ایمیل مارکتینگ موفق

یکی از مهمترین چالش های هر مسئول دیجیتال مارکتینگ، جذب سرنخ (تلفن، ایمیل ، آدرس و…) از مشتریان بازار هدف و اجرای ایمیل مارکتینگ موفق میباشد و در این راه افزایش تعداد ایمیل های بانک ایمیل هدفمند و فعال کسب و کار در کمپینهای ایمیل مارکتینگ بسیار اهمیت دارد.
بازاریابی ایمیلی به دلایل زیادی بسیار راهبردی میباشد:
- هزینه پایین
- بازگشت سرمایه بالا
- هدفمندی بالا
- قابلیت شخصی سازی برای کاربران
و……
یکی از راههایی که در آموزش ایمیل مارکتینگ به آن اشاره می شود، دریافت ایمیل در ازای اهدای هدایا و یا تخفیفهای بالا و یا برگزاری مسابقات و بازیهای آنلاین میباشد.
در کشور ایران عموما از میل چیمپ Mailchimp و میلرلایت Mailerlite برای ایمیل مارکتینگ Email Marketing و خودکارسازی و اتوماسیونی کردن ایمیل ها استفاده میشود.
بسیاری از کارشناسان دیجیتال مارکتینگ و حتی شبکههای اجتماعی از ارسال ایمیل تنها برای معرفی کالاهای جدید و یا شبکه های اجتماعی خود استفاده می کنند در صورتیکه در سال ۲۰۱۷ نیازمند استفاده هوشمندانه تری از این ابزار طلایی در کانتنت مارکتینگ، وفادارسازی مشتری، احیای سبد خرید و مشتریان غیرفعال هستیم.
نمونه های ایمیل مارکتینگ موفق :
در تمامی مباحث آموزش ایمیل مارکتینگ موفق به دسته بندی های دقیق کاربران و ارسال ایمیل های مجزا اشاره میشود، بطور مثال در تصویر فوق، ایمیل محصولات جدید این کمپانی سوییسی تنها برای مشتریان وفادار و با هدف ایجاد فرصت خرید ویژه برای این دسته از کاربران ارسال شد که با استقبال بینظیری مواجه شد.
عنوان، محتوا و نتیجه گیری Call to action و هدایت کاربر در این فرآیند حیاتی می باشد.
در مثالی دیگر شرکت هایی مثل اوبر uber با پیغامهایی بسیار ساده، پیشنهادات ویژه خود را بصورت خلاصه و مفید در اختیار کاربران قرار میدهند.
کسب و کارهایی که آیکن و لوگوی جذابی دارند هم معمولا از تصاویر و عناوین حیرت آوری در ایمیل های خود استفاده می کنند.
بنابراین بازاریابی از طریق ایمیل نیازمند تخصص و تفکر بسیاری زیادی است و هدایت مناسب کاربر با توجه به نکات تجربه،تعامل و رابط کاربری UI & UX می باشد.
شما هم میتوانید تجربیات خودتون رو در زمینه ایمیل مارکتینگ موفق و خدمات بازاریابی اینترنتی با من و دیگر همکارانم به اشتراک بگذارید.
شراگیم مرادی
** دریافت pdf ایمیل مارکتینگ موفق
دیدگاهتان را بنویسید