چگونه یک شرکت دیجیتال مارکتینگ راه اندازی کنیم؟ (راهنمای جامع)

اگر بیش از ۲۵ سال پیش میخواستید برای تاسیس و راه اندازی شرکت دیجیتال مارکتینگ اقدام کنید، مانع ورود بسیار بزرگ بود. با یک چشمانداز دیجیتال بدوی، هزینههای اضافی برای ایجاد چنین عملیاتی دلهرهآور بود و بدون سرمایهگذاری اولیه تقریبا غیرممکن بود. علاوه بر هزینههای تاسیس و راه اندازی شرکت دیجیتال مارکتینگ؛ شما به رسانههای فیزیکی و سنتی و سردردهای مرتبط با همه چیز به جز ساختن چیزی محدود بودید که شبیه بازگشت سرمایه برای مشتریانتان بود. این مشکلات برای مدت بسیار بسیار طولانی اجتناب ناپذیر بود.
دوره و زمانه عوض شده و خیلی چیزها تغییر کرده است. غیرممکن نیست که فکر کنید یک فرد یا تیم کوچک ماهر بتواند یک تاسیس و راه اندازی شرکت دیجیتال مارکتینگ کاملا عملیاتی را در عرض چند ماه (البته با کمی کمک) از ابتدا ایجاد کند.
شرکتها بیش از هر زمان دیگری بودجه مارکتینگ خود را صرف تبلیغات دیجیتال میکنند و همه خواهان بخشی از این کار هستند. اگر میخواهید تاسیس و راه اندازی شرکت دیجیتال مارکتینگ آنلاین از پایه را به صورت یک راهنمای جامع زیر نظر بگیرید، پنج مرحله را در این مطلب آموزش دادهایم که باید دنبال کنید. پس از این مطلب میتوانید راه اندازی شرکت دیجیتال مارکتینگ خود را هدفگذاری کنید.
مرحله اول راه اندازی شرکت دیجیتال مارکتینگ: مهارت های لازم را توسعه دهید
اگر شما یک ژنرال خودشیفته هستید که بلافاصله پس از قبولی دیپلم خود، بیل گیتس شدن را تصور میکنید، به احتمال زیاد به شدت شکست خواهید خورد.
شما میتوانید به اندازه هر کسی در بازی خلاق و باهوش باشید اما اگر به اندازه کافی آمادگی و تجربه کافی برای مقابله با بسیاری از تفاوتهای ظریف مدیریت حسابها و روابط مشتری را ندارید، به دنبال اجرای سریع دیگری خواهید بود. ممکن است سالها طول بکشد تا برخی مهارتهای لازم را کسب کنید، ممکن است برای برخی دیگر این روند کمتر طول بکشد. صرف نظر از این موضوع، ما معتقدیم که شما باید قبل از اینکه خودتان بخواهید وارد یک شغل واقعی بشوید، میبایست آموزش دیجیتال مارکتینگ را تجربه کنید.
محیطهای کاری بسیار پیچیدهتر از آن چیزی است که ما تصور میکنیم، در حالی که در درون آنها کار میکنیم. بالاتر از اثربخشی واقعی که تولید میکنید، انتظارات زیادی وجود دارد، ارتباط کلامی و غیرکلامی، حتی سیاستهای مربوط به محیط کاری از اهمیت بالایی برخوردار هستند. همه چیز، از نحوه ساختار سازمان گرفته تا فرهنگ، محصول و رهبری آن، در چگونگی گسترش روز (و حرفه) شما نقش دارد.
قبل از تسلط بر مهارتهای دیجیتال مارکتینگ مانند مشاوره بهبود رتبه در گوگل خود، باید تجربه کنید که مشتریان و کارمندان شما چه حس و حالی دارند. این تجربه به طور اجتناب ناپذیری شما را به یک حرفهای با درک بیشتر و کاملتر تبدیل میکند. وقتی مشتریان شما استرس دارند و احتمالا این حس را به شما بروز میدهند، شما آن را شخصی برداشت نمیکنید. بلکه در کمال آرامش آنها را راهنمایی میکنید و دعوت به صبر و شکیبایی میکنید.
همانطور که گفته شد، درک این نکته مهم است که مهارتهای نرم تنها ۵۰ درصد محصول نهایی شما هستند. شما باید در خدماتی که قرار است به عنوان خدمات «حرفه ای» ارائه دهید، فوق العاده باشید. مهم نیست که روند فروش شما چقدر پیچیده باشد، مشتری دیر یا زود متوجه میشود که جنس افتضاح به او فروخته شده است. شما باید بتوانید نتیجه بگیرید. اگر حرفه خود را با مدیریت مشتریان برای آژانسهای بزرگتر شروع میکنید، ما شما را تشویق میکنیم که واقعا در یک تیم مارکتینگ شروع به کار کنید یا تعداد انگشت شماری از مشتریان کوچک را انتخاب کنید تا کانالها و مهارتهایی را بیاموزید که در آنها اجرا میکنید.
زمانی که من وارد حوزه مارکتینگ شدم، یک تولیدکننده محتوا بودم که مقالاتش چنگی به دل نمیزد. کم کم کسب تجربه کردم و یاد گرفتم چطور بنویسم و چطور متوجه بشم چی بنویسم. بعد کم کم مهارتهای دیگر خود را ارتقا دادم و به صورت عملی تجربه کردم. تا تجربه نکنیم نمیتوانیم با کارشناس تولید محتوا یا ادمین شبکه اجتماعی هم نظر بشیم.
مزیت مدیریت مشتریان این است که بسیاری از این جنبهها قبل از رسیدن به شما مورد توجه قرار میگیرند. با این حال، داشتن تجربه کار بر روی این موارد به شما این امکان را میدهد که بدانید واقعا در مورد چه چیزی صحبت میکنید، وقتی چیزی که آنها به شما میدهند درست کار نمیکند. همچنین به شما کمک میکند تا با فشار برای ارائه نتایج با کیفیت مقابله کنید زیرا قبلا بارها تجربه کرده اید.
مرحله دوم راه اندازی شرکت دیجیتال مارکتینگ: قبل از اینکه موسس شوید یک پیمانکار باشید
داشتن درآمد مستقل گزینه مورد علاقه هر فردی است، حالا کسب و کار هر چیزی باشد. این نوع درآمد آزادی خاصی به شما میدهد و خیلی هم باکلاس میباشد اما هر فردی که امروز برای خود کسی شده است در مرحله اول در یک آژانس دیجیتال مارکتینگ یا شرکتی فعالیت کرده است. این نوع حرکت سبب میشود تا مسیر و هدف آیندهتان بهتر درک کنید. تجربه کسب کنید و از این تجربه برای بهبود هدفتان استفاده میکنید.
چیزی که ریسک شکست راه اندازی شرکت دیجیتال مارکتینگ را کاهش میدهد، استفاده در از تجربیاتی است که در طول سالهای قبل کسب کردهاید. در واقع ایجاد پایه و اساس هر کسب و کاری اطلاعات ارزشمندی است که توانستهاید در طول سالها جمع آوری کنید.
اکنون که به صورت تیمی تجربه کافی را کسب کردید، به سراغ پروژه بروید و یک تجربه بدین صورت داشته باشید. این روش باعث میشود درآمدتان رشد کند، انگیزهایتان برای رشد شخصی و شغلی بیشتر از قبل شود و مزایای دیگر. حتی این روش به شما این امکان را میدهد که بدون در نظر گرفتن ریسک زیاد، به تنهایی از محل کار فعلی در صورتعدم رضایت خارج شوید.
وقتی شروع به انجام کارهای جانبی میکنید طعم زندگی کارآفرینی را میچشید. از صدور صورتحساب گرفته تا مجبور به کنار گذاشتن پول نقد اضافی برای کارهای مختلف، عناصر کوچک اما بسیار مهم در تاسیس و راه اندازی شرکت دیجیتال مارکتینگ شما وارد عمل میشوند.
همچنین اگر میخواهید کار تمام وقت داشته باشید، باید زمان خود را عاقلانه مدیریت کنید. این بدان معناست که شبها و آخر هفتهها کار میکنید، به عبارتی ساعتهای خالیتان را به جای دیدن فیلمهای مختلف به کار کردن و پیشرفت اختصاص میدهید.
ایجاد روابط به عنوان یک پیمانکار نیز از این جهت با ارزش است که ممکن است ارجاعات شما را پایین بیاورد. اگر بتوانید هزینههای خود را به عنوان یک پیمانکار پرداخت کنید، انتقال به یک آژانس تک نفره بسیار آسانتر از شروع از صفر خواهد بود.
یکی دیگر از جنبههای مدیریت مشتریان به عنوان یک ویژگی جانبی این است که به شما امکان میدهد در ساخت قراردادها با تجربه شوید. شما باید به روند تنظیم یک پیشنهاد، سپس قرارداد، و سپس امضای اسناد لازم (NDA و غیره) عادت کنید. این بخشی از بازی است که میخواهید آن را ساده کنید تا زمان صرف شده برای ورود به مشتریان جدید کاهش یابد.
این پروژهها به شما امکان میدهد روابط ارزشمندی ایجاد کنید. اگر بتوانید از طریق ارتباطات متقابل، همکاران سابق یا با شبکهسازی ساده خود، کارهای جانبی انجام دهید، در مورد ایجاد و حفظ روابط مشتری، تجربه لازم را به شما میدهد. نیاز به مذاکره در مورد هزینه خدمات خود یکی دیگر از مهارتهایی است که بسیاری در ابتدا از آن غافل میشوند.
صرف نظر از اینکه فرد طرف مقابل را چقدر میشناسید، وقت و تخصص شما ارزشی دارد. ایجاد مهارت در تعیین میزان هزینهای که باید برای یک پروژه یا خدمات خاص بپردازید، بسیار ارزشمند خواهد بود.
مطالعه این مطلب را از دست ندهید: نمونه قرارداد دیجیتال مارکتینگ برای شرکت ها و فریلنسرهای ایرانی
مرحله سوم راه اندازی شرکت دیجیتال مارکتینگ: مدل کسب و کار مناسب را توسعه دهید
راههای مختلفی برای راه اندازی شرکت دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. خدماتی که ارائه میدهید و نحوه صدور صورتحساب برای کارتان در طول زمان به بخش مهمی از نحوه مدیریت کارآمد کسبوکارتان تبدیل میشود. رایجترین روشهای صدور صورتحساب به مشتریان به شرح زیر است:
- به صورت ساعتی: بسیاری از مشاوران تصمیم میگیرند به صورت ساعتی صورتحساب مشتریان خود را دریافت کنند و به این دلیل است که بسیاری از وقت آنها با مشتریان، چه از طریق تلفن یا مستقیما حضوری، یک به یک است. این مدل صورتحساب با ارائه خدمات طولانیتر همراه است.
نوسانات در ساعات صرف شده برای بازاریابی دیجیتال برای یک مشتری خاص رایج است. در طول زمان به طور گستردهای تغییر میکند. عوامل مختلفی در این مدل وجود دارد: راهاندازی کمپینها یا تبلیغات کاملا جدید، تغییر ساختار حسابها، زمان صرف شده برای تماسها و حفظ چیزی که به خوبی برای آنها کار میکند.
دشوار است که بگوییم من مقدار «X» ساعت را در هفته صرف این کار کردهام، بنابراین به این ترتیب صورت حساب شما را میدهم. همچنین اگر مشتری شروع به این سوال کند که اقدامات خاصی در هفته چقدر طول میکشد، ممکن است محتاط شود. مگر اینکه شما مشاوره انفرادی را به عنوان بخشی از ارائه خدمات خود ارائه دهید، من از مدل صورتحساب ساعتی دوری خواهم کرد. - ثابت ماهانه: ثابت ماهانه سادهترین مدل از تمام مدلهای قیمتی است. شما ارزیابی میکنید که کار و زمان برای یک مشتری خاص چقدر ارزش دارد و هر دوی شما روی یک دستمزد ثابت ماهانه توافق میکنید.
جدا از سادگی، به شما این امکان را میدهد که هنگام ارسال فاکتور، هرگونه کم و کاستی را تغییر دهید. مشتری دقیقا میداند که هزینه آن چقدر است و اگر انتظارات او را برآورده کنید، مشکلی برای پرداخت آن نخواهد داشت. نقطه ضعف آن این است که مشتری دارید که در طول زمان به صورت تصاعدی مقیاس میشود.
ما پیشنهاد میکنیم در قرارداد خود توافق نامهای داشته باشید که آن قیمت را برای یک دوره زمانی (شاید به صورت سه ماهه) تضمین کند. پس از اتمام آن زمان میتوانید دوباره مذاکره کنید. بزرگترین مزیت یک مدل مبتنی بر نگهدارنده این است که به شما امکان میدهد درآمد خود را پیش بینی کنید و به طور فرضی ببینید که اگر مشتریان فعلی شما برای ۱۲ ماه کامل بمانند چقدر درآمد خواهید داشت. این موضوع برای رشد کسب و کار ضروری است زیرا میتوانید اهدافی را تعیین کنید و برای عقب نشینی آماده شوید. - درصدی: این مدل قیمتگذاری در بین آژانسها بسیار محبوب است زیرا پتانسیل رشد و مقیاسپذیری مشتری را تعیین میکند.
بعد از اینکه آژانسها به بلوغ خاصی رسیدند، مشتریان را با هزینههای کم یا بدون هزینه از قبل رد میکنند.
هنگامی که به تازگی شروع به کار میکنید، این موضوع ممکن است بهترین گزینه نباشد زیرا میخواهید شبکه خود را توسعه دهید اما به مرور زمان متوجه خواهید شد که داشتن مشتریان بزرگتر به دلایل متعددی برای شما مفیدتر است. نکته منفی این است که اگر تصمیم بگیرید که تجارت را به طور کامل بر اساس مدل درصدی هزینه انجام دهید زیرا عوامل داخلی زیادی در کسب و کار وجود دارد که بودجه را تعیین میکند. برخی از این عوامل در کنترل شما هستند (نتایج) اما بسیاری دیگر نیستند (تصمیمات داخلی، فصلی بودن، سایر هزینه ها). شما نمیخواهید در شرایطی قرار بگیرید که مشتری شما مبلغ بسیار کمی را در ماه خرج میکند و شما فقط ۱۰٪ از آن را با این توقع دریافت میکنید که در تماس باشید و برای آن وقت بگذارید.
پیشنهاد ما این است که همانطور که در بالا ذکر شد با یک هزینه ثابت شروع کنید و سپس با رشد آژانس خود، مدل درصدی از هزینه را در بالای نگهدارنده اجرا کنید. این موضوع برای مشتری روشن میکند که اگر بخواهد مقیاس و هزینه بیشتری را انجام دهد، برای تحقق آن به کار بیشتری نیاز دارد. - مبتنی بر کمیسیون: این موردی است که اغلب توسط آژانسها در تلاش برای به دست آوردن مزیت رقابتی نسبت به دیگران استفاده میشود. اساسا، آنها تنها زمانی دستمزد میگیرند که مشتری از فروش درآمد کسب کند.
این موضوع در اوایل فریبنده به نظر میرسد زیرا میخواهید با مشتری اعتماد ایجاد کنید که تمام تلاش خود را برای کمک به موفقیت او انجام میدهید. افرادی که تجارب ناموفق با آژانسها را تجربه کردهاند، اغلب این واقعیت را مطرح میکنند که همه نوع پول را پرداخت میکنند تا نتیجه یا بازگشت سرمایه نداشته باشند. یک رویکرد اسلحه برای اجاره مانند این میتواند برای مشتری که قبلا سوخته است واقعا وسوسهانگیز به نظر برسد.
نقطه ضعف این مدل این است که اگر بینش خوبی نسبت به پایان عملیات کسب و کار مشتری نداشته باشید، صدور صورت حساب آنها را بسیار دشوار میکند. برای شرکتهایی با قیفهای فروش پیچیده، این مدل قیمتگذاری یک کابوس کامل خواهد بود. من این مدل را فقط برای تجارت الکترونیک یا مشتریانی پیشنهاد میکنیم که مستقیما چیزهایی را میفروشند. به این ترتیب میتوانید میزان فروش خود را ارزیابی کنید و به این ترتیب محاسبه کنید. یکی دیگر از نقاط ضعف این واقعیت این است که به شدت به محصولی که فروخته میشود متکی است. اگر حاشیه سود قابل توجهی وجود داشته باشد، منطقی است. در غیر این صورت ممکن است برای خود سردردهای غیر ضروری ایجاد کنید.
بهترین توصیهای که دارم این است که آن را ساده نگه دارم. آخرین چیزی که نیاز دارید این است که در پایان هر ماه معادلات ریاضی را حل کنید و ندانید که چقدر میخواهید درآمد داشته باشید.
مرحله چهارم راه اندازی شرکت دیجیتال مارکتینگ: جایگاه خود را تعریف کنید
هنگامی که شروع به کار میکنید، به راحتی میتوانید توسط چشمانداز اهدافتان با هر کسب و کاری اغوا شوید. این فکر که باید هر کسی را رد کرد، میتواند باعث ایجاد ناهماهنگی شناختی نسبتا زیادی در زمانی که معیشت او در خطر است، شود. با این اوصاف، هزاران آژانس و مشاور دیجیتال مارکتینگ در آنجا وجود دارد. برخی از آنها تخصص دارند اما بسیاری از آنها نه. مگر اینکه ارجاعات جریان داشته باشند، باید در هنگام نزدیک شدن به مشتریان بالقوه جدید متمایز شوید و یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد ایجاد کنید.
جدای از ارزش افزوده تخصصی بودن در یک صنعت یا نوع مشتری، تمرکز خدمات شما به سمت یک جایگاه کاملا مشخص دارای مزایای بیشماری است. در اینجا چند مورد از قابل توجهترین آنها بیان شده است:
مسیر پیشرو را هموارتر می کند
وقتی کسی را به عنوان مشتری قبول میکنید، متغیرهای زیادی وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا تجارت با آنها تصمیم خوبی است یا خیر، از آنها آگاه شوید. وقتی مشتری ایده آل شما به وضوح تعریف شود، این فرآیند ساده میشود زیرا شما میدانید که چه نوع سوالات و اطلاعاتی را باید از آنها به دست آورید. شما همچنین دیدگاهی در مورد نحوه عملکرد داخلی این کسب و کارها و همچنین میزان هزینهای دارید که به طور متوسط از آنها دریافت خواهید کرد.
مجموعه مهارت های شما را به طور تصاعدی تقویت می کند
اگر در دیجیتال مارکتینگ ماهر شدهاید (به طور خاص پرداخت میکنید)، اساسا میتوانید استراتژی دیجیتال مارکتینگ را برای اکثر کسب و کارها اجرا کنید. با این حال، باید بازار هدف و چگونگی فرموله کردن پیامرسانی مؤثر را بیاموزید. زمانی که کسب و کار با آنچه شما به کار کردن با آن عادت دارید ناآشنا یا انتزاعی باشد، ممکن است زمان زیادی طول بکشد که اگر کارها خیلی خوب پیش نرود، ناگزیر در اوایل مشکلات ایجاد میکند.
اگر مشتری ایدهآل شما از قبل تعریف شده باشد، تجربه کار با آن نوع مشتری را خواهید داشت. این امر حافظه و شهود عضلانی لازم را برای دانستن اینکه چه تصمیماتی و چه زمانی باید اتخاذ کنید، ایجاد میکند. شما میتوانید کارآمدتر کار کنید زیرا قبلا مشکلات را دیدهاید و میدانید چگونه آنها را مدیریت کنید. همچنین باعث میشود در شناخت مشتریانی ماهر باشید که نمیخواهید با آنها تجارت کنید.
به شما مزیت رقابتی می دهد
همانطور که قبلا اشاره کردیم، افراد زیادی در صنعت دیجیتال مارکتینگ وجود دارند که تبلیغات و نامهایی را برای خود انتخاب میکنند.
اینترنت به همه افراد اجازه داده است که موفقیت را تجربه کنند. با توجه به این واقعیت که آژانسهای بیکیفیت زیادی در اینترنت وجود دارد، وقتی کسبوکار شما به کسانی که دقیقا مانند آنها هستند، آرامش خاطر بیشتری را برای مشتری فراهم میکند. تاسیس و راه اندازی شرکت دیجیتال مارکتینگ به شما مدرک اجتماعی و تخصص میدهد تا با اطمینان در مورد نیازهای این افراد در سازمانشان صحبت کنید. این اقدام به شما یک لایه اضافی از اعتماد و قابلیت ارتباط میدهد که اغلب در این صنعت از بین میرود.
مرحله پنجم راه اندازی شرکت دیجیتال مارکتینگ: تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید وضعیت را مقایسه کنید
وقتی به مردم میگویید که قرار است آژانس یا شرکت مشاورهای خود را اداره کنید، در ذهن آنها نقش میبندد که میخواهید یک فضای اداری را اجاره کنید و تعدادی کارمند را استخدام کنید. اغلب اوقات، این بدترین تصمیمی است که میتوانید بگیرید. اگر شما مانند ۹۹ درصد جمعیت هستید، به احتمال زیاد صورتحسابهایی دارید که باید پرداخت کنید. اگر میخواهید شروع کنید و رشد کنید، ابتدا باید مطمئن شوید که میتوانید شخصا در این مسیر زنده بمانید. تاسیس و راه اندازی شرکت دیجیتال مارکتینگ کوله باری از مشکلات را به سمت شما میکشاند.
هنگام تاسیس و راه اندازی شرکت دیجیتال مارکتینگ موفق، مهم است که در کاری مهارت بالایی داشته باشید که شرکت انجام میدهد. مدیریت حسابها برای یک دوره زمانی به شما امکان میدهد نه تنها این مهارتها را اصلاح کنید بلکه یافتن کمکهای با استعداد را بسیار آسانتر میکند زیرا مهارتها و دانش لازم برای کار را درک میکنید.
همچنین شما باید درک کنید که هزینه آن کمک از نظر مالی برای شما چه معنایی دارد. نرخ ریزش مشتری شما چقدر است؟ میانگین ارزش طول عمر مشتری چه میزان است؟ چگونه مشتریان جدیدی به دست میآورید؟ استخدام یک کارمند لایه دیگری از پیچیدگی را به همه اینها وارد میکند.
متقاعد کردن کسی که بیاید برای شما کار کند موضوع دیگری است. کارمندان افرادی هستند که امنیت میخواهند. بنابراین، تا زمانی که در نقطهای نباشید که بتوانید مزایا را به آنها ارائه دهید و آنها را به درستی متقاعد کنید، آنها علاقهای به همکاری در پروژهها نخواهند داشت. پادزهر مقرون به صرفه برای این موضوع ساده است: کسانی را پیدا کنید که به صورت پروژهای فعالیت میکنند.
افراد با استعداد زیادی وجود دارند که مایلند و میتوانند به صورت قراردادی به شما کمک کنند. توانایی محول کردن وظایف یکنواخت یا وقت گیر به یک پیمانکار مورد اعتماد، بار بزرگی بر روی دوش شماست، زمانی که بر روی کسب و کار متمرکز هستید. این روش به شما امکان میدهد تا حدی مقایسه کنید که داشتن کارمندان تمام وقت منطقیتر است یا فریلنسر. اگر کارها خوب پیش برود و قبلا صلاحیت خود را به شما ثابت کرده باشند، ممکن است این افراد تصمیم بگیرند تمام وقت به شما بپیوندند.
مزیت همه این توصیهها بر روی تاسیس و راه اندازی شرکت دیجیتال مارکتینگ شما تاثیرگذار است. اگر یک یا دو شریک دارید که میخواهند این کار را با شما انجام دهند، اوضاع را تا حدی تغییر میدهد. با این گفته، سود تقسیم میشود و شما مجبور خواهید بود یا نرخهای بالاتری دریافت کنید یا مشتریان بیشتری را جذب کنید تا این کار برای دو طرف سودمند باشد تا جایی که بهتر از داشتن یک کار روزانه معمولی باشد.
در عصر استارتآپهای امروزی این فرهنگ وجود دارد که رشد شدید تنها نشانگر یک کسبوکار موفق است. وقتی صحبت از پذیرش مشتریان بیشتر میشود فشار زیادی وجود دارد و ممکن است متوجه شوید که میتوانید از نظر مالی با تعداد معینی از مشتریان عالی راضی باشید. ممکن است در نهایت تصمیم بگیرید که گسترش سریع بهترین چیز برای شما نیست. تا زمانی که جذب سرمایه گذاران در گردن شما نباشند، توانایی داشتن یک زندگی با ثبات مالی (اگر نه بهتر) با شرایط خود ممکن است برای شما جذابتر باشد.
اداره یک شرکت دیجیتال مارکتینگ پایدار توسط خودتان به شما این امکان را میدهد که در صورت نیاز، به سادگی و با شرایط خود به کسب و کار خود پایان دهید (بدون اخراج، بدون اجاره به دفتر، موارد دیگر). همچنین ممکن است متوجه شوید که اداره یک آژانس کاری نیست که بخواهید برای همیشه انجام دهید. شما میتوانید از آن به عنوان نوعی سرمایهگذاری برای مدلهای کسبوکار دیگری استفاده کنید که ممکن است به آن علاقه بیشتری داشته باشید اما توسعه آن زمان ببرد. اگر کسب و کار خود را برای مدتی اداره کنید، تجربه تجاری بیارزشی به شما میدهد و روابط ارزشمندی را ایجاد میکند که میتوانید در آینده به آنها تکیه کنید.
پیشنهاد مطالعه: کتاب دیجیتال مارکتینگ
قبل از راه اندازی شرکت دیجیتال مارکتینگ؛ حتما با یک مشاور صحبت کنید
اگر مطالعه این مطلب نظر شما را جلب کرده است، احتمالا به تاسیس شرکت دیجیتال مارکتینگ فکر کردهاید. توصیه کلی ما این است که تصمیم بگیرید و به آن پایبند باشید. اما قبل از هر اقدامی با یک مشاور دیجیتال مارکتینگ باتجربه و خبره مشورت کنید.
مدیریت کسب و کار خود فراز و نشیبهای زیادی دارد و باید بتوانید طوفان را پشت سر بگذارید تا از مزایای آن بهرهمند شوید. این انتخاب یک رویداد دراماتیک زندگی است و شما باید با آن برخورد کنید. اگر در اوایل احساس میکنید که برای این کار ناامید نشدهاید، پس بیش از آنچه لازم است خود را کنار نکشید. اگر تصمیمی بگیرید اما به آن اعتقاد نداشته باشید، شکست خواهید خورد. شما باید متعهد شوید. هنگامی که این کار را انجام دادید، ممکن است متوجه شوید که تاسیس و راه اندازی شرکت دیجیتال مارکتینگ خود چقدر رضایت بخش است.
دیدگاهتان را بنویسید