آموزش دیجیتال مارکتینگ، ۱۱نکته برای ارتقای دانش بازاریابی آنلاین

ورکشاپ دیجیتال مارکتینگ

امروزه به دلیل پیشرفت گسترده تکنولوژی و صنعتی شدن سبک زندگی افراد، استفاده از اینترنت و صفحات مجازی در کل دنیا جایگاه ویژه‌ای را در زندگی افراد پیدا کرده است، همچنین کسب و کارهای آنلاین نیز به راحتی جایگزین روشهای قدیمی شده است. این تحول از مزایایی مانند صرف زمان کمتر، نداشتن محدودیت زمانی و مکانی، افزایش سود و موارد مشابه دیگر برخوردار است. یکی از بخش‌های اصلی برای این بیزینس مدل، بازاریابی دیجیتال است که نقش اساسی و مهمی را بازی می‌کند و شما به عنوان یک مدیر دیجیتال مارکتینگ می‌بایست با اصول دیجیتال مارکتینگ آشنایی کافی داشته باشید. دراین مقاله سعی بر آن دارم تا نکات ساده و گام‌های ابتدایی برای تبدیل شدن به یک متخصص دیجیتال مارکتینگ را بیان ‌کنم.

گام‌های مورد نیاز برای یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ

  1. آشنایی با سئو و تولید محتوا:

شما قبل از اینکه بخواهید یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ شوید باید با اصول و ترفندهای سئو آشنا شوید و با اصول کانتنت مارکتینگ آشنا شوید. تولید محتوای با کیفیت و اصولی می‌تواند تاثیر بسیاری در روند معرفی محصولات و خدمات شما داشته باشد، به عبارتی شما از طریق تولید محتوا می‌توانید با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید و در صورتی که بتوانید یک محتوای خوب به کاربران ارائه دهید، آنها به شما اعتماد می‌کنند و از خدمات و محصولات شما استفاده خواهند نمود. وب سایت شما حتی اگر روزانه هزاران بازدیدکننده و مخاطب هم داشته باشد ولی نتوانند محتوای خوبی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد، در موتورهای جستجو رتبه پایینی به دست می‌آورد که این یک نکته منفی برای بیزینس شما به حساب می‌آید.

  1. آنالیز دیتا:

در تمام کارها، داشتن اطلاعات کافی و سودمند شاه کلید موفقیت است که به راحتی می تواند شما را برای رساندن به هدف مورد نظرتان کمک کند. شما برای آنکه بتوانید دیجیتال مارکتر یا موبایل مارکتر خوبی باشید حتما باید دانش خود در مورد ابزارهای تبلیغاتی و آنالیز افرایش داده و به روز باشید. برای مثال شما می توانید برای آنکه بتوانید اطلاعات دقیقی را در حوزه موبایل مارکتینگ بدست آورید میبایست در سایت‌ها و صفحات مجازی مانند گروه‌های تلگرامی که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنند عضو شوید و با مشاورین دیجیتال مارکتینگ ارتباط داشته باشید. همچنین می‌توانید در دوره‌های آموزشی بازاریابی آنلاین و سمینارها و موارد مشابه دیگر شرکت کنید.

  1. آشنایی با طراحی و گرافیک سایت:

یک مدیر دیجیتال مارکتینگ اگر با شاخه‌های کاری خود آشنایی مقدماتی نداشته باشد در برنامه ریزی و توزیع وظایف بین نیروها نمی‌تواند موفق باشد بنابراین در زمینه گرافیک نیز باید با نرم افزارها و ابزارهای کاهش حجم تصاویر و قراردادن آدرس و متن و لوگو و نام برای تصاویر، آشنا باشید.

  1. آشنایی با هاست و راه‌اندازی سایت :

شما به عنوان یک دیجیتال مارکتر باید با سیستم‌های مدیریت محتوایی چون وردپرس و جوملا آشنایی داشته باشید. از مهم‌ترین موارد و مهارت‌هایی که باید یک کارشناس بازاریابی دیجیتال با آن آشنا باشد، کسب اطلاعات لازم مربوط به هاست سی‌پنل و پوشه‌های مربوط به آنها برای رفع ایرادات جزیی است.

شما به عنوان یک دیجیتال مارکتر باید با وردپرس آشنایی کافی را داشته باشید که اگر شما بخواهید زمانی یک وبلاگ و حتی یک سایت بسازید و آن را مدیریت کنید به وردپرس قطعا نیاز خواهید داشت.

  1. آشنایی با تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی:

شما به عنوان یک کارشناس بازاریابی دیجیتال باید با نحوه تبلیغات در رسانه‌ها و صفحات مجازی پرمخاطب آشنایی داشته باشید و بتوانید با ایجاد تصاویر خلاقانه مشتری و یا مخاطبان بیشتری را جذب نمایید.

  1. آشنایی با برنامه نویسی:

شما به عنوان یک مشاور دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی عملکردی باید با زبان‌های برنامه نویسی آشنایی لازم را داشته باشید. همچنین اطلاع کلی از HTML و CSS لازمه کار یک دیجیتال مارکتر است تا معنا و مفهوم کدها را بداند و بتواند مثلاً کد یک صفحه بلاگ را بفهمد. این موضوع در بررسی تکنولوژی سایت‌های رقیب و هدینگ و استراکچردیتا هم کاربرد دارد.

  1. از شکست خوردن برای تست ایده‌هایتان نترسید:

اگر شما به عنوان یک کارشناس بازاریابی اینترنتی به خاطر ترس از شکست، نوآوری‌ها و راهکارهای جدید را بررسی نکنید، از رقبای خود در حوزه تخصصی خود عقب می‌افتید و قطعاً در بازار کار خود با شکست جبران ناپذیری رو به رو خواهید شد.

  1. شخصیت دوست داشتنی داشته باشید:

یکی از اجزای اولیه‌ی بازاریابی دیجیتال برقراری ارتباط موثر با همکاران در داخل و بیرون از سازمان است و یک شخصیت دوست‌داشتنی می‌تواند در این حوزه بسیار مفید واقع شود. بسیاری از مخاطبان و فعالان صفحات و دنیای مجازی تمایل دارند با ناشران، وبلاگ‌نویسان، روزنامه‌نگاران و دیگر افراد مطرح، وارد ارتباط شوند بنابراین بسیار طبیعی است که یک شخصیت جذاب با روابط عمومی بالا همیشه خواهان و طرفداران زیادی داشته باشد.

  1. توانایی در کپی رایتینگ:

شما باید بتوانید در کمترین جملات محصولات و خدمات خود را به مخاطبان خود معرفی نمایید به عبارتی می توان اینگونه بیان نمود که مهم نیست کیفیت محصول شما تا چه حد خوب باشد مهم توانایی شما در ارزش‌گذاری محصول است، به طوری که بتوانید در کم‌تر از ۱۴۰ واژه، کالا یا خدمات خود را به مشتری معرفی کنید و این موضوع در ویدیوهای آموزشی گوگل هم بسیار پراهمیت ذکر شده است.

  1. داشتن سرعت عمل :

داشتن سرعت عمل بالا از ویژگی‌های مهم برای یک بازاریاب دیجیتالی است. یک بازاریاب دیجیتال باید بتواند در برابر تغییرات پیش آمده در کوتاهترین زمان از خود انعطاف بالایی نشان دهد و با سرعت عمل تصمیم مناسب را بگیرد.

  1. داشتن توانایی و مهارت در فروش:

یکی از اصول مهم در بازاریابی دیجیتالی نیز توانایی در مهارت فروش است، به عبارتی شما باید بتوانید به بهترین شکل ممکن خدمات و محصولات خود را برای مخاطبان خود معرفی کنید تا بتوانید آمار فروش و مخاطبان خود را افزایش دهید تا به سود بالاتری نیز دست پیدا کنید.

** در همین راستا آکادمی دیجیتال مارکتینگ با برگزاری دوره دیجیتال مارکتینگ در محل دانشگاه علامه طباطبایی اقدام به آموزش کامل و عملی دیجیتال مارکتینگ نموده و برای مشاهده جزییات دوره تبلیغات آنلاین می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

کارگاه آموزشی تبلیغات آنلاین

 

 

Share

1 دیدگاه

  • zahra مهر ۲۱, ۱۳۹۷ at ۹:۵۳ ب.ظ پاسخ

    بهترین روش برای آموزش دیجیتال مارکتینگ پیاده سازی آموزشها روی صفحه های اجتماعی و سایت شخصی و بیزینس های کوچک میباشد وگرنه به هیچ عنوان مفید نخواهد بود

ارسال دیدگاه