برندینگ از طریق گوگل ادوردز

گوگل ادوردز

زمان و هزینه، از مهمترین نکات هر کمپین تبلیغاتی و دغدغه اصلی هر مشاور و مدیر دیجیتال مارکتینگ می‌باشند. تبلیغات گوگل و به همین دلایل امروزه کمپانی های بزرگ جهانی برای معرفی محصول یا برند جدید خود، بصورت گسترده روی ادوردز سرمایه گذاری میکنند یکی از تخصصی ترین و موثرترین کانال‌های تبلیغاتی در زمینه برندینگ و فروش میباشد و تبلیغ شما را در کمترین زمان برای کاربران با شرایط خاص مورد نظر شما به نمایش میگذارد.

در زمینه برندینگ هم شما میتوانید به راحتی برند خود را به کاربران در دسته های مختلف به نمایش درآورید.
اما تفاوت این روش با روشهای سنتی مانند بیلبورد در اتوبان همت چیست؟

  1. هزینه:
    برخلاف باور افراد غیرمتخصص، این روش بسیار ارزانتر از روشهای سنتی برای برندینگ و معرفی میباشد. هزینه برندینگ برای کمپانی های بزرگ ده ها میلیارد در سال میباشد ولی از طریق تبلیغات گوگل با یک دهم این مبلغ شما به راحتی تبلیغ خود را به ده ها میلیون نفر به نمایش میگذارید.

  1. موقعیت جغرافیایی:

پیاده سازی کمپین جامع تلویزیونی و بیلبوردی نیازمند صرف وقت و هماهنگی های بسیاری است که در آخر منجر به نمایش در محدوده جغرافیایی محدودی می شود، اما از طریق تبلیغات گوگل، هر کشور تنها با یک کلیک تحت پوشش تبلیغات شما قرار میگیرد.

  1. سرعت:

زمانیکه صحبت از اجرای چندین کمپین بصورت همزمان باشد، حتی بزرگترین شرکت های تبلیغاتی اعلام ناتوانی میکنند و این در حالی است که تبلیغات آنلاین خصوصا ادوردز، یکی از بهترین روشهای تبلیغاتی در این پیاده سازی این نوع پروژه ها میباشد.

  1. هدفمندی:

در گذشته ما هیچ کنترلی برروی طیفی که تبلیغ را مشاهده میکردند نداشتیم اما در با کمک علم دیجیتال مارکتینگ میتوان تبلیغ را دقیقا به پرسونا و بازار هدف با ذائقه خاص به نمایش گذاشت.

  1. آنالیز:

و مهمترین نکته آنالیز دیتا و گزارشگیری از تعداد نمایش و تاثیر آن است که در گذشته تنها به یک گزارش اغراق آمیزغیردقیق خلاصه میشد و امروز از طریق ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس میزان دقیق بازدید در هرساعت و فروش به ریزترین مبلغ قابل مشاهده است.

adwords

adwords

به همین دلایل امروزه کمپانی های بزرگ جهانی برای معرفی محصول یا برند جدید خود، بصورت گسترده روی ادوردز سرمایه گذاری میکنند و از آن به عنوان بهترین روش برندینگ یاد میکنند و این در حالیست که در ایران همچنان تبلیغ روی اسم شرکت‌های دیگر بی‌اخلاقی محسوب میشود و این نشاندهنده عدم دانش از این علم و مفهوم آن است. همانطور که در تصویر مشاهده میکنید حتی روی ابزارهای گوگل تبلیغ شرکت های دیگر انجام شده و این مفهوم تمایز محیط تبلیغاتی و محیط جستجو را نشان می‌دهد.

همچنین با 2هدف تبلیغات ادوردز روی برند خودتان هم توصیه می‌شود(برندینگ با ادوردز):
1. رتبه یک تا سوم در موتورهای جستجو بیشترین بازدید را دریافت می‌کنند.
2. اهداف برند و شاخه های مختلف کاری مجموعه خود را از طریق امکاناتی مانند سایت لینک و توضیحات، می‌توانید بهتر معرفی کنید.

شراگیم مرادی

Share

بدون دیدگاه

    ارسال دیدگاه