دیجیتال مارکتینگ املاک و ۶ استراتژی برای رشد مشتریان

یکی از بازارهای جذاب املاک و مستغلات است که همیشه برای سرمایهگذاری گزینه مناسبی بوده است. روز به روز ساختمانهای مسکونی و غیرمسکونی بیشتری ایجاد خواهد شد. یافتن ساختمانها و بررسی آنها پا به فصای آنلاین گذاشته و به راحتی میتوان چند خانه را با یکدیگر مقایسه کرد. اما این مطلب را با یک سوال کلیدی آغاز میکنیم، چرا دیجیتال مارکتینگ املاک اهمیت دارد و چگونه میتوان مشتری جدید جذب کرد؟
روز به روز افراد بیشتری در حوزه دیجیتال مارکتینگ املاک وارد میشود اما آنقدر مشتری در فضای آنلاین و فرصت وجود دارد که با یک استراتژی مناسب میتوان در این صنعت به موفقیتهای بسیاری دست یافت. کارگزاران املاک و مستغلات شلوغتر خواهند شد. نمایندگان تازه کار بیشتری به این صنعت خواهند پیوست. رقابت بین بنگاههای املاک تشدید خواهد شد.
پس چگونه، به عنوان یک مشاور املاک، از رقبای خود متمایز خواهید شد؟ مانند بسیاری از صنایع، اجرای استراتژی دیجیتال مارکتینگ املاک یک امر ضروری است. برای اینکه از رقبای خود پیشی بگیرید، باید دیجیتال مارکتینگ املاک را جدی بگیرید زیرا به کمک بازاریابی اینترنتی املاک آگاهی از برند به عنوان یک مشاور املاک ایجاد میکنید، در معرض دید بیشتر قرار میگیرید و درنهایت، مشتریان بیشتری به سمت کسب و کارتان خواهند آمد.
این مقاله به اهمیت بازاریابی اینترنتی برای املاک و مستغلات میپردازد.
چرا دیجیتال مارکتینگ در املاک و مستغلات مهم است؟
امروزه بسیاری از مشاوران املاک و مستغلات نقش مهم دیجیتال مارکتینگ در املاک و مستغلات را کم ارزش میدانند. حتی تصور میکنند که دیجیتال مارکتینگ املاک هیچ سودی برای آنها ندارد اما کافی است بخشی از بازار را در تصویر زیر با یکدیگر مشاهده کنیم.
همانطور که مشاهده میکنید میزان سرچ این کلمات عدد کمی نیست و با کمک تحقیقات بازار صحیح و اصولی در کنار استراتژی دیجیتال مارکتینگ مناسب میتوان به بخشی از بازار دست یافت.
دیجیتال مارکتینگ نه تنها آگاهی از برند را ارتقا میدهد بلکه به منحصربهفرد ماندن برندها در بین رقبا نیز کمک میکند. در ادامه دلایلی بیان شده است که سوال اصلی ما را پاسخ میدهد، چرا استفاده از دیجیتال مارکتینگ املاک و مستغلات ضروری است:
موتورهای جستجو دریچه ورود به دنیای اطلاعات
بسیاری از افراد برای کسب اطلاعات در موتورهای جستجو مانند گوگل سرچ میکنند. پیشنهاد میکنم به تصویر قبل کی نگاه دیگر بیندازید تا میزان سرچ ماهانه کلمات را مشاهده کنید. امروزه (بیش از هر زمان دیگری)، تقریبا بیشتر افراد برای هر اطلاعاتی به گوگل مراجعه میکنند.
هیچکس امروزه به دنبال کسب اطلاعات از دیگران نیست زیرا منابع قوی در فضای آنلاین وجود دارد که با کمک یک گوشی یا کامپیوتر به راحتی میتوان از آن بهره برد. بنابراین، شما میخواهید برای افزایش دیده شدن برند، حضوری قدرتمند در فضای آنلاین داشته باشید. به هر حال، اینجا جایی است که سرنخهای شما در اطرافتان قرار دارند و نمیخواهید افرادی که شما را در جستجوهایشان پیدا میکنند، از دست بدهید.
اثربخشی ویدئو مارکتینگ و موبایل مارکتینگ را دست کم نگیرید
موبایل مارکتینگ و ویدئو مارکتینگ با رویکرد عملکردی و پرفورمنس مارکتینگ کارایی بسیاری دارد و تحقیقات ثابت کرده است که کمپینهای تبلیغاتی موبایلی موثرتر از سایر تبلیغات گرانقیمت هستند. بسیاری از مردم وبسایتهای مورد نظر خود را با استفاده از گوشیهای هوشمند دنبال میکنند، بنابراین تعجبآور نیست که چنین نتایجی به دست آید.
همچنین ویدیوها نرخ تبدیل را افزایش میدهند و موبایل مارکتینگ و ویدئو مارکتینگ یک سرمایهگذاری به حساب میآید. طبق آخرین تحقیقات، لندینگ پیجهای دارای ویدیو تا ۸۰٪ باعث افزایش تبدیل میشوند. تماشای ویدیویی که محصولی را ارائه میکند میتواند تصمیم خرید یک مشتری بالقوه را تسهیل کند و مخاطب را به سرنخ تبدیل کند.
علاوه بر این، موتورهای جستجو محتوای ویدئویی را بهتر رتبهبندی میکنند. گوگل همیشه به دنبال محتوایی است که مخاطب را جذب کند و ثابت شده است که ارسال یک ویدیو باعث افزایش تعامل میشود (با توجه به اینکه یوتیوب دومین وب سایت پربازدید پس از گوگل است، جای تعجب نیست این اثربخشی اولویت پیدا کند).
مشتریان به نظرات دیگران درباره برندتان اهمیت می دهند
حتما تا به امروز تجربه کردهاید که فروشگاه جدیدی در شهر یا منطقه شما افتتاح شود و به دنبال شنیدن رضایت از دوستان یا آشنایان باشید. همین امر در فضای آنلاین نیز پابرجاست اما به شکلی دیگر دیده میشود. کاربران برای خرید محصولات یا خدمات در مرحله اول کامنتها در سایت یا شبکههای اجتماعی را مشاهده میکنند.
مانند هر تجارت دیگری، ایجاد اعتبار بسیار مهم است. بررسی آنلاین یکی از سادهترین راهها برای جلب اعتماد و اعتبار مشتریان است. به عنوان مثال، در صفحه کسب و کار شما، مشتریان میتوانند نظری درباره تجربه خود از خدمات شما بنویسند.
چند بررسی مثبت در سایت یا شبکههای اجتماعی شما میتواند اعتماد مشتریان بالقوه را هنگام تصمیم گیری برای اولین بار امتحان کردن خدمات یا محصولات شما ایجاد کند. این اعتماد عامل مهمی در حوزه دیجیتال مارکتینگ املاک و مستغلات است که در آن شما سعی میکنید مشتریان خود را برای سرمایهگذاری بزرگ ترغیب کنید.
سهولت ردیابی عملکرد و میزان اثربخشی کمپین های تبلیغاتی
بارها برای ما اتفاق افتاده که در حال پیاده روی یا رفتن به محلی بودهایم و بنرهای تبلیغاتی به ما دادهاند اما سوال پیش میآید، آیا واقعا این سبک تبلیغات موثر است؟ چگونه میتوانید عملکرد این سبک تبلیغات را پیگیری کرد؟ به هیچ وجه نمیتوانید آمار درست و حسابی به دست آورید. شما نمیتوانید تعداد افرادی را که آنها را در روز مشاهده میکنند نظارت کنید یا میزان موفقیت خود را اندازه گیری کنید.
با استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ مانند پرداخت به ازای کلیک (PPC)، میتوانید عملکرد خود را ردیابی کنید و ببینید که تبلیغات شما چقدر خوب (یا ضعیف) هستند. به این ترتیب، میدانید که ترافیک شما از کجا میآید، چه استراتژی را باید پیادهسازی کنید، چه چیزی برای کمپین شما مفید است و چه چیزی مناسب نیست.
دسترسی به مخاطب هدف آسان تر است
همه افراد محله شما پوستر یا بنر شما را نمیبینند یا به آن توجه نمیکنند که در سطح شهر نصب شده است. اگر بخواهید به افرادی فراتر از محل زندگی خود دسترسی پیدا کنید، چالش برانگیزتر میشود. اینجاست که استفاده از دیجیتال مارکتینگ املاک مفید است. دیجیتال مارکتینگ املاک به شما این امکان را میدهد تا مخاطبانی فراتر از محل خود را هدف قرار دهید و به آنها دسترسی پیدا کنید، همه این امکانات تنها با چند کلیک قابل دسترسی است.
تبلیغات هدفمند در دیجیتال مارکتینگ املاک به شما کمک میکند کسانی را هدف قرار دهید که به دنبال املاک زمین هستند. توجه کنید که فقط بازار عمومی بیهدف مورد پذیرش نیست. به طور خلاصه، تبلیغات شما همیشه میتواند با دیجیتال مارکتینگ املاک به مخاطبان مناسب برسد.
صرفه جویی هزینه ها
دیجیتالی شدن به شما امکان میدهد در هزینههای مختلف صرفه جویی کنید. یکی از مزایای استفاده از دیجیتال مارکتینگ املاک حذف کاغذ است. این حرکت شما به مشتریان نشان میدهد که شما حامی بازاریابی سبز هستید و به محیط زیست اهمیت میدهید. به علاوه، هزینهای که ممکن است صرف چاپ کاغذ شود، میتواند برای استراتژیهای دیگری مانند تبلیغات کلیکی یا اینستاگرام استفاده شود.
فرصت های متعدد برای خلاقیت و نوآوری
دیجیتال مارکتینگ برای املاک به شما آزادی خلاقیت میدهد و به شما اجازه داده میشود که درست فکر کنید، دموگرافیکهای مختلف را بررسی کنید، کمپینهای مختلف را آزمایش کنید و موارد دیگر را تجربه نمایید. به عنوان مثال، میتوانید از عملکرد «از من درباره هر چیزی بپرسید» اینستاگرام برای دریافت بازخورد از مشتریان در مورد هر چیزی که از شما نیاز دارند، استفاده کنید.
استراتژی هایی که مشاوران املاک می توانند برای به حداکثر رساندن سرنخ ها استفاده کنند
هر خیابانی را وارد شوید، شاهد تعداد زیادی مشاور املاک هستید و بدون شک بازار املاک اشباع شده است. پس چگونه میتوانید از بین این جمعیت متمایز شوید؟ در ادامه استراتژیهای اثبات شدهای بیان شده است که مشاوران املاک میتوانند برای به دست آوردن سرنخهای بیشتر از آنها استفاده کنند.
۱.کمپین های ایمیل مارکتینگ یا اس ام اس مارکتینگ ایجاد کنید
ایمیلها یکی از تبدیل کنندهترین استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ املاک و مستغلات هستند. آنها به شما این امکان را میدهند که با مشتریان جدید خود ارتباط برقرار کنید، درگیر شوید و آنها را به انجام کال تو اکشن وادار کنید و در عین حال مشتریان فعلی را به خدمات خود علاقهمند نگه دارید.
بر اساس گزارش اخیر، ۸۶ درصد از مصرف کنندگان ترجیح میدهند ایمیل دریافت کنند. همیشه اطمینان حاصل کنید که محتوایی که ایجاد میکنید با آنچه مخاطب به دنبال آن است مرتبط باشد.
این موضوع تنها برای ایمیل صادق نیست، شما میتوانید از اس ام مارکتینگ نیز استفاده کنید و پیامهایی برای مخاطبان ارسال نمایید. فقط دقت کنید که پیامها بیش از حد نباشد که آنها را کلافه کند.
۲.یک وب سایت کاربر پسند ایجاد کنید
طبق آمار، بیش از ۴۰ درصد از بازدیدکنندگان وب سایت املاک و مستغلات از طریق گوشی هوشمند وارد سایت میشوند. بنابراین اگر وب سایت شما به درستی برای استفاده از موبایل بهینه نشده باشد، ممکن است مشتریان زیادی را از دست بدهید. یک وب سایت سازگار با موبایل باید دارای ویژگیهای زیر باشد:
- تصاویر متناسب با اندازه صفحه نمایش موبایل؛
- سرعت بارگذاری سریعتر.
قابلیت چت زنده را پیادهسازی کنید. مردم همیشه مراقب سوال پرسیدن مشتریان باشید. به عبارت دیگر، اکثر مشتریان از صبر کردن بیزارند، پس سعی کنید آنها زیاد منتظر نگذارید.
۳.تبلیغات به ازای هر کلیک
تبلیغات پرداخت به ازای کلیک که PPC نیز نامیده میشود، یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ املاک است که مشاوران املاک میتوانند از آن برای اهداف گوناگون همچون برندسازی یا افزایش فروش استفاده کنند. تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک برای هدف قرار دادن مستقیم مشتریان بالقوه استفاده میشود.
مزیت اصلی تبلیغات PPC این است که تا زمانی که شخصی روی تبلیغات شما کلیک نکند، هزینهای صرف نمیشود. طبق تحقیقات، میانگین نرخ تبدیل گوگل ادز بیش از ۲.۴۷٪ است. الگوریتم PPC کسانی را هدف قرار میدهد که عبارات مربوط به سرویس ارائه شده توسط شما را از گوگل یا موتورهای جستجوی مشابه جستجو کرده اند.
۴.بازاریابی محتوایی (محتوای مرتبط و بهینه سازی شده از نظر سئو)
بازاریابی محتوایی ویژگی بارز یک وب سایت املاک و مستغلات واکنش گرا است. این استراتژی دیجیتال مارکتینگ املاک تنها به سئو سایت اشاره ندارد، بلکه باید محتوایی تولید کنید که کاربرپسند باشد. اطلاعات رایگان را به صورت ساده و روان در اختیار کاربران بگذارید. بازاریابی محتوا بخش مهمی از سئو و بهترین راه برای رشد وب سایت شما است.
محتوای وب سایت به شما کمک میکند اعتبار، شهرت و ارتباط با مخاطبان را ایجاد کنید. مقالات، راهنماها(مشاوره سئو) و بررسیهایی بنویسید که به آنها در تصمیم گیری آگاهانه برای خرید خانه کمک کند. به طور خلاصه، محتوای وب سایت شما باید یک مشکل را حل کند و به یک سوال پاسخ دهد.
۵.میزبان تور مجازی باشید
اکثر کارشناسان موفق دیجیتال مارکتینگ املاک و مستغلات استراتژی میزبانی تور مجازی را اجرا میکنند. این استراتژی نه تنها درآمد سریعتری برای کارفرماها ایجاد میکند، بلکه به مشتریان کمک میکند فرآیند خرید خانه را سادهتر تجربه کنند.
خرید خانه یک فرآیند دشوار است و به همین دلیل است که مشتریان به شما به عنوان یک بازاریاب برای کمک به تسهیل کل فرآیند نیاز دارند. برای ایجاد یک تور مجازی موفق، در اینجا نکاتی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:
- اجتناب از توهمات دیجیتال؛ از فیلم واقعی خانه استفاده کنید؛
- اطمینان حاصل کنید که ویدیوی شما هم در دسکتاپ و هم در گوشی هوشمند پاسخگو و جذاب است؛
- یک تور سه بعدی و کاربر پسند ایجاد کنید؛
- یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی ایجاد کنید.
وقتی در مورد استراتژی بازاریابی شبکههای اجتماعی صحبت میکنیم، به پستهای گاه به گاه در اینستاگرام اشاره نمیکنیم. ما در مورد یک فرآیند بازاریابی شبکههای اجتماعی کامل صحبت میکنیم که به شما نتیجه مشخصی میدهد. در اینجا چند فرآیند برای دنبال کردن وجود دارد:
- لیست های جدید ایجاد کنید یا موجودی ها خود را به درستی به نمایش بگذارید؛
- داستان های جذاب بیان کنید؛
- پست های وبلاگ مرتبط بنویسید،
- بایوس تیم ایجاد کنید.
هدف به اشتراکگذاری محتوا و فهرستهای متنوع مرتبط با آنچه میباشد که مشتریان شما به دنبال آن هستند.
۶.بر روی ارتقای سئو سایت سرمایه گذاری کنید
اجرای یک استراتژی سئو قدرتمند، وب سایت شما را به بالاترین نتیجه در گوگل ارتقا میدهد. متاسفانه الگوریتمهای موتورهای جستجو روز به روز تغییر میکنند. به همین دلیل است که باید همیشه در مورد تغییر الگوریتمها به روز باشید. مهم است که زمان بیشتری را برای سئو صرف کنید. کلمات کلیدی جزء لاینفک سئو و دیجیتال مارکتینگ املاک هستند. آنها چیزی هستند که کاربران برای جستجوی اطلاعات آنلاین استفاده میکنند. همیشه در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید و آنها را در مقالات خود استفاده کنید. سایر عناصر سئو که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:
- بک لینک
- صفحات شبکه های اجتماعی
- فهرست راهنمای آنلاین
- توضیحات عنوان و متا، خوانایی، اسنیپت و غیره
فراموش نکنید یک برنامه و تقویم محتوایی منظم برای بخش مقالات خود ترتیب دهید تا اثربخشی بیشتر بر روی سئو شما داشته باشد. مقالات هر سه ماه یکبار آپدیت کنید.
رقبا وارد بازار آنلاین شدند؛ همین حالا اقدام کنید
تقریبا همه مشاوران املاک در حال اجرا یا برنامه ریزی برای اجرای یک یا چند کمپین هستند. هر مشاور املاک، از جمله افراد تازه کار، وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ املاک میشوند. پس برای چی منتظر هستید، هیچوقت برای ورود دیر نشده است، کافی است که با یک مشاور دیجیتال مارکتینگ درباره نحوه ورودتان مشورت کنید؟ صنعت دیجیتال مارکتینگ هر روز در حال رشد است و شما باید عجله کنید تا در اسرع وقت حضور آنلاین خود را ایجاد کنید یا از رقبای خود عقب بمانید.
دیدگاهتان را بنویسید