استراتژی کمپینهای دیجیتال مارکتینگ موفق

digital marketing strategy

باتوجه به رشد روزافزون گرایش به کسب و کارهای اینترنتی و تخصصی شدن تبلیغات آنلاین و بازاریابی آنلاین و البته با توجه مزایای فراوانی که نسبت تبلیغات سنتی دارد، حضور علمی و بابرنامه در فضای مجازی امری ضروری است.

استراتژی کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ موفق

برای هر مدیر دیجیتال مارکتینگ واجب است با تهیه برنامه و پلن مارکتینگ برای تحقق اهداف بازاریابی اینترنتی مجموعه خود تلاش کند و در این راه میبایست نکات زیر را مدنظر قرار دهد:

  • بررسی دقیق وضعیت کنونی
  • بررسی دقیق رقبا
  • بررسی دقیق مخاطبین (پرسونا)
  • بودجه
  • امکانات و محدودیت ها
  • اهداف کوتاه مدت و بلندمدت

بررسی چک لیست سئو، مدیریت شبکه های اجتماعی، برگزاری کمپینهای موفق بازاریابی و…. تنها یکی از اجزای مارکتینگ پلن و استراتژی کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ میباشند.

چگونه یک کمپین تبلیغاتی آنلاین اجرا کنیم؟

برای راه اندازی و مدیریت کمپین تبلیغاتی با استفاده از ابزارهای دیجیتال لازم است ابتدا هدف خود را بصورت شفاف مشخص کنید:
1. برندینگ 2.جذب مخاطب و سرنخ 3.فروش
در مرحله بعد برای هرکدام از ابزار و امکانات خود با استفاده از هدف مشخص شده برنامه زمانی و ریالی در نظر میگیریم.
ایمیل مارکتینگ، سوشال مدیا، تبلیغات بنری سایتهای مرتبط و…. تنها یکی از ابزار ما هستند.

قطعا اجرای کمپین در ابعاد کوچک و بصورت تست کمک شایانی برای شروع صحیح و پرقدرت به شما میکند و نظارت دقیق براساس معیارهای مشخص برروی کمپین باعث افزایش بازدهی و کیفیت کمپین بازاریابی ما خواهد شد.

دانشمندان معتقدند مسیر بازاریابی از بازاریابی مولتی چنل به بازاریابی همه جانبه سوق پیدا میکند و مهمترین وظیفه کارشناسان دیجیتال مارکتینگ و شبکه های اجتماعی، هماهنگ کردن و بهینه سازی کانالها و فرایندهای تبلیغاتی می‌باشد.

در تمامی اجزا نیاز است شما برای کوتاه مدت اهداف رشد پله به پله در نظر گرفته و فرصتها را برای هک رشد کسب و کار خود از دست ندهید.

در مقالات قبلی بصورت جزیی در مورد اصول دیجیتال مارکتینگ و نمونه های عملی مطالبی تقدیم کردم.
شراگیم مرادی

Share

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه