردی: آیا شما به اندازه کافی به صورت واضح ارتباط برقرار می‌کنید تا مردم بدانند مسئولیت آن‌ها چیست و آیا کارشان را به خوبی انجام می‌دهند یا خیر؟

    سطح تیم: آیا به طور کلی با تیم خود ارتباط برقرار می‌کنید؟ آیا اهداف تیم را برای آن‌ها تعیین کرده‌اید که در جهت تشویق همکاری تلاش کنند؟

    سطح شرکت: آیا مردم را در مورد اهداف کلی شرکت آگاه می‌کنید؟ برایشان توضیح می‌دهید که چرا فرآیندها در حال انجام هستند؟

    سطح بین کارمندان: آیا شما در حال ایجاد یک فرهنگ خوب برای ارتباطات هستید؟ جایی که کارمندان احساس می‌کنند می‌توانند بدون ترس از مجازات از شما یا یکدیگر سؤال کنند؟

    شما همچنین باید بدانید که چگونه با هر یک از کارمندان و تیم خود ارتباط برقرار کنید. آیا همه در یک دفتر مشترک هستند؟ در این صورت صحبت کلامی معنا می یابد. اگر همه از راه دور هستند یا در برنامه‌های مختلفی با هم در ارتباط هستند، ممکن است ایمیل را قابل قبول بدانید. با این وجود ، در عصر ارتباطات دیجیتال، شما باید تعادل پیدا کنید زیرا بسیاری از موارد بین خطوط ایمیل، کانال‌های چت و پیام‌های متنی گم می‌شوند و رساندن مفهوم برایتان کمی سخت می‌شود. بهتر است هر چند وقت یک بار با تمامی کارکنان خود یک جلسه برگزار و با آن‌ها صحبت کنید. در صورتی که بتوانید با آن‌ها جلسات هفتگی برپا کنید نتیجه بهتری خواهد داشت.

    در مورد برقراری ارتباط با مسائل سخت مانند کسی که تحت فشار قرار دارد یا کسی که قوانین شرکت را زیر پا می‌گذارد چگونه برخورد می‌کنید؟ این موضوعات برای شما به عنوان مدیر باید مورد توجه قرار گیرد تا در مواقع لزوم بتوانید از راهکارهای درست استفاده کنید.بطورمثال شما باید از بدخلق نبودن هنگام مکالمات سخت با کسی برآیید و قدرت این را داشته باشید تا قبل از اینکه مشکل کوچک به یک مسئله بزرگ تبدیل شود آن را حل و فصل کنید.

    یک راهکار: از سایر مدیران یا مجریان بازخورد بخواهید

    خوشبختانه، شما اولین مدیری نیستید که روی کره زمین این مسئولیت را به عهده دارد. حتی اگر اولین مدیر شرکت خود باشید یا اگر یک صاحب مشاغل جدید هستید که تازه تیمی را استخدام کرده راهکارهای زیادی وجود دارد که شما را به یک مدیر موفق تبدیل کند.

    به افرادی که مدت طولانی مدیر بوده‌اند و راه خود را انتخاب می کنند فکر کنید. در مورد آنچه باید انجام شود یا از آن پرهیز شود مشاوره بخواهید. از این افراد با تجربه دعوت کنید تا در جلساتی که برای تیم خود برگزار می‌کنید حضور داشته باشند. صحبت‌های شما را گوش کنند و در پایان جلسه از آن‌ها بازخورد بگیرید. حتی اگر چندین سال است که سابقه مدیریتی دارید، هنوز برای خودتان به یک مربی برای جلسات کوچینگ احتیاج دارید. همین امر باعث رشد فردی شما و پیشرفت سازمان نیز خواهد شد.

    بعضی از مسائل مانند تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ برای بسیاری از افراد گنگ و جدید می‌باشد و استفاده گرفتن از راهکارهای کارتیمی و مشاوره تخصصی در این زمینه بسیار راهگشا می‌باشد.

    Share

    مشاور بازاریابی

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    + 80 = 82