چه محصولاتی در اینستاگرام بفروشیم؟

با وجود بازار شبکه های اجتماعی امروزه کم کم مراکز خرید در حال فراموش شدن هستند و شبکههای اجتماعی همچون اینستاگرام جای آنها را گرفته اند. صدها میلیون کاربر فعال ماهانه در جهان از طریق اینستاگرام خرید را تجربه میکنند و با خیال راحت از داخل خانه و بدون هیچ زحمتی محصول خود را سفارش میدهند. اینستاگرام حتی برای کسب و کارهای سنتی از اهمیت بالایی برخوردار است و این امکان را فراهم میکند تا مخاطبان از حساب اینستاگرام به وب سایت شما هدایت شوند و به راحتی مراحل خرید را تجربه کنند. ماهانه بیش از صدمیلیون تقاضا به سمت محصولات پرفروش در اینستاگرام سوق پیدا میکنند. بنابراین اگر محصولی برای فروش دارید، وقت آن است که ویترین فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید.
در این مقاله به موارد زیر میپردازیم:
- چرا باید فروشگاه اینستاگرام خود را راه اندازی کنیم؟
- پست ها و استوریهای فروشگاه خود را چطور تنظیم کنیم؟
- چگونه میتوان پستهای منجر به خرید را برای رشد فروش و تعامل بهینه کرد؟
- چه چیزی در اینستاگرام بفروشیم؟؟
فروشگاه اینستاگرام چیست و چگونه کار می کند؟
فروشگاه اینستاگرام یا اینستاگرام شاپ قابلیتی است که به برندها اجازه میدهد کاتالوگ دیجیتالی و قابل اشتراکگذاری محصولات خود را در اینستاگرام ایجاد کنند. کاربران میتوانند اطلاعات بیشتری درباره محصولات دریافت کنند و مستقیما به محصولات پرفروش در اینستاگرام دسترسی پیدا کنند و دیگر نیازی نیست مستقیما به سایت مراجعه کنند.
اشتراکگذاری محصولات یا فروش در اینستاگرام چیز جدیدی نیست. به گفته اینستاگرام، ۸۷٪ از کاربران میگویند که اینفلوئنسرها الهام بخش آنها شدهاند تا خرید کنند و ۷۰٪ از خریداران مشتاق برای کشف محصولات جدید به این پلتفرم مراجعه میکنند. با استفاده از این ویژگیهای جدید خرید در اینستاگرام، کل روند ساده میشود. محصول را ببینید و آن را بخرید، با چند کلیک چرخه کامل خرید به سادگی انجام میشود.
فروشگاه اینستاگرام: ویترین فروشگاه دیجیتال قابل تنظیم یک برند است که به مشتریان امکان میدهد از اینستاگرام شما خرید کنند. آن را به عنوان یک صفحه لندینگ پیج در نظر بگیرید که کاربران میتوانند همه محصولات شما را مشاهده یا بررسی کنند.
صفحات جزئیات محصول: کلیه اطلاعات اصلی محصول، از توضیحات مورد گرفته تا قیمت را نمایش میدهد. صفحه جزئیات محصول همچنین تصاویر دارای برچسب محصول را در اینستاگرام به نمایش میگذارد.
مجموعهها: روشی است که مغازهها میتوانند محصولات را در یک گروه سرپرستی ارائه دهند. مانند فروش لباسهای زیبای بهاری یا سفالهای دست ساز.
برچسب فروشگاه: برای برچسبگذاری محصولات موجود کاتالوگ در استوریها یا پستهای اینستاگرام استفاده میکنند، بنابراین مخاطبان میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کرده و یا خرید کنند.
تب جدید Discover Shop: در برنامه اینستاگرام یک ابزار جستجو برای کسانی است که شما را فالو ندارند. برای تایید این لیست را بررسی کنید.
لازم به ذکر است که امکانات شاپ اینستاگرام از دسترس کاربران ایرانی خارج شده است و معدود کسب و کارهایی که این امکان را راه اندازی میکنند پس از مدتی با محدودیت و حذف این امکان از سوی اینستاگرام مواجه میشوند.
مراحل ایجاد فروشگاه اینستاگرام
در ادامه مراحل ایجاد فروشگاه اینستاگرام را قدم به قدم بیان خواهیم کرد:
مرحله یک: یک اکانت بسازید یا حساب تان را به بیزنس اکانت تبدیل کنید
اگر حسابی در اینستاگرام ندارید، وقت آن است که یکی بسازید. علاوه بر واجد شرایط بودن برای دستیابی به فروشگاه اینستاگرام، بیزنس اکانت مزایای دیگری همچون تجزیه و تحلیل را به همراه دارد.
مرحله دوم: به یک صفحه فیس بوک متصل شوید
بدون صفحه فیس بوک نمیتوانید فروشگاه اینستاگرام داشته باشید. اگر صفحهای ندارید مراحل زیر را انجام دهید:
- در اینستاگرام به قسمت ویرایش پروفایل بروید.
- در بخش Public Business Information گزینه Page را انتخاب کنید.
- Facebook Business Page to connect را انتخاب کنید.
مرحله سوم: کاتالوگ محصولات را آپلود کنید
در این قسمت میتوانید همه محصولات خود را آپلود کنید و در واقع چند گزینه پیش رو دارید. شما میتوانید هر محصولی را به صورت دستی یا با استفاده از ابزاری همچون Shopify وارد کنید. اکنون گام به گام از طریق هر گزینه ایجاد کاتالوگ بررسی میکنیم.
- وارد حساب کاربری فیس بوک خود شوید، به Commerce Manager بروید.
- روی استارت کلیک کنید و Create a Catalog را بزنید.
- Ecommerce (محصولات) را انتخاب کرده و next را کلیک کنید.
- نحوه افزودن محصولات پرفروش اینستاگرام به کاتالوگ خود را در این حالت انتخاب کنید، آپلود اطلاعات محصول را انتخاب کنید.
- این کاتالوگ را به اکانت Business Manager خود اختصاص دهید.
- نام کاتالوگ را وارد کنید.
- بر روی Create کلیک کنید.
- به Commerce Manager برگردید و کاتالوگ خود را انتخاب کنید.
- تب کاتالوگ را باز کرده و به Items بروید.
- Add Items را انتخاب کرده و سپس Add Manually را انتخاب کرده و next را بزنید.
- تصاویر را آپلود کنید و توجه داشته باشید که حداقل ۵۰۰*۵۰۰ پیکسل باشد.
- نام، توضیحات و دیگر جزئیات را وارد کنید. چون شما قصد دارید محصولات پرفروش اینستاگرام را در فروشگاه خود قرار دهید، از کلمات کلیدی کسب و کارتان استفاده کنید.
- در بخش Item Category، کاتالوگ خاص را انتخاب کنید.
- در بخش Create Variants ، در صورت تمایل، اندازهها یا رنگهای مختلف را اضافه کنید.
مرحله چهارم: اکانت خود را برای بررسی ارسال کنید
در این مرحله، باید حساب خود را برای بررسی ارسال کنید. این بررسیها معمولا دو روز به طول میانجامد اما ممکن است گاهی طولانیتر شود.
- به تنظیمات پروفایل اینستاگرام بروید.
- برای فروشگاه اینستاگرام بر روی ثبت نام ضربه بزنید.
- مراحل را برای ارائه حساب خود برای بررسی دنبال کنید.
- با مراجعه به بخش فروشگاه در تنظیمات، وضعیت برنامه خود را بررسی کنید.
مرحله پنجم: فروشگاه اینستاگرام شما آماده فعالیت است
پس از این که مراحل بررسی اکانت خود را پشت سر گذاشتید، وقت آن است که کاتالوگ محصولات پرفروش اینستاگرام خود را به فروشگاه تان وصل کنید.
- به تنظیمات پروفایل اینستاگرام خود بروید.
- روی « Business»، سپس « Shopping» ضربه بزنید.
- کاتالوگ کالایی را انتخاب کنید که میخواهید متصل شوید.
- رویDone ضربه بزنید.
در ایران بصورت معمول کسب و کارها با انتشار پست و استوری هدفمند و باکیفیت سعی در معرفی محصولات و مزیت های آن دارند.
چگونه برای فروشگاه اینستاگرام خود پست بسازیم؟
اکنون وقت شروع فعالیت شماست و باید طوری ظاهر شوید که مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید. آنچه که شما در ابتدای راه نیاز دارید جذب یک یا دو مشتری است. پس با ایجاد پست مناسب میتوانید مخاطبان زیادی را جذب کنید.
- مانند پست معمولی یک عکس آپلود کنید.
- روی Tag Products ضربه بزنید، سپس روی عکسی ضربه بزنید که میخواهید تگ در آن نشان داده شود.
- سپس نام محصولی را وارد کنید که می خواهید تگ گذاری انجام دهید. (توجه داشته باشید که این باید با نام های موجود در کاتالوگ محصولات شما مطابقت داشته باشد.)
- محصول خود را انتخاب کرده و Done را بزنید.
- برای ارسال اولین پست قابل خرید از طریق فروشگاه اینستاگرام، روی Share ضربه بزنید.
در هر پست میتوانید حداکثر پنج محصول را تگگذاری کنید و این موضوع برای پستهای ویدیویی نیز صدق میکند. پستهای فروشگاه اینستاگرام دارای یک نماد کیف خرید در گوشه پایین سمت چپ هستند. تمام محصولاتی که حساب شما تگگذاری کرده است در پروفایل شما در زیر برگه خرید ظاهر میشوند.
چگونه محصولات خود را در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟
تبلیغات از گذشته تا به امروز از اهمیت ویژه برخودار بوده است، بطوری که از برندهای بزرگ گرفته تا کسب و کارهای کوچک به دلایل مختلفی از آن استفاه کردهاند. اما امروزه یکی از راه های دیده شدن شما و محصولتان فضای مجازی است که در این بین شبکههای اجتماعی حرفهای زیادی برای گفتن دارند. به عنوان مثال، اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که هر کسب و کاری میتواند در آن فعالیت کند و با استراتژی مناسب کاربر خود را تبدیل به مشتری کند. حال سوال پیش میآید چگونه محصولات خود را تبلیغ کنیم؟
در مرحله اول باید میزان بودجه خود را در نظر بگیرید و براساس آن به سراغ کانالهای تبلیغ در اینستاگرام همچون اینفلوئسرها بروید. پس از تعیین بودجه باید دسته از این کانالها بسازید تا آنها را از بقیه جدا کنید. مرحله بعدی به سراغ آنالیز کردن این کانالهای تبلیغاتی خواهید رفت، به طوری که تعیین کنید کدام مناسب کسب و کار شماست و کدام از کیفیت و فالوور واقعی بیشتری برخوردار است.
به عنوان مثال، یک اینفلوئسر را مشاهده میکنید ۲ میلیون فالوور دارد و شاید در نگاه اول تصور کنید که این فرد مناسب تبلیغات برای کسب و کار شماست. اما با یک آنالیز ساده میتوان تعداد لایکها، نرخ اینگیجمنت و دیگر اطلاعات مورد نیاز را به دست آورد. پس به طور کلی میتوان گفت که قبل از اقدام برای تبلیغات حتما زیرساختهای لازم را فراهم کنید تا بهترین نتیجه ممکن را مشاهده کنید. حتی پس از تبلیغات نیز میبایست آنالیز و بررسیهای لازم را انجام دهید تا در تبلیغات بعدی آن موارد را اعمال کنید.
پیجهای موفق ایرانی با ترکیب تکنیکهای انتشار منظم ویدیو و اعتمادسازی بیشتر در اینستاگرام و همچنین تبلیغات اینفلوئنسرمارکتینگ و تخفیفهای جذاب فروش خوبی را در اینستاگرام رقم میزنند.
برترین محصولات پرفروش اینستاگرام در سال ۱۴۰۰
همانطور که اشاره کردیم، اینستاگرام به لطف پستهای فروشگاهی به شما امکان میدهد محصولات خود در عکسها تگگذاری کنید و بیش از هر زمان دیگر فروش فوق العاده را تجربه کنید. کارشناسان معتقد هستند که اینستاگرام آینده کسب و کارهای اینترنتی را تحت تاثیر قرار میدهد، پس فرصت را از دست ندهید.منبع
چه محصولاتی بهترین فروش را در اینستاگرام تجربه میکند؟ این سوالی است که ذهن همه ما را در ابتدای راه درگیر میکند. با یک بررسی مناسب میتوان از اینستاگرام درآمد کسب کرد. محصولات مختلفی در این فضا وجود دارد و مهم این است بتوانید روند موجود را شناسایی کرده و از آن استفاده کنید. در ادامه با این محصولات بیشتر آشنا میشویم.
۱.پوشاک
بیوتی، فشن و لایف استایل سنگ بنای موفقیت اکثر پیج های اینستاگرام است، بنابراین مهم نیست چه نوع محصولاتی را ارائه میدهید. اگر به بخش پوشاک علاقه دارید از محیط اطراف خود استفاده کنید تا متوجه شوید مخاطبان چه نوع محصولاتی را ترجیح میدهند. همین امر میتواند برگ برنده شما نسبت به دیگر رقبا باشد.
مد همیشه در ذهن اینستاگرام سرآمد است. اما زمینههای اجتماعی اهمیت فزآیندهای پیدا میکنند. بیشتر جنبشهای اجتماعی امروز حول ایده تأثیر محیط زیست است و مد آگاهانه از محیط زیست برخورد این دو ارزش است.
مواد بازیافتی، منسوجات مورد استفاده مجدد، خز مصنوعی، چرم وگان، کنف صنعتی و غیره. اگر از شیوههای تولید آگاهانه زیست محیطی استفاده میکنید، کاربران اینستاگرام از این موضوع استقبال میکنند و به آنها اطلاعات بیشتری راجع به محصولات خود بدهید.
-
جواهرات
همانند پوشاک و لوازم جانبی، جواهرات جزو محصولات پرفروش اینستاگرام محسوب میشود. مخصوصا قطعات ساخته شده با دست و به صورت شخصیسازی شده با سبک ویژهای ارائه شود. توجه کنید که با تصاویر باکیفیت برای فروشگاه خود تهیه نمایید. تصاویر زیبا سبب میشود تا کاربران کیفیت محصول شما را بهتر درک کنند و به سمت فروشگاهتان جذب شوند.
جواهرات در هر مناسبتی کاربرد دارد، از جشن تولد گرفته تا سالگرد ازدواج. پس جواهراتی که به صورت منحصر به فرد طراحی میشوند و کیفیت بالایی دارند، سبب میشود تا مشتریان فروشگاه شما را به کالاهای بزرگتر در بازار ترجیح دهند. اطمینان حاصل کنید که در زمانهای خاص مانند روز مادر، مشتریان شما به یاد خواهند داشت که باید یک هدیه نفیس تهیه کنند.
۳.زیبایی و مراقبت از پوست
زیبایی و مراقبت از پوست همیشه یکی از بهترین کالا برای فروش در اینستاگرام بوده است. محصولات زیبایی مانند ماسکهای صورت و سرمهای ویتامین C پیشگام این ایده فروش در اینستاگرام هستند. شما میتوانید هر محصول زیبایی یا مراقبت از پوست دیگری همچون شامپو، کرم دور چشم و غیره را شخصیسازی کنید. کسب و کارهای کوچک از مزیت بزرگی نسبت به برندهای بزرگ برخوردار هستند و میتوانند تجربه خرید شخصیتری را ارائه دهند. اگر محصولات شما میتوانند برای نیازهای فردی و زیبایی پوست او طراحی شوند، این یک پیروزی برای برند شما در یک مکان ویژه رقابتی در اینستاگرام است.
۴.سلامتی
با افزایش تعداد مسائل بهداشت جهانی، جای تعجب نیست که بیشتر مصرف کنندگان ترجیح میدهند سلامتی خود را در اولویت قرار دهند. اگر این جایگاه ویژه اینستاگرام را انتخاب کردید، به خاطر داشته باشید که طبق سیاستهای تجارت پلتفرم اینستاگرام، نمیتوانید برخی موارد را بفروشید.
هنوز هم، #health یکی از محبوبترین هشتگها در اینستاگرام است و شما میتوانید روی این موضوع سرمایهگذاری کنید و محصولی را ارائه دهید که به فالوورهای شما کمک کند تا به یک سبک زندگی سالم پایبند باشند. به عنوان مثال، شما میتوانید لوازم جانبی لایف استایل و تناسب اندام مانند ساعت یا غذاها و نوشیدنیهای سالم را بفروشید.
۵.دکوراسیون
تغییر دکوراسیون داخلی با کمک اینترنت تجربه عالی است اما کاربران میخواهند خانههایشان مانند یک تابلوی نقاشی زیبا و جذاب شود. شما در اینستاگرام میتوانید محصولات دکوراسیون منزل را در طرحهای مختلف به نمایش بگذارید. از این فرصت غافل نشوید و زیبایی طراحی خود را به خانه کاربران منتقل کنید. یک راه عالی برای ارتقای فروشگاه خود استفاده از پینترست در کنار اینستاگرام است.
پینترست در کنار اینستاگرام بهترین مکان برای ترویج ایدههای جدید دکوراسیون منزل است. مردم وقت بیشتری را در خانه میگذرانند و جای تعجب نیست که آنها در نظر دارند دوباره تزئینات خانه خود را تغییر دهند. به عنوان مثال، کاغذ دیواری برجسته به شما امکان میدهد با کمترین هزینه ممکن این تغییرات را انجام دهید و فرصتی را برای طراوت بخشیدن به خانه کاربرانتان را مهیا کنید.
۶.تناسب اندام
بسیاری کاربران دوست دارند زندگی سالم را تجربه کنند اما سردرگمی آنها را احاطه کرده است. از طرفی، صنعت تناسب اندام به این زودیهای کنار نخواهد رفت و همچنان در اینستاگرام بسیار محبوب است. نکته جالب در مورد تناسب اندام این است که تعداد زیادی محصولات پرفروش در اینستاگرام با تنوع بالا برای انتخاب وجود دارد. شما میتوانید پوشاک و کفش مخصوص، تجهیزات، لوازم و بسیاری موارد دیگر مربوط به تناسب اندام بفروشید. فقط خریدارانی را مورد توجه قرار دهید که از یک سبک زندگی سالم و فعال برخوردار هستند.
۷.غذا و آشپزی
فراموش نکنید، اینستاگرام سرزمین آشپزی و غذاهای خوشمزه است. کافی است دستورهای آشپزی با کمک محصولات خود ارائه دهید و کاربران را راهنمایی کنید تا طعمهای جدیدی را تجربه کنند. به عنوان مثال، شما میخواهید در فروشگاه خود ماکارونی به فروش برسانید. برای تحقق این منظور میتوانید پستها یا استوریهایی طراحی کنید که آموزشهای مختلف آشپزی با انواع ماکارونی را شامل شود و کاربران از خاصیت آنها مطلع شوند.
۸.صنایع دستی و تعمیرات
اگر سرگرمی یا هنر خاصی دارید و دوست دارید آن را به منبع درآمد تبدیل کنید، اکنون وقت آن است که امتحان کنید. آیا این سرگرمی شامل ایجاد محصولات دلپذیر از نظر بصری است؟ پس ایجاد فروشگاه اینستاگرام برای شما ضروری است. به ایجاد یک بلاگ برای صنایع دستی خود فکر کنید، بلاگها یکی از محبوبترین مکانهای اینستاگرام هستند.
حتی بسیاری از افراد ایدههایی مطرح میکنند همچون تعمیر، اصلاح، ساختن و یا انجام برخی کارهای فنی در خانه یا بیرون از خانه بدون کمک خواستن از متخصصان و استادکاران آن رشته است. شما میتوانید از این ایده استفاده کرده و با توجه به مهارت خود چیزهای جدیدی را به فالوورهایتان ارائه دهید.
۹.محیط زیست
افراد زیادی در اینستاگرام به دنبال آگاهی و پایداری برای زندگی هستند. این تغییر بدیهی است که بر نحوه خرید مردم تأثیر میگذارد. اگر تعجب میکنید که چه محصولاتی نیازهای علاقه مندان به محیط زیست را تأمین میکند، لیست محصولات سازگار با محیط زیست را در اینستاگرام و قضای آنلاین بررسی کنید تا به ایده مناسب دست پیدا کنید. به عنوان مثال، مدتی است در بین اینفلوئسرها یک ایده رواج پیدا کرده است و بر همین اساس از محصولات آرایشی با تست حیوانی استفاده نمیکنند. آنها محصولاتی را معرفی میکنند که از تست حیوانی استفاده نکرده اند.
۱۰.اثر هنری
اگر هشتگ #art را جستجو کنید با انواع ایدههای مختلف مواجه میشوید. اگر یک هنرمند هستید، این پلتفرم را کانال فروش خود قرار دهید، این اولین پلتفرم شبکههای اجتماعی بصری مناسب برای آوردن آثار هنری خود به دنیای تجارت است. اگر شما یک هنرمند نیستید اما از همه چیزهای زیبا استقبال میکنید، میتوانید یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید که دارای آثار هنرمندان مختلف است.
راهکار افزایش فروش در اینستاگرام
همانطور که اشاره کردیم اینستاگرام به بستری برای کسب و کارها تبدیل شده که فروش در حد ایدهآل را تجربه کنند. در این بخش قصد داریم مواردی را ذکر کنیم که به افزایش فروش محصولات شما منجر شود:
- اکانت خود را به اکانت بیزینس تبدیل کنید. یکی از مهمترین کارهاست که باید انجام دهید تا بتواند در اینستاگرام بهتر دیده شوید. همچنین از بخش آنالیز خود اینستاگرام هم بهرهمند شوید تا بتوانید به راحتی عملکرد خود را بسنجید.
- پروفایل حرفهای ایجاد کنید. این کار باعث میشود زمانی که کاربران با پیج شما رو به رو میشوند دچار گمراهی نشوند و بدانند کسب و کارتان میخواهد چه چیزی در اختیار آنها بگذارد. پروفایل حرفهای شامل عکس اکانت، بیوگرافی و لینک سایت شما میشود.
- تاثیر تبلیغات را دست کم نگیرید. شاید در نگاه اول فکر کنید که تبلیغات هیچ فایدهای برای شما ندارد یا حتی تجربه چندان خوشایندی از تبلیغات در اینستاگرام نداشته باشد. کافی است که یک برنامه ریزی صحیح انجام دهید تا بتوانید در این امر موفق باشید و برند خود را به کاربران مختلف نشان دهید.
- همکاری با اینفلوئسرها. همکاری با اینفلوئسر سبب میشود تا کاربران شما را بهتر ببینند. این موضوع اهمیت بالایی دارد زیرا فالوورها معمولا محصولاتی را تهیه میکنند که اینفلوئسرهای مورد علاقهشان معرفی میکند یا حتی از آن محصولات استفاده میکنند.
- نمایش محصول در استوری را فراموش نکنید. رایجترین ابزاری در دسترس شما استوری است که میتوانید به ازای هر ۲۴ ساعت از آن استفاده کنید. پس میتوانید محصول خود را در استوری به نمایش گذاشته و لینک سایت خود را به آن اضافه کنید.
- هشتگ مناسب را استفاده کنید. استفاده از هشتگ مناسب سبب میشود که به کاربرانی دسترسی پیدا کنید و این کاربران جزو پرسونای مخاطب شما باشند. به عبارت دیگر، کاربرانی را هدف قرار دهید که میتوانند به مشتری تبدیل شوند. به عنوان مثال، استفاده از هشتگ جهیزیه عروس برای کسی که کسب و کار ارز دیجیتال دارد، کاملا بیمعناست و هشتگ نامناسبی محسوب میشود.
- کپشن حرفهای بنویسید. هر چه به جلوتر میرویم، کاربران دوست دارند مطالب ویدئویی تماشا کنند. اما این موضوع به این معنا نیست که باید بیخیال نوشتن کپشن بشوید. شما میتوانید با نگارش یک کپشن حرفهای کاربر را به سمت فروش هدایت کنید. به عنوان مثال، قیمت محصول در کپشن ننویسید تا کاربران مجبور شوند در کامنت یا دایرکت از شما بپرسند و تعامل پیج افزایش یابد.
- برگزاری قرعه کشی، مسابقه و دیگر هدایا. فالوورهای شما نیاز دارند یک هیجان و سرگرمی را در کنار شما تجربه کنند. آنها وقتی مشاهده میکنند که شما به فکرشان هستید بیشتر اشتیاق پیدا میکنند تا شما را دنبال کنند. پس به خاطر مناسبتهای مهم سعی کنید تخفیفات، مسابقات و دیگر هدایا را برنامه ریزی کنید.
- تقویم محتوایی منظم تهیه کنید. تقویم محتوایی میتواند به کارتان نظم دهد و در ساعات مناسب پست یا استوری خود را به طور مرتب و منظم منتشر کنید. این گونه حتی میتوانید با کمک راهکارهای دیگر به بخش سرچ اینستاگرام هم وارد شوید تا کاربران دیگر نیز شما را مشاهده کنند.
محصولات پرفروش در اینستاگرام با درآمد عالی را تجربه کنید
یک محصول عالی دارید؟ پس دست روی دست نگذارید و همین الان فروشگاه اینستاگرام خود را بسازید. کافی است در مورد پرسونای مخاطب خود اطلاعات لازم را انجام دهید و تحقیقات بازار کاملی را انجام دهید. آمارها نشان میدهند که فروش در اینستاگرام این روزها بازار داغی پیدا کرده است و به یک بازار رقابتی تبدیل شده است.
اگرچه راه اندازی فروشگاه محصولات پرفروش در اینستاگرام شاید کار چندان سختی به نظر نرسد اما انتخاب نادرست محصولات میتواند سبب ضررتان شود. در حال حاضر محصولاتی همچون عطر و ادکلن، آرایشی و بهداشتی، اکسسوریها، لوازم جانبی موبایل، سرگرمی، پوشاک، خوراکی و دمنوش ها، جعبههای کادویی، کیک و شیرینی، محصولات هنری و لوازم خانگی جزو پرفروش ترینها هستند.
پرفروش ترین محصولات دیجی کالا
در مرحله اول آمار جست و جوی کاربران را مشاهده میکنیم تا متوجه شویم چه دستهای بیشترین جستجو را تجربه کرده است:
- موبایل
- هدفون، هدست و هندزفری
- کنسول و لوازم جانبی
- کفش
- اسباب بازی
- ماسک تنفسی
- ساعت مچی
- لپ تاپ
- دستکش
- مودم
اگر بخواهیم این موضوع را از زاویه رفتار مشتری و کاربران براساس عرضه و تقاضا بررسی کنیم. درنهایت متوجه میشویم که لوازم خانگی غیربرقی و پوشاک و لوازم آرایشی بهداشتی بالاترین عرضه و تقاضا را تجربه میکنند. لوازم جانبی الکترونیکی، لوازم خودرو، لوازم اداری و لوازم تحریر، کتاب و هنر نیز عرضه و تقاضا بالایی را ثبت کردهاند. تحهیزات کامپیوتری، موبایل و تبلت، مواد بهداشتی خانه و مواد غذایی تازه و خشک عرضه کم و تقاضا زیادی را تجربه کردهاند.
براساس آمار منتشر شده از طرف دیجی کالا، تجهیزاتی همچون لپ تاپ، موبایل و تجهیزات دیجیتالی در فروش سهم زیادی داشته ولی از نظر تعداد فروش رتبههای پایینتری را ثبت کردند. اما از نظر تعداد فروش سوپرمارکتیها، تجهیزات خانه و آشپزخانه یا لوازم آرایشی بهداشتی سهم بالایی را در آمارها به جای گذاشتند.
تیم مشاوره دیجیتال مارکتینگ شراگیم با سابقه فراوان در زمینه فروش آنلاین با آماده سازی پکیج های تبلیغاتی مختلف به شما در معرفی برند و محصولاتتان کمک خواهد کرد.
برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید 🙂
دیدگاهتان را بنویسید