باتوجه به رشد روزافزون گرایش به کسب و کارهای اینترنتی و تخصصی شدن تبلیغات آنلاین و بازاریابی آنلاین و البته با توجه مزایای فراوانی که نسبت تبلیغات سنتی دارد، حضور علمی و بابرنامه در فضای مجازی امری ضروری است.
استراتژی کمپینهای دیجیتال مارکتینگ موفق
برای هر مدیر دیجیتال مارکتینگ واجب است با تهیه برنامه و پلن مارکتینگ برای تحقق اهداف بازاریابی اینترنتی مجموعه خود تلاش کند و در این راه میبایست نکات زیر را مدنظر قرار دهد:
- بررسی دقیق وضعیت کنونی
- بررسی دقیق رقبا
- بررسی دقیق مخاطبین (پرسونا)
- بودجه
- امکانات و محدودیت ها
- اهداف کوتاه مدت و بلندمدت
بررسی چک لیست سئو، مدیریت شبکه های اجتماعی، برگزاری کمپینهای موفق بازاریابی و…. تنها یکی از اجزای مارکتینگ پلن و استراتژی کمپینهای دیجیتال مارکتینگ میباشند.
چگونه یک کمپین تبلیغات آنلاین اجرا کنیم؟
برای راه اندازی و مدیریت کمپین تبلیغات آنلاین با استفاده از ابزارهای دیجیتال لازم است ابتدا هدف خود را بصورت شفاف مشخص کنید:
۱. برندینگ ۲.جذب مخاطب و سرنخ ۳.فروش
در مرحله بعد برای هرکدام از ابزار و امکانات خود با استفاده از هدف مشخص شده برنامه زمانی و ریالی در نظر میگیریم.
ایمیل مارکتینگ، سوشال مدیا، تبلیغات بنری سایتهای مرتبط و…. تنها یکی از ابزار ما هستند.
قطعا اجرای کمپین در ابعاد کوچک و بصورت تست کمک شایانی برای شروع صحیح و پرقدرت به شما میکند و نظارت دقیق براساس معیارهای مشخص برروی کمپین باعث افزایش بازدهی و کیفیت کمپین بازاریابی ما خواهد شد.
دانشمندان معتقدند مسیر بازاریابی از بازاریابی مولتی چنل به بازاریابی همه جانبه سوق پیدا میکند و مهمترین وظیفه کارشناسان دیجیتال مارکتینگ و شبکه های اجتماعی، هماهنگ کردن و بهینه سازی کانالها و فرایندهای تبلیغاتی میباشد.
در تمامی اجزا نیاز است شما برای کوتاه مدت اهداف رشد پله به پله در نظر گرفته و فرصتها را برای هک رشد کسب و کار خود از دست ندهید.
در مقالات قبلی بصورت جزیی در مورد اصول دیجیتال مارکتینگ و نمونه های عملی مطالبی تقدیم کردم.