برند کارفرمایی چیست؟ با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چطور برندسازی کنیم؟

    برند کارفرمایی

    هر سازمانی با توجه به فرهنگ و رویکردهای خود ظاهر و قوانینی دارد که ویژگی­های سازمان را شکل می­دهد. همین ویژگی­‌های سازمان هستند که تصویری از شرکت و برند در ذهن شرکا، کارمندان و متقاضیان کار ایجاد می­کنند.

    هرچه برند کارفرمایی سازمان شما مثبت‌­تر باشد افراد بیشتر و متخصصین حرفه­ای تری تمایل به همکاری با شما دارند و محیط کار شما به عنوان محیطی مناسب برای کار کردن به شمار می­‌آید.

    ساختن یک برند کارفرمایی می­تواند سازمان شما را در جذب نیروهای حرفه­ای و متخصص موفق سازد. زیرا مجموعه‌­ای که برند کارفرمایی قوی­تری داشته و نیروی انسانی برایش ارزش و اهمیت داشته باشد محیطی مناسب برای کار کردن است و می تواند در جذب نیروی کارآمد موثر باشد.

    برندکارفرمایی می­تواند به شکل­‌گیری زیرساخت­های صحیح و اصولی برای تدوین استراتژی­های موثر برای جذب نیرو کمک کند.

    این روزها جذب نیروی کارآمد یکی از دغدغه­‌های اصلی سازمان­ها به شمار می­آید، نیرویی که بتواند سازمان را در پیش­برد اهدافش کمک کند، حرفه­ای و خلاق باشد و با مهارت و استعدادش قدم­های موثری در سازمان بردارد. بسیاری از برندها و شرکت­ها برای جذب چنین نیرویی تلاش می­کنند و با یکدیگر رقابت می­کنند. حالا برندکارفرمایی­ست که می­تواند برتری لازم برای جذب این نیرو را فراهم سازد.

    از شبکه های اجتماعی دوری نکنید

    شرایط حال حاضر جوامع و پیشرفت­های موجود باعث شده است که سازمان شما علاوهبراینکه در معرض دید کاکنان خود است شاهدان دیگری نیز داشته باشد. شبکه­‌های اجتماعی باعث شده تا بسیاری از افراد دیگر جامعه و مشتریان شما سازمانتان را بهتر و بیشتر دیده و بشناسند. اگر شما سازمان، شخصیت و برند کارفرمایی خود را متناسب با خواسته و قوانینتان تعریف و معرفی نکنید احتمالا به واسطه­ تعاریف دیگران معرفی می­شوید این معرفی همیشه خوب نیست. اما زمانی که خودتان دست به ساخت برندکارفرمایی و معرفی آن می­زنید می­توانید هرآنچه که می­خواهید را به نمایش گذاشته و به واسطه­ خصوصیاتتان شناخته شوید.

    رفتار و رویکردی متناسب با هر شبکه­ اجتماعی را فراموش نکنید

    روشن است زمانی که در شبکه­های اجتماعی مختلف فعالیت دارید باید متناسب با هر فضا رویکرد، ادبیات و محتوای متفاوتی داشته باشید. مخاطب شما در اینستاگرام انتظار محتوای متفاوتی نسبت به لینکدین دارند و یا در توییتر ادبیات متفاوت­‌تری باید داشته باشید. قطعا نباید شخصیت برند خود را فراموش کنید اما باید قوانین و فرهنگ شبکه­‌های اجتماعی را نیز در تولید محتوا درنظر گیرید.

    کیفیت را فدای کمیت نکنید

    کیفیت محتوای تولید و منتشر شده اهمیت بیشتری نسبت به کمیت آنها دارد. مخاطبان شما دوست دارند در هفته ۲ یا ۳ ویدئو با کیفیت و خلاقانه و حتی سرگرم کننده ببینند تا ۱۰ محتوای بی ارزش و بی­کیفیت. فراموش نکنید برای ساخت و معرفی برندکارفرمایی خود از انواع مختلف محتوا باید استفاده کنید ویدئو به خوبی می­تواند مفاهیم مورد نظر شما و فرهنگ سازمانتان را معرفی کند پس ساخت ویدئو را فراموش نکنید و از طرفی دیگر خلاقیت را فراموش نکنید.

    لازم است بدانید یک سازمان موفق همیشه به فکر سازماندهی برندکارفرمایی خود می­باشد و فقط هنگام مشکلات بازار به فکر برندکارفرمایی نیستند.

    برند کارفرمایی است که می­تواند باعث ارتقاء شرایط سازمان شود و به کمک سازمان برای حفظ و نگهداشت نیرو و جذب نیرو آید.

    برند کارفرمایی باید بتواند برای سوالات زیر جواب­های قانع کننده‌­ای داشته باشد:

    چرا افراد جویای کار باید یک سازمان را برای کار انتخاب کنند؟

    چرا نیروها و کارکنان یک سازمان باید بمانند و تغییر شغل ندهند؟

    با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چطور برندسازی کنیم

    مزایای برند کارفرمایی:

    ایجاد تمایز نسبت به رقبا

    برند کارفرمایی شما، معرفی و ارائه­ آنچه که هستید و یا دلتان می­خواهد که باشید می­تواند دربردارنده­ وجه تمایز شما و دیگر رقبا باشد. تاکید بر همین تمایزهایی است که برتری‌­ها را نشان می­دهد.

    هزینه­‌های جذب نیرو کاهش می­یابد

    هرچه برند کارفرمایی شما قوی­تر باشد جذب نیرو راحت­‌تر و با هزینه­‌های کمتری انجام می­شود. قوی بودن سازمان باعث می­شود تا در بیشتر مواقع نیروهای قوی و مستعد آمائه­ی همکاری باشند و حتی پیش از اینکه سازمان اعلام کند که نیاز به استخدام نیرو دارد افرادی همیشه رزومه­ی خود را برای سازمان بفرستند و اعلام تمایل به همکاری کنند.

    همین کار سبب می­شود تا هزینه‌­های جذب نیرو به طور چشمگیری کاهش یابد. از طرفی دیگر اگر برند کارفرمایی خوبی نداشته باشید و از خوشنامی کافی در بازار کار بهره‌­ای نبرده باشید یا کسی شما را نشناسد، حتی زمانی که آگهی استخدامی منتشر می­کنید خیلی از کارجویان مخصوصا کارجویان ماهر و توانمند که خوشنامی و شهرت سازمان برایشان مهم است برای استخدام اقدامی نمی­کنند.

    ماندگاری کارکنان در سازمان بهبود می­یابد

    ماندن نیروها در سازمان شما مزایای بسیاری دارد، نیرویی که برای آموزش او وقت و پول زیادی هزینه شده نباید به خاطر اتفاقات قابل کنترل سازمان شما را ترک کند. به حرف­های کارمندانتان گوش کنید و نگرانی­‌های آنها را برطرف کنید.

    زمانی که کارمندانتان از سازمان رضایت داشته باشند تبدیل به سفیران شما خواهند شد. قطعا تعریف و تمجید افرادی که با یا برای سازمان شما کار می­کنند قابل پذیرش و باور است. بخشی از شهرت شما توسط کارمندانتان شکل می­گیرد و برند کارفرماییشماست که به ساخت این شهرت کمک می­کند.

    واقعی باشید

    سعی کنید صادق باشید و واقعیت­ها را نشان دهید. روشن است که هیچ سازمانی انقدر کامل و بی­نقص نیست که هیچ مشکلی نداشته باشد. روشن است که نباید بزرگ نمایی کرد و مشکلات و یا مزایای یک سازمان را بیشتر از آنچه که هست نشان داد و به واسطه­ یک مشت دروغ به جلب نظرات دیگران پرداخت. اما اینجاست که برندکارفرمایی شما نوع رفتارتان در مواقع روبه‌­رویی با مشکلات را مشخص می­کند.

    شهرت خود را از نظر مخاطب بررسی کنید

    شاید کار، شهرت و نامتان به نظر خود شما مشکلی نداشته باشد ولی آنچه مهم است نظر مخاطب، کارمندان و مشتریان شماست. برای اینکه از شهرت خود آگاهی داشته باشید باید از نظرسنجی‌­ها استفاده کنید. جلسات مختلف با کارمندان، مصاحبه‌­های خروج، نظر سنجی کارمندان (کارمندان جدید و قدیمی) و … می­توانند منابع خوبی برای ارزیابی خود و برندکارفرمایی شما باشد.

    پیشنهاد مطالعه: دانلود مقاله برندینگ کارفرمایی

    برند کارفرمایی شما می­تواند شامل مجموعه‌­ای از دلایلی باشد که باعث می­شود افراد با استعداد و شایسته­ای که به دنبال کار هستند شما را انتخاب کنند. هر شرکت به واسطه­ ارزش­های پیشنهادی خود می­تواند کارجویان را تشویق به قبول یک پیشنهاد شغلی کرده و یا این تمایل را در افراد ایجاد کنند که برای کار در این شرکت درخواست دهند. از طرفی دیگر برندکارفرمایی شما می­تواند باعث ماندگاری کارمندانتان شود. در بسیاری از سازمانها مشکلات موجود مثل حقوق و مزایا، رفتار نادرست، فرهنگ سازمانی نامناسب، شفاف نبودن مسیر شغلی، نبود امکانات لازم و… باعث می شود تا سازمان نیروهای بسیار خوب خود را  به راحتی از دست دهد.

    شرکت دیجیتال مارکتینگ شراگیم” افتخار اجرای پروژه‌های موفق برندینگ برای شرکتهای مختلف را با اهداف مختلفی از قبیل نگهداشت و رضایت نیروها و کاهش هزینه جذب نیروی متخصص داشته است. تیم ما با کمک مدیران زبده منابع انسانی و طراحی نقشه راه برای برند شما خصوصا با تبلیغات لینکدین میتواند نقش به سزایی در معرفی ارزش‌ها و مزایای برند شما ایفا نماید.

    Share

    مشاور بازاریابی

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    + 71 = 79