اصول دیجیتال مارکتینگ

اصول دیجیتال مارکتینگ

تسلط بر اصول دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال جزو موارد حیاتی برای حضور در بازار رقابتی امروز است و یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) با احاطه بر این موارد می تواند موفقیت مجموعه و برند خود را تضمین کند:

  • سئو  Search Engine Optimization و بازاریابی موتورهای جستجو  Search Engine Marketing

به جرات میتوان گفت سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و کاربران، گسترده ترین مبحث آنلاین مارکتینگ است که طی آن تمامی مباحث آن پیج ( کدنویسی، لینک های داخلی و…… ) و آف پیج (ورودی های سایت مانند رپورتاژآگهی، شبکه‌های اجتماعی و…. ) باید بررسی و انجام پذیرد.

از راه های میانبر برای قرار گرفتن در صدر لیست گوگل، میتوان به گوگل ادز اشاره کرد.

  • بازاریابی ایمیلی Email Marketing

ایمیل مارکتینگ دارای سطوح مختلف می باشد و یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ با توجه به شرایط می تواند به منظور اطلاع رسانی ،خوش آمدگویی و بازاریابی مجدد کاربران از طریق اتوماسیون ایمیل از این روش استفاده کند. زمان بندی در ایمیل مارکتینگ تعیین کننده می باشد.

اینروزها این کانال تبلیغاتی به استفاده یکپارچه از اس ام اس و پوش نوتیفیکیشن در قالب یک برنامه تبلیغاتی منظم گسترش یافته است.

  • تبلیغات بنری Display Banner

 بصورت معمول یک کارشناس بازاریابی دیجیتال حجم زیادی از وقت خود را صرف انتخاب، پیگیری و آنالیز تبلیغات بنری خود میکند. پرداخت تبلیغات بنری بصورت های مختلف مانند ماهانه،کلیکی ،همکاری در فروش و…. انجام می‌شود.

  • بازاریابی محتوایی  Content Marketing 

اصیل ترین روش بازاریابی و افزایش ترافیک سایت، بازاریابی براساس ارائه محتوای مناسب و مرتبط است.

یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید محتوای مناسب برای سه طیف کاربر در موقعیت جستجوگر، بررسی کننده و انتخاب کننده را ارائه کند.

فراموش نکنید آینده بازار در اختیار اینفوگرافیک و محتوای ویدئویی می باشد.

  • بازاریابی در شبکه‏ های اجتماعی  Social Network Marketing

شبکه های اجتماعی یا سوشال مدیا می تواند به برگ برنده برند شما در تبلیغات به لحاظ معرفی برند، ارتباط با کاربر و هزینه پایین تبدیل شود.

بصورت استاندارد شما باید حداقل در فیسبوک، گوگل پلاس، اینستاگرام، تلگرام، توییتر، لینکدین، پینترست و یوتیوب حضور مستمر داشته باشید. (لیست شبکه های اجتماعی)

  • بازاریابی موبایل  Mobile Marketing

تمامی امکانات موبایل از قبیل ارائه اپلیکیشن، تبلیغات درون نرم افزارهای تلفن همراه، اس ام اس و تبلیغات یو اس اس دی در این مبحث جای دارند. بحث افزایش نصب اپلیکیشن و سئوی اپلیکیشن هم از مباحث داغ این‌روزهاست.

 

روابط عمومی، افیلیت مارکتینگ، ویدئو مارکتینگ و همکاری پارتنرشیپ از موارد دیگریست که یک شرکت بازاریابی دیجیتال باید از آنها سود ببرد.

تمامی موارد ذکر شده ابزار یک مدیر دیجیتال مارکتینگ است اما برای موفقیت شما نیاز به خلاقیت، ذوق هنری، مهارت فروش ، آنالیز و ارتباطات قوی خواهید داشت.

شراگیم مرادی

Share

16 Replies to “اصول دیجیتال مارکتینگ”

  1. Does anyone know a good website to find customer reviews? I’m looking for a sitewere I can type in the name of a product, and get all the pros and cons about said product (whether it be electronic, appliances, food, or just about anything you wanna hear real, honest opinions from comnTsers)uhanks!

  2. براي يك مديرديجيتال ماركتينگ يا كارشناس ديجيتال ماركتينگ سابقه اجرايي و ارتباطات بسيار پراهميت ميباشد

  3. تحقیق بازار، بازاریابی ویدیویی، اینفلوئنسرمارکتینگ، تبلیغات آنلاین، اپلیکیشن و ای سی آر ام هم شاخه هایی هستند که خیلی میتونن به استارت آپها توی هک رشدشون کمک کنند.

  4. بیشتر شرکت هایی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ در تهران کار میکنند روی خرید پوش نوتیفیکیشن اپلیکیشن و وب پوش تمرکز کنند البته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 2 =