نمونه قرارداد دیجیتال مارکتینگ برای شرکت ها و فریلنسرهای ایرانی

امروز بیشتر کسب و کارها به صورت فریلنسری به مذاکره و فعالیت میپردازند. اغلب کارفرماها یا مجریان پروژه دچار مشکلات در طول پروژه میشوند. حتی برای کسایی که به صورت حضوری فعالیت میکنند، مشکلات از این قبیل مشاهده میشود. پس آگاهی در رابطه با نمونه قرارداد دیجیتال مارکتینگ مناسب میتواند از بروز مشکلات ریز و درشت ما را نجات دهد.
قرارداد دیجیتال مارکتینگ چیست؟
قرارداد دیجیتال مارکتینگ یک توافق نامه الزامآور قانونی بین شما و مشتریتان است. مسئولیتهای هر دو طرف را در عین حفاظت از حقوق هر فرد مشخص میکند. این یک قرارداد قانونی نهایی شده بین مشتری و یک فریلنسر یا هر فرد دیگری است.
توجه: نمونه قرارداد دیجیتال مارکتینگ ما را امتحان کنید تا بتوانید از امروز شروع به بستن قراردادها کنید. یک الگوی پیشنهادی انجام شده برای شما آماده کردیم که فقط میتوانید اطلاعات خود را ویرایش و اضافه کنید تا بتوانید با یک مشتری جدید به راحتی قرارداد ببندید.
همه ما میدانیم که دیجیتال مارکتینگ یک حرفه گسترده است، شما میتوانید در هر قسمتی از وب سایتها، برندسازی، تبلیغات، شبکههای اجتماعی یا هر سرویس بازاریابی دیگری تخصص داشته باشید. هر عنوانی که دارید، هر دیجیتال مارکتر حرفهای به یک قرارداد نیاز دارد.
اگر طیف گستردهای از خدمات دیجیتال مارکتینگ را ارائه میدهید یا شاید در حال راهاندازی یک آژانس هستید، مهم است که برای خود یک قالب قرارداد تهیه کنید. به این ترتیب میتوانید به راحتی خدمات خود به مشتری ارائه میدهید و در عین حال اصول خود را محافظت کنید. در مجموع، یک قرارداد دیجیتال مارکتینگ تضمینی برای انجام یک کار حرفهای و در محدوده مورد انتظارتان است.
چرا در آغاز پروژه نیاز دارم که قرارداد حرفه ای ببندم؟
در کنار محافظت از حقوق و منافع شما، میتوانید تمام مسئولیتهای کلیدی خود را در قرارداد تعیین کنید. این امر اطمینان حاصل میکند که از شما انتظار نمیرود کارهایی را انجام دهید که خارج از تخصص شما هستند و باعث کم کاری یا بیش از حد انتظار کار کردن شما میشوند. این امر به ویژه زمانی اهمیت پیدا میکند که شما به عنوان یک کارمند فریلنسر یا پیمانکار مستقل کار میکنید، نه یک کارمند تمام وقت.
جزئیات زیادی در یک قرارداد دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که ممکن است در ابتدا از آنها آگاه نباشید. مسئولیتهای شما و مشتری، محدوده کار و حل و فصل اختلافات، حقوق مالکیت معنوی، دسترسی به اطلاعات محرمانه، معیارهای فسخ و موارد دیگر را تشریح میکند.
تصور کنید فقط برای همه این شرایط و ضوابط یک توافق دست دادن انجام داده باشید! یک قرارداد همه چیزهایی را که برای انجام درست کار نیاز دارید پوشش میدهد و در صورت بروز هر گونه اتفاق ناگوار از شما محافظت میکند.
چه مواردی باید در یک قرارداد دیجیتال مارکتینگ گنجانده شود؟
اگر خدمات دیجیتال مارکتینگ را به مشتریان خود ارائه میدهید، به یک توافق محکم نیاز دارید. اما باید شامل چه مواردی باشد؟ اهداف، نقاط عطف و معیارهای خاص کمپین باید روشن شود و انتظارات مشتری باید مدیریت شود. بدون قراردادی برای اجرای این موارد، همه چیز ممکن است به هم ریخته و سریع رخ دهد. بنابراین، در ادامه مواردی بیان شده است که باید در نمونه قرارداد دیجیتال مارکتینگ خود بگنجانید تا همه را راضی نگه دارید و پروژه خود را در مسیر درست هدایت کنید:
توضیحات مفصل کار
مانند هر قرارداد بازاریابی، شما باید در مورد اینکه قرارداد بین چه کسی و ماهیت رابطه منعقد شده است کاملا واضح توضیح دهید. این موضوع به روشن شدن نقشها، مسئولیتها و تعهدات هر دو طرف پروژه کمک میکند. به این معنی است که مشخص کنید این شغل چه چیزی را به دنبال خواهد داشت و اساسا چه چیزی را میخواهید به دست آورید. به عنوان مثال، پیشنهاد بازاریابی دیجیتال شما شامل تجزیه و تحلیل رقبا میشود، آن را در توضیحات یا قرارداد لحاظ میکنید.
سنگ بنای هر قرارداد بازاریابی دیجیتال خوب، مشخص بودن موضوع است. همچنین باید نام ببرید که چه کسی مسئول ارائه اطلاعات برای تکمیل هر کار و پروژه است و چه زمانی به آن نیاز دارید.
جدول زمانی برای موارد قابل تحویل
پس از اینکه تمام خدمات بازاریابی دیجیتال خود را به طور مناسبی توضیح دادید، باید محدوده تحویل پروژه را مشخص کنید.
مفصل توضیح دهید که چه اطلاعاتی را در اختیار کارفرما خواهید گذاشت و به طبع چه اطلاعاتی را کارفرما میبایست در اختیارتان بگذارد. اگر این مورد را فراموش کنید، ممکن است در وسط پروژه دچار مشکل شوید. شما نمیخواهید یک موقعیت را تجربه کنید که در آن مشتری شما مدام پروژه را تغییر دهد یا کارهای بیشتری را اضافه کند، به این معنی که به اهداف خود نخواهید رسید یا ضرب الاجلها را رعایت نمیکنید.
جزئیات پرداخت
شما و مشتری شما باید در مورد شرایط پرداخت خود، به طور خاصتر، میزان و زمان پرداخت به شما توافق کنید. اکثر دیجیتال مارکترها به صورت ساعتی کار میکنند یا به طور کلی بودجهای برای پروژه مورد نظرشان تعیین میکنند. اگر روی یک کمپین و پروژه بلندمدت کار میکنید، ممکن است بخواهید پرداختهای مربوط به عملکرد یا نقطه عطف را تنظیم کنید. اینها مشروط به تحویل نقاط عطف خاص هستند و به دلیل عملکرد خوب، در طول زمان افزایش پولی خواهند داشت.
به هر حال باید برنامه پرداخت خود را ساختار دهید، به یاد داشته باشید که قبل از شروع کار از یک فاکتور برای دریافت مقدار اولیه استفاده کنید، در مورد هزینهها و غرامت صحبت کنید و با یک بازه زمانی برای پرداخت فاکتورها و هرگونه هزینه تاخیری موافقت کنید که ممکن است رخ دهد.
مالکیت معنوی
برخی از ماکترها خودشان قرارداد را ایجاد میکنند، بنابراین ایده خوبی است که در مورد حقوق کپی رایت و مالکیت معنوی یک بند قرار دهید. این موضوع شامل مالکیت مشتری، نحوه رسیدگی به مالکیت معنوی و همچنین هرگونه مجوزی است که برای استفاده از محصول نهایی در مجموعه شما داده میشود.
محرمانه بودن
هر دو طرف باید در مورد رسیدگی به اطلاعات محرمانه به توافق برسند. محرمانه بودن برای محافظت از اطلاعات شخصی شما (و همچنین مشتریان مشتری) و اسرار تجاری شرکت مهم است. تنظیم قراردادعدم افشا و بندعدم رقابت، حقوق و منافع طرفین را در این زمینه پوشش خواهد داد.
فسخ قرارداد
هر قرارداد دیجیتال مارکتینگ شامل بخشی برای فسخ قرارداد است. این موضوع معمولا در یک تاریخ خاص یا زمانی است که یک پروژه تکمیل میشود. همچنین بهتر است، دلایل دیگری را نیز بیان کنید که باعث میشود قرارداد زودتر فسخ شود.
عوامل دیگر
اگر حسابهای شبکههای اجتماعی مشتری خود را در اختیار میگیرید، از ابزارها استفاده میکنید یا دادهها را تجزیه و تحلیل میکنید، به آنها نیاز دارید تا به شما اجازه دسترسی بدهند. این موضوع میتواند شامل حساب Google Analytics آنها یا هر نرمافزار شخص ثالث دیگری باشد که ممکن است استفاده کنند.
سخن نهایی
قرارداد بستن با کارفرما سبب میشود ارزش کار شما از دست نرود. به هر حال، در طول پروژه شما زحمات زیادی خواهید کشید یا به طبع کارفرما انتظاراتی بابت پروژه خود دارد، نمونه قرارداد دیجیتال مارکتینگ باعث میشود که دو طرف با خیال راحت بر روی وظیفه خود متمرکز شوند. این فرصتی برای مشتری شما است که ببیند چه نتایجی را به دست میآورد و این نتایج به نظر شما قابل دستیابی است یا خیر. بنابراین، شما مایل هستید بر اساس ادعاهای خود قراردادی امضا کنید.
همچنین یک قرارداد دیجیتال مارکتینگ شما را به چالش میکشد تا در مشاوره مشتری خود تا حد امکان اطلاعات بیشتری ارائه دهید. شما باید سوالات سختی را در مورد بودجه و هزینههای خود پاسخ دهید که باعث میشود کل فرآیند در حرکت رو به جلو شفافتر شود.
تمپلیت قرارداد مارکتینگ
در پایان از شما دوستان تقاضا دارم تجربیات خود را در زمینه قرارداد بستن با کارفرما یا فریلنسر برای ما در کامنت به اشتراک بگذارید. اگر این مطلب برای شما مفید بوده، لطفا برای دوستان خود ارسال کنید.
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
سلام
جناب مرادی عزیز، سپاس فراوان بابت بیان نکته های دقیق فنی و حقوقی برای قراردادهای دیجیتال مارکتینگ که در این مقاله گردآوری نموده اید.
لینک فایل نمونه قرارداد در مقاله وجود ندارد.
پیوست شد دوست عزیز