چگونه تجارت سنتی خود را به تجارت آنلاین تغییر دهیم

    چگونه تجارت سنتی خود را به تجارت آنلاین تغییر دهیم

    تصمیم‌گیری برای تغییر از روش‌های سنتی به تجارت آنلاین یک گام بزرگ است. این اقدام اگر به درستی انجام شود می‌تواند منجر به رشد شگرف اقتصادی شود. بسیاری از شرکت ها هزینه های بالای سربار روزمره و اجرای یک تجارت سنتی نسبت به هزینه های بسیار پایین تر مربوط به اجرای تجارت الکترونیکی را دلیل کافی برای ایجاد تغییر می دانند.

    همگام شدن با دنیای تکنولوژی آسایش شما را در کار بیشتر می‌کند. تجارت آنلاین آن دسته از کسب و کارهایی است که توسط شبکه جهانی اینترنت و به صورت آنلاین مدیریت می‌شود. این کسب و کار یا برای خرید و فروش محصولی اجرا می‌شود و یا برای ارائه خدمات به مشتریان صورت می‌گیرد.

    یک تجارت سنتی به مشاغلی اطلاق می شود که دارای محل ارائه خدمات یا محصولات بصورت فیزیکی باشد. محصولات و خدمات خود را بصورت رو در رو به مشتری می‌فروشد و تعامل مستقیم با آنان دارد. به عبارت دیگر، آنها به عنوان شرکت های سنتی شناخته می‌شوند.

    با رشد و دسترسی به اینترنت و رسانه‌های اجتماعی ، این امر برای همه ضروری است که حضور آنلاین در این فضا داشته باشند. صاحبان مشاغل سنتی به دلیل رشد بازار آنلاین، در حال از دست دادن تجارت هستند. اما این پایان تلخی نباید باشد. باید به دنبال راه‌حلی بود تا با پیشرفت هر مبحثی، همسو با آن پیش رفت.

    امروزه بدون آن که خانه خود را ترک کنید، خرید کالای مورد نظر خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهید. این کار مزایای واضحی هم دارد. خرید آنلاین توسط شما در هر لحظه که فرصت داشته باشید ثبت می‌شود. با این کار مجبور نیستید تا ساعت کاری فروشگاه مورد نظر خود را بپرسید. خرید شما ثبت می‌شود تا در اولین فرصت به دستتان برسد.

    راه‌اندازی یک تجارت مدرن، بخشی از هزینه‌های شما را هم کاهش می‌دهد. برای مثال دیگر لازم نیست عده زیادی فروشنده برای مغازه خود استخدام کنید و هر ماه برای آنان هزینه و حقوق در نظر بگیرید. همچنین تهیه فضای اداری لازم اهمیت چندانی ندارد. به جای آن که برای ویترین مغازه طرح‌های خلاقانه و پر هزینه ارائه دهید، جنبه بصری سایت خود را بهتر از قبل می‌کنید تا در میزان فروش محصولاتت تاثیر مستقیم بگذارد.

    با آنلاین شدن تجارت شما، امکان دیده شدنتان در سطح جهانی بیشتر می‌شود. با انجام تبلیغات صحیح میزان سفارشات از دیگر کشورها به سمت شما بیشتر می‎‌شود.

    پیش به سوی مدرن شدن تجارت و شکل‌گیری تجارت آنلاین

    اولین قدم برای این تغییر، مستندسازی تمامی عملکردهای شرکت به صورت جزئی است. روش‌های تجارت الکترونیکی خود را بر اساس روش‌های فعلی در نظر بگیرید و هر جا که لازم شد برای انجام کارها متناسب با روش جدید آن‌ها را سازگار کنید. بخش عمده‌ای از تجارت الکترونیکی می‌تواند به صورت اتوماتیک باشد، بنابراین شما اغلب نیاز به تعداد نیروی انسانی کمتری برای انجام آن تعداد سفارشات مانند گذشته دارید.

    هنگام انتقال یک تجارت معمولی به تجارت آنلاین، وب سایت شما در ذهن مشتریان به شکل یک ویترین تبدیل می شود. درست همانطور که نمی خواهید در یک فروشگاه کثیف و بی پروا قرار بگیرید، تجارت مدرن شما باید از یک وب سایت جذاب و آسان و کاربردی بهره ببرد.

    تبذیل تجارت سنتی به آنلاین

    برای این کار، صفحات باید به سرعت بارگیری شوند و کلیه اطلاعات لازم را برای مخاطب در برگیرند، اما آنقدر شلوغ نباشند که مشتریان بالقوه هنگام دیدن سایت شما دچار مشکل شوند. شلوغ بودن صفحات سایت باعث سردرگمی مخاطب و در نهایت می‌تواند کاربر را به بستن سایت تشویق کند. در حالی که شما می توانید از روش‌های دیگر اقتصادی کم هزینه موجود در بازار استفاده کنید که به شما امکان دهد صفحات سایت خود را به خوبی و با استاندارد طراحی کنید، در هر صورت ممکن است یک طراح را استخدام کنید و در سایتی سرمایه گذاری کنید که ظاهری بی نظیر برای شما و تجارت شما باشد. این کار باعث می شود سایت شما به یاد ماندنی‌تر شود.

    دقیقا مانند مشاغل سنتی، تبلیغات وسیله مهمی برای دستیابی مشتری در تجارت مدرن است. تنها تفاوت بین این دو، روش اجرای آن است. در حالت کلی لازم است شرایط مختلف بازاریابی موجود را بررسی و تعیین کنید کدام یک به بهترین شکل مناسب تجارت شما است.

    پس از بررسی شرایط زمان آن رسیده که تجارت سنتی خود را به تجارت مدرن تغییر دهید. شما می توانید این کار را به تدریج انجام دهید یا می توانید تغییر را به یکباره انجام دهید ، کلیه روش‌های تجارت قدیمی را فراموش کرده و بسته به تجارت آنلاین برای بقای شرکت خود ادامه دهید. سوئیچ ناگهانی ممکن است بهترین راه برای پیش روی باشد، به خصوص اگر تمرکز خود را بر روی سهم مختلف بازار برای تجارت خود متمرکز کنید. شما باید تصمیم بگیرید که چه روشی برای وضعیت خاص شما مناسب‌تر است.

    مرحله اول و مهم برای شرکتهایی که از تجارت سنتی به تجارت الکترونیکی در حال تبدیل هستند، پیاده سازی یک برنامه استراتژیک است. اولین گام مرحله آسانی نیست. شما باید برای تصمیمات خود چهارچوب در نظر بگیرید و از یک مشاور دیجیتال مارکتینگ راهنمایی بخواهید.

    تبدیل شدن تجارت شما به صورت آنلاین مانند یک بازی هنرمندانه است. فروشگاه‌های تجارت آنلاین به چیدمان مناسب و زیبایی شناسی نیاز دارند. بازاریابان تجارت الکترونیک می‌دانند که چگونه برای شروع فروش خود، هر صفحه را دستکاری کنند تا به خرید توسط مخاطبان منجر شود. در این مرحله توسط A/B تست، سایت خود را آزمایش کنید تا رفتار کلی مشتریان را ارزیابی کنید.

    نتیجه‌گیری مثبت برای ابتدای کار کمی مشکل است. ممکن است تا پیش از این از روشهایی استفاده کرده باشید که در حال حاضر  تغیید دادن آنها برای شما کار سختی باشد. اما باید بدانید آن تاکتیکها برای تجارت سنتی مناسب بوده و در تجارت آنلاین برنامه هایی نوینی نیاز است تا شما را به هدف نزدیک‌تر کند بنابراین یادگیری آنلاین بازاریابی دیجیتال میتواند بسیار راهگشا باشد.

    Share

    مشاور بازاریابی

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    85 − = 75