تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ برای کلینیک پزشکی

دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات آنلاین را می توان یکی از به روزترین شاخه های گسترش کسب و کار دانست که به کمک انواع کسب و کارها آمده و توانسته به شکل موثری باعث رونق آنها شود. فرقی ندارد که شما یک معلم هستید یا پزشک، تجارت می کنید یا خیاطی هر کسب و کار و تخصصی که دارید نیاز به معرفی و عرضه ی درست آن همیشه و همه وقت احساس می شود و شما باید بتوانید ارزش افزوده و توانایی های خود را معرفی کنید.
فعالیت در فضای دیجیتال و تبلیغ در آن قدمت کوتاهی در کشور ما دارد ولی جالب است که در این مدت کوتاه افراد به واسطه ی کسب دانش و شناخت این حوزه فعالیت های خوب و قابل توجهی داشته اند و سعی بر این شده است که هرکسی حرفه و تخصص خود را بهتر از دیگران معرفی کند. در واقع فقط معرفی تخصص و بیزینس تان در فضای آنلاین کافی نیست بلکه شما باید بتوانید از دیگران پیشی بگیرید، بهتر و بیشتر دیده شوید.
با فعالیت درست در زمینه تبلیغات آنلاین از امکانات مختلفی بهره مند می شوید. برای مثال در جستجوهای اینترنتی در نتایج برگزیده قرارمی گیرید، در شبکه های اجتماعی در معرض دید هستید، افراد علاقه مند و یا نیازمند به فعالیت شما بی آنکه نامتان را بدانند و فقط با جستجوی مطالب مرتبط با تخصص شما به سمت شما هدایت می شوند. شاید با خودتان فکر کنید این کارها شدنی نیست و یا هزینه ی زیادی برایتان دارد ولی اینطور نیست به لطف هزینه ی به مراتب مناسب تبلیغات آنلاین به نسبت تبلیغات محیطی وموارد مشابه شما مبلغ کمتری برای بیشتر و اصولی تر دیده شدن می پردازید.
در این میان تبلیغات برای پزشکان نیز اهمیت پیدا می کند و هر پزشکی با هر تخصصی می تواند خود را معرفی کند تا مخاطبش را جذب کند. مطمئنا شما به عنوان یک پزشک تمایل دارید تا خود و خدماتتان را در این فضای پررقابت معرفی کنید و اینجاست که دیجیتال مارکتینگ برای برای مطب دکتر میتواند برای شما آورده خوبی داشت باشد.
جالب است بدانید این روزها یکی از اولین جستجوهای انجام شده برای پیدا کردن یک متخصص در هر زمینه ای جستجو در فضای وب است. فرض کنید فردی به دنبال یک متخصص پوست و زیباییست و طبق عادت این روزهای انسان مدرن در قدم اول سری به اینترنت می زند و نیاز خود را در اینترنت جستجو میکند، مطمئن باشید چند سایت اول درصورتی که بتوانند نظر مخاطب را جلب کنند میتوانند پزشک و متخصص مذکور را نیز معرفی کنند و اینجاست که معجزه دیجیتال مارکتینگ برای کلینیک پزشکی خودنمایی می کند.
مطمئنا یک پزشک متخصص نمی تواند هم زمان با صرف وقت برای طبابت به تبلیغات آنلاین فعالیت خود بپردازد و در این راستا به کمک یک متخصص دیجیتال مارکتینگ نیاز دارد اما خوب است تا اطلاعات اولیهای در زمینه دیجیتال مارکتینگ برای پزشک ها داشته باشد و نیازهای این بازار را بشناسد.
افزایش وفاداری بیمار
در گذشته تعامل بیمار و پزشک محدود به جلسات ویزیت و مشاوره بود و همین امر سبب می شد تا ارتباط بیمار و پزشک محدود باشد اما امروزه شما می توانید خارج از جلسه های ویزیت و از طریق سایت و شبکه های اجتماعی خود نیز با مخاطبتان درارتباط باشید. از بلاگ برای انتشار مطالب مفید استفاده کنید و به صورت مداوم به انتشار مقالات مناسب بپردازید. سعی کنید اطلاعات علمی مفید را به زبان ساده در اختیار مخاطب قرار دهید مطمئن باشید این کار شما باعث ایجاد اعتماد و افزایش وفاداری بیمار به شما خواهد شد. مخاطبی که بتواند برای جلوگیری از ایجاد درد از توصیه های شما استفاده کند، درمان مشکلات خود را در سایت شما پیدا کند و به مراقبت های بعد از کسالت به واسطه ی شما دست یابد نام شما را فراموش نخواهد کرد.
شبکه های اجتماعی چه کمکی به پزشکان می کند؟
شبکه های اجتماعی به شما کمک میکند تا تعامل بیشتری با مخاطبتان داشته باشید و به دلیل حضور راحت و متراکم مخاطبین در این فضا شبکه های اجتماعی از مهم ترین ابزارها در حوزه برندینگ برای روانپزشک و دندان پزشک و …. به حساب می آیند. ایجاد ارتباط دوطرفه در شبکه های اجتماعی از دیگر مزایای آن است مخاطب می تواند به راحتی در این فضا از پزشک متخصص سوالی بپرسد و در اسرع وقت به پاسخ مناسب و درست برسد و چه چیزی می تواند از این بهتر باشد؟
بازاریابی آنلاین برای هر تخصصی طیف وسیعی از استراتژی ها را در بر میگیرد و شما از راه های مختلف می توانید از مزایای آن بهره مند شوید. البته واضح است که در این مسیر به مشاوره ی یک متخصص دیجیتال مارکتینگ که این فضا را به خوبی بشناسد نیاز است و باید کار را به کاردان بسپارید.
به کمک تخصص یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ و همکاران او می توانید از تبلیغات گوگل و پرداخت هزینه برای بیشتر دیده شدن در جستجوهای اینترنتی استفاده کنید. تولید محتوای درست و اصولی نیز از جمله موارد مهم و پرارزش است که باید مورد توجه قرار گیرد تولید محتوا می تواند متنی و بصری بوده و با تولید ویدئو، عکس، متن، پادکست و … اطلاعات مفیدی را به گوش مخاطب برسانید و او را به سمت خود جذب کنید.
استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان
روشن است که بدون استراتژی، برنامهریزی و ابزارهای تبلیغات آنلاین مفهوم و نتیجه خوبی نخواهد داشت شما باید نقطه شروع و داشته های خود را بشناسید، اهداف روشن، متناسب و واقعی را درنظر گیرید و مسیر رسیدن به این اهداف را ترسیم کنید و ابزار مورد نیاز را به کار گیرید.
میخواهید بیماران قدیمی خود را حفظ کنید و به واسطه ی آنها جذب مخاطب کنید یا به دنبال بیماران جدید هستید؟
در هر حالتی دیجیتال مارکتینگ به شما کمک میکند که مخاطب مورد علاقه ی خود را جذب کنید و توسط گروه های مختلف شناخته شوید. برای مثال به عنوان یک متخصص، کار کاشت مو انجام می دهید پس مخاطب شما افراد با موهای کم پشت یا بدون مو هستند، شاید شما یک پزشک تغذیه هستید و برای ارائه رژیم های تغذیه ی مناسب برای رسیدن به وزن ایده آل (با کاهش یا افزایش وزن) به دنبال مخاطب هدف خود هستید افرادی که به شدت لاغر یا چاق هستند، معرفی به گروه هدف را باید به تبلیغات آنلاین بسپارید.
دیجیتال مارکتینگ به شما کمک میکند که تبلیغات، هزینه و زمانتان برای معرفی خود را هدر ندهید و خود را به بازار هدف به درستی معرفی کنید و مخاطب بدون اینکه شما را بشناسد به خدمات شما دسترسی پیدا کند و بعد با شما نیز آشنا می شود.
داشتن یک وبسایت، فعالیت در فضای مجازی، داشتن اپلیکیشن و یا موبایل فرندلی بودن سایت شما، وجود یک بلاگ فعال، انجام انواع تبلیغات آنلاین در سایت ها، شبکه های اجتماعی، اپلیکیشن ها و مواردی از این دست و از همه مهم تر وجود استراتژی برای استفاده از ابزارهای مختلف و به کار بردن تخصص کارشناس دیجیتال مارکتینگ به شما کمک میکنید تا بیش از پیش دیده شوید و بتوانید خدمات خوب، مناسب و با کیفیت خود را به گروه هدف ارائه دهید.
دیدگاهتان را بنویسید