پرفورمنس مارکتینگ چیست؟

این روزها در دنیای تبلیغات آنلاین، از استراتژی پرفورمنس مارکتینگ به عنوان بهترین روش برای تبلیغات هدفمند و بصرفه یاد میشود.
در این روش همه کارها براساس معیار مشخص و اهداف دقیق انجام میشود و هیچ معیاری خارج از اعداد و آمار وجود ندارد.
بطور خلاصه در رویکرد پرفورمنس مارکتینگ اگر تبلیغ یا اکشنی قابل اندازه گیری و گزارشگیری نباشد، اصلا نباید وجود داشته باشد.
بهینه سازی و آنالیز رکن اصلی کمپینهای دیجیتال مارکتینگ بوده و هست و در رویکرد پرفورمنس هزینه و وقت تنها در کانالهایی که بازگشت سرمایه مناسب و هزینه به ازای خرید یا لید پایینی داشته باشند انجام میشود.
سی آر ام مارکتینگ، افیلیت مارکتینگ،تبلیغات بنری، شبکه های اجتماعی و بازاریابی از طریق موتورهای جستجو از جمله کانالهای مناسب برای بازاریابی عملکردی مجموعه شما میباشند.

Performance marketing
در تمامی این روش ها میبایست بصورت دقیق و روزانه بررسی شود که کدام پیج یا کدام سایت یا کدام کمپین ادوردز مفیدتر بوده تا انرژی بیشتری به آن اختصاص بدهیم. استفاده از روشهای جدید تبلیغاتی و تکنولوژیهای جدید، تست مکرر، جلوگیری از تقلب تبلیغ کنندگان و داشتن برنامه بلندمدت در موفقیت این روش اهمیت فراوانی دارد.
این استراتژی مارکتینگ(بازاریابی عملکرد) نیازمند صبر و خلاقیت در پیاده سازی میشود و منجر به ثبات در همکاری با تبلیغ گیرندگان و دریافت سود متقابل میباشد. بطور مشخص شرکتهایی که مرحله برندینگ را بخوبی طی کرده باشند این روش را بهتر پیاده سازی میکنند.
از عوامل مهم دیگر در بازاریابی عملکردی، عملگرا و چابک بودن تیم در پیاده سازی تبلیغات آنلاین میباشد. تمامی عوامل نیروهای انسانی از جمله طراح گرافیست و لندینگ تا برنامهنویس در تیم بازاریابی عملکرد باید به شکل مستقل و چابک برای اهداف این تیم بصورت متمرکز تلاش کنند.
برای دریافت مشاوره پیرامون پیاده سازی این روش با ما در تماس باشید.
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
واقعا بازاریابی عملکردی مهمترین اصل برای پیشرفت استارت هاست که نباید بدون مشاور بازاریابی پیاده کنند
nice post
thanks for sharing