اصول کانتنت مارکتینگ یا بازاریابی محتوا

دیجیتال مارکتینگ شاخه های مختلفی دارد اما اگر دنبال راهی اصولی و ماندگار هستید برروی کانتنت مارکتینگ یا بازاریابی محتوا تمرکز بیشتری داشته باشید.
هر کارشناس دیجیتال مارکتینگ قبل از شروع به کار می بایست با در نظرگرفتن مباحث اینباند مارکتینگ، اهداف خود را با توجه به بودجه، زمان و ابزار موجود، روشن و مشخص کند. پس از این مرحله به سراغ جامعه هدف خود می رویم و تصویر روشنی از عملکرد این افراد که بیشترین مخاطب ما را تشکیل می دهند ترسیم می کنیم.
جامعه هدف شما (پرسونا) در سه حالت جستجو می کند و شما از طریق رعایت اصول کانتنت مارکتینگ یا بازاریابی محتوا میتوانید نسبت به جذب این افراد اقدام کنید:
- جستجو برای آگاهی کلی
- جستجو برای بررسی دقیق
- جستجو برای انتخاب و خرید
رعایت استراتژی محتوا و چرخه راه مشتری برگ برنده شرکت شما در بلندمدت خواهد بود که برای اجرای هماهنگ با دیگر برنامههای تیم دیجیتال مارکتینگ لازم به مشاور دیجیتال مارکتینگ مجموعه همسو باشید.
قطعا رعایت نکات هر جامعه از ملزومات آن جامعه خواهد بود و در جامعه مجازی رعایت اصول سئو SEO ، عامل موفقیت شماست. بنابراین پس از استخراج موضوعات جذاب برای مخاطبین خود، نسبت به تحقیقات چگونگی سرچ دقیق آنها توسط ابزارهای گوگل اقدام کنید و لینک سازی درونی و بیرونی را در مقالات خود در نظر بگیرید تا کاربر تعامل بیشتری با وبسایت شما برقرار کند.
با توجه به مقالات متعدد پیرامون قیف فروش، مجموعه شما از طریق رعایت اصول کانتنت مارکتینگ یا بازاریابی محتوا میتواند مرحله جذب کاربر به سایت را به بهترین شکل ممکن پیاده سازی کند و وقتی کاربر از شما اطلاعات مفیدی دریافت کند به شما وفادار می شود و شما در اولویت خرید او قرار می گیرید.
در مرحله بعد نسبت به گسترش مقالات و محتوای خود در سایت ها، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی اقدام کنید و پس از هر مرحله آنالیز و بهینه سازی را با نهایت دقت انجام دهید. این مراحل نیاز به تکرار و تکرار و تکرار دارد…….
طبق آخرین تحقیقات، آینده تبلیغات جذاب در اختیار اینفوگرافیک، تبلیغات ویدیویی و مقالات همیشه سبز ever green content مانند (مقالات آموزشی) خواهد بود و این نکتهای مهم برای کارشناسان شبکه های اجتماعی هم خواهد بود.
اگر قصد به روز بودن در زمینه کانتنت مارکتینگ یا بازاریابی محتوا دارید، این سایت رو فراموش نکنید: هاب اسپات
و در نهایت خوشحال میشم تجربیات شما رو در این زمینه بدونم.
شراگیم مرادی
5 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
سلام
مقالۀ مختصر مفید و موجزی بود.
یک بخش نو در باشگاه محتوا راهاندازی شدهاست که در آن به بررسی و ایجاد و ثبت «چکلیستهای بازاریابی محتوایی» میپردازم.
خوشحال میشوم اگر شما هم نکات کاربردی و تجربی ارزشمندتان را به آن چکلیستها اضافه کنید.
با مهر
یاور
یک حرکت محتوایی جذاب دیگر از شما