۱۵ نوع تولید محتوای شبکه های اجتماعی (به همراه مثال هایی برای ایده و الهام گرفتن)

همه میدانیم، شبکههای اجتماعی میتوانند ابزار قدرتمندی برای ایجاد و تعامل با مخاطبان باشند و تولید محتوای شبکههای اجتماعی اهمیت بالایی دارد. امروز مخاطبان بیشتر وقت خود در فضای آنلاین سپری میکنند و تمایل دارند از کسب و کار شما بیشتر اطلاعات کسب کنند.
یکی از راههایی که استراتژی شبکههای اجتماعی شما میتواند موفق شود، ایجاد محتوای با کیفیت برای هر یک از پلتفرمهای شماست. واقعیت این است، آن برندهایی که در حال حاضر همه توجه را به خود جلب میکنند، از محتوای مناسب شبکههای اجتماعی برای جذب مخاطب مناسب استفاده میکنند. اکنون احتمالا یک سوال از خود میپرسید: چه محتوایی باید ایجاد کنم؟
اگر واقعا میخواهید از قدرتی که چنین پلتفرمهایی برای کسبوکارتان استفاده کنید، باید به چیزی بیش از بهروزرسانیهای مبتنی بر متن در کانالهای اجتماعی خود متکی باشید. اگر در حال برنامه ریزی یک تقویم محتوایی هستید، باید انواع مختلفی از محتوا را در نظر بگیرید که میتواند به شما در رسیدن به موفقیت کمک کند.
به عنوان مثال، کسب و کار من در رابطه با شیرآلات ظرفشویی است. من میتوانم برای تولید محتوای شبکههای اجتماعی کسب و کار خودم مواردی همچون ویدئوهای خلاقانه، ویدئو مصاحبه با اعضای کسب و کار خودم، تجربه مشتریان، برگزاری مسابقات جذاب، تخفیفات، عکس از محصول و موارد دیگر را در نظر بگیرم.
در این راهنما، ما قصد داریم ۱۵ نوع مختلف از محتوای شبکههای اجتماعی را بررسی کنیم که باید از آنها برای ارتقای سطح بازاریابی خود در سال ۲۰۲۳ استفاده کنید، مثالها و ایدههایی را به اشتراک گذاشتیم و به طور خاص به موارد کاربردی نگاه کرده ایم:
۱۵ نوع محتوای شبکه های اجتماعی که باید در سال ۲۰۲۲ استفاده کنید
ما فهرست گستردهای از انواع مختلف محتوای اجتماعی را گردآوری کردهایم که میتواند به افزایش تعامل و رشد مخاطبان شما در پلتفرمهایی که انتخاب میکنید کمک کند. در حالی که همه این موارد برای هر پلتفرم اجتماعی منفرد مناسب نیستند، ما مشخص میکنیم که کدام کانالها میتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند تا بتوانید یک استراتژی مستحکم و موثر ایجاد کنید.
۱.محتوای تولید شده توسط کاربر
ما در جهانی زندگی میکنیم که در آن به طور فزایندهای در برابر تبلیغات سنتی مصون میشویم و میخواهیم از برندهای معتبری خرید کنیم که محصولات و خدمات آنها را میتوانیم واقعا با آنها ارتباط برقرار کنیم.
از طرف دیگر، محتوای تولید شده توسط کاربر میتواند راهی فوق العاده برای نشان دادن ارتباط واقعی کسب و کار شما با مشتریان باشد و به مخاطبان شما کمک کند تا جنبه معتبرتری از کسب و کار شما را ببینند.
به اشتراکگذاری تصویری که یکی از مشتریان شما گرفته است (بدون اینکه پولی از شما گرفته شود یا از شما خواسته شود) بهترین راه برای به تصویر کشیدن پیشنهاد شما است. این حرکت مشتری نشان میدهد که از محصول یا خدمت شما احساس رضایت را تجربه کرده است.
۲.برگزاری لایو
برگزاری لایو خیلی سریع جایگزین ویدیوهای گران قیمت و حرفهای میشوند و این موضوع میتواند راهی فوقالعاده برای جلب مشارکت واقعی مخاطبان شما باشد.
چه با استفاده از یک قالب پرسش و پاسخ ساده که به خاطر آن جلوی دوربین میروید و به سوالات مشتریان پاسخ میدهید، نظرات و معرفی محصولات را به اشتراک میگذارید، یا حتی یک اتفاق در پشت صحنه را نمایش میدهید، لایو در آینده سهم بیشتری را در محتوای ویدیویی شبکههای اجتماعی از آن خود میکند.
در بسیاری از موارد، لایوها اغلب موارد کمهزینهای هستند که روی گوشی هوشمند اجرا میشوند. برای لایو نیازی به بودجههای کلان ندارید و زیبایی آن در همین است و به راحتی قابل دسترسی است.
Restream پیش بینی میکند که ارزش بازار لایو تا سال ۲۰۲۵ به ۱۲۴.۵۷ بیلیون دلار خواهد رسید. شما میتوانید در یوتیوب، فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، تیکتاک و لینکدین از این امکان استفاده کنید.
۳.ویدئو و ریلز
ما نمیتوانیم ادعا کنیم که به خاطر وجود امکانی همچون لایو، دیگر ویدئوهای سنتی مردهاند و کاربردی ندارند. ویدئوها همچنان مورد توجه کاربران هستند و از آنها استقبال میکنند. ویدیو به طور کلی محبوبتر از همیشه است. فقط وقت بگذارید و به این فکر کنید که چگونه ویدئو میتواند به شما کمک کند تا در پلتفرمهایی که استفاده میکنید برجسته شوید، با توجه به فرمتهایی مانند:
- بررسیها
- گواهینامهها (Testimonials)
- آموزش ها
- مصاحبه ها (Interviews)
- تورهای ویدیویی ۳۶۰ درجه
۴.محتوای هدفدار
اگر در فضای B2B کار میکنید، پلتفرمهای شبکههای اجتماعی مانند لینکدین و توییتر مکان مناسبی برای ایجاد قدرت شما به عنوان یک رهبر فکری در فضای حوزهتان هستند. واقعیت این است که این موضوع میتواند چندین فرمت مختلف داشته باشد اما سادهترین رویکرد این است که دانش خود را از طریق پستهای هدفدار به اشتراک بگذارید.
چیزی که این نوع محتواها را متمایز میکند این واقعیت است که ارزش زیادی به کاربران اضافه میکند. نکات و ترفندها، بینشهای متخصص و نظرات متخصصان واقعی در یک بخش را در مورد موضوعات داغ فکر کنید. شما میخواهید محتوایی را ارائه دهید که مخاطبان بخواهند آن را مصرف کنند زیرا چقدر میتوانند از آن بیاموزند.
۵.رقابت و مسابقات
یک لحظه خودتان را جای کاربران بگذارید، چه کسی شانس بردن جوایز را دارد؟ میخواهید چه حسی به مخاطب خود منتقل کنید؟ چه پیامی به دنبال جوایز و مسابقات شما قرار گرفته است؟
اگر به دنبال افزایش فالوورهای برند خود در شبکههای اجتماعی هستید، یکی از مقرون به صرفهترین راهها برای انجام این کار میتواند اجرای یک مسابقه باشد.
اما مراقب باشید که از دام رایج ارائه چیزی که باعث جذب ورودیها و دنباله روی کسانی میشود که معمولا با نام تجاری شما درگیر نیستند، اجتناب کنید. سعی نکنید فقط با اهدای جوایز با ارزش بالا در رقابت خود جذابیت ویروسی به دست آورید. باید درست انجامش بدی!
هنگامی که این روش به درستی انجام میشود، باید از مسابقات برای ایجاد یک مخاطب با کیفیت استفاده کنید که با شخصیتهای برند شما همسو باشد، با معیار واقعی موفقیت، کیفیت بر کمیت دنبال کنندگان جدید را بررسی کنید.
۶.آزمون ها و نظرسنجی ها
همیشه لازم نیست هنگام اجرای مسابقات جایزه بدهید. آزمونها و نظرسنجیها میتوانند راهی ساده و موثر برای ایجاد تعامل از طرف دنبال کنندگان شما باشند. زمانی که میتوانید موضوع سرگرمکنندهای برای یک نظرسنجی یا مسابقه مطرح کنید، بهخصوص در مواردی که نتایج ممکن است شگفتانگیز باشد، یا یک دلیل واقعی برای تشویق شرکتکننده به اشتراکگذاری نتایج خود با دوستانش وجود دارد، این موضوع میتواند یک قالب مفید و کمک کننده باشد. شما برای دستیابی به مخاطبان جدید باید این روش را نیز امتحان کنید.
۷.سوالات
گاهی اوقات، تنها چیزی که برای برانگیختن بحث از مخاطبان شما لازم است این است، سؤالی را مطرح کنید که نظر آنها جلب شود تاپاسخها را در بخش نظرات بیان کنند. این موضوعساده به نظر میرسد و همینطور است اما راههای کمی برای شروع بهتر مکالمه نسبت به پرسیدن سوال وجود دارد. این تاکتیکی است که بلاگرها به طور مرتب از آن استفاده میکند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند.
۸.GIF و Memes
اگر از GIF و Memes به عنوان بخشی از استراتژی خود استفاده نمیکنید، از قافله عقب مانده اید! تقریبا برای هر چیزی یک GIF وجود دارد و آنها یک راه عالی برای سرگرم کردن مخاطبان اجتماعی شما هستند.
اما برندهایی برنده هستند که علاوه بر گیفهای موجود و تکیه کردن بر آنها، بهطور فعال برای ساختن خود زمان صرف میکنند. این یک حوزه اجتماعی است که در آن تعداد کمی رقبا از پلتفرمهایی استفاده میکنند و تفکر خارج از چارچوب میتواند به شما کمک کند تا مزیت رقابتی واقعی داشته باشید.
۹.توصیفات و نظرات
همه ما در مورد اهمیت اثبات اجتماعی شنیدهایم اما اگر با چیستی آن آشنا نیستید، Buffer این موضوع را اینگونه توضیح میدهد:
اثبات اجتماعی یک پدیده روانشناختی است که در آن افراد اعمال دیگران را در تلاش برای انعکاس رفتار صحیح برای یک موقعیت معین فرض میکنند.
از بسیاری جهات، یکی از بهترین راههایی که میتوانید اثبات اجتماعی را نشان دهید، اشتراکگذاری توصیفات و نظرات مشتریان راضی و خوشحال است.
استفاده کننده از یک محصول یا خدمات، راه بسیار بهتری برای متقاعد کردن مخاطبان به این است که شما برای آنها مناسب هستید تا برای یک تبلیغ هزینه گزافی کنید. نظرات میتواند راه بسیار خوبی برای نشان دادن اینکه چرا آنها باید محصول شما را بخرند، به مخاطبان شما باشد. یک گواهی یا نظر میتواند به سادگی به اشتراکگذاری مقالاتی باشد که در آن محصولات یا خدمات شما بررسی شده است، به اشتراکگذاری نظرات مشتریان شما که سایر پلتفرمها گذاشته اند، یا حتی ضبط توصیفات ویدیویی میتواند به کسب و کارتان کمک کند.
۱۰.مطالعات موردی
اگر در یک بخش B2B فعالیت میکنید، به اشتراکگذاری مطالعات موردی بسیار مهم است و لینکدین میتواند راهی عالی برای به اشتراکگذاری این موارد باشد. با ارائه نمونههایی از نتایجی که برای مشتریان و مشتریان خود به دست آورده اید، به طور بالقوه میتوانید مستقیما از پلتفرمهای اجتماعی با کمک شرکتهای دیجیتال مارکتینگ سرنخ ایجاد کنید.
از یک طرف، میتوانید به مطالعات موردی در وبسایت خود لینک بدهید، اما این موضوع معمولا مؤثرترین راه برای نزدیک شدن به این قالب محتوای اجتماعی نیست. در عوض، مطالعات موردی را در پستهای هدفدار و متفکرانه انجام دهید تا محتوای سرمقاله و فروش متمرکز را برای حداکثر تأثیر ترکیب کنید.
۱۱.نقل قول ها و نظرات
نقل قولهای الهامبخش در پلتفرمهایی مانند اینستاگرام رایج هستند و میتوانند راهی ساده برای متمایز شدن از جمعیت، الهام بخشیدن به مخاطبان شما و به وضوح طرز فکر برندتان را به آنها نشان دهند.
به عنوان مثال، میتوانید از نقل و قولهای یک پادکست برای تبلیغ خود استفاده کنید. این موضوع بهترین راه برای نشان دادن به شما است که چگونه نقل قولها و نظرات میتوانند برای انتقال پیام شما و وادار کردن مردم به توقف و توجه کردن مفید باشند.
۱۲.وبینارها
در حالی که وبینارها و ارائهها برای برندهای B2B بسیار تاثیرگذار هستند، اما میتوانند راهی عالی برای ترغیب مخاطبان شما باشد و به آنچه شما میخواهید به آن بپردازید، توجه کنند. شما میتوانید از اسلایدهای ساده در لینکدین برای برقراری ارتباط استفاده کنید:
- مطالعات موردی
- آموزش
- یک تقویم رویدادها
- نظرات درباره محصول
- موارد دیگر
۱۳.پست های محصول
چه کسی گفته است که تولید محتوای شبکههای اجتماعی شما نمیتواند تبلیغاتی باشد؟
در حالی که اتفاق نظر وجود دارد، بهترین تعامل اجتماعی از طریق آموزش، اطلاعرسانی یا سرگرم کردن مخاطبان حاصل میشود، این بدان معنا نیست که شما باید از تبلیغ محصولات خود دوری کنید.
شما باید از افزایش فالوورهای اجتماعی خود سود تجاری داشته باشید. به اشتراکگذاری محصولات خود به طور منظم کاری است که باید برای کمک به اهداف خود انجام دهید.
اما به دقت در مورد نحوه انجام آن فکر کنید و برای تفکر خلاقانه وقت بگذارید. هیچ کس نمیخواهد مقدار از عکسهای محصول را روی پس زمینه سفید مشاهده کند. این روش چقدر خسته کننده است.
به جای اینکه به سراغ گزینه آسان بروید، چرا زمانی را برای بیرون رفتن و گرفتن تصاویر بصری از محصولات خود در حال استفاده، اکشن که مخاطبان شما میتوانند واقعا با آنها ارتباط برقرار کنند، اختصاص ندهید؟ یا اینکه به درستی بر روی انتقال پیام تمرکز نمیکنید که میخواهید بدهید؟
۱۴.همکاری های اینفلوئنسر
در حالی که ایجاد محتوای ارگانیک کافی نیست، اینفلوئسر مارکتینگ یک تاکتیک قوی است که اگر برای برند شما منطقی باشد، باید از آن استفاده کنید.
مردم احساس میکنند که باید از اطلاعات دقیق مطلع شوند و زمانی که به دانش خود اطمینان ندارند، به دیگران مراجعه میکنند به این امید که اطلاعات صحیح را در اختیار آنها قرار دهند. با پذیرش این اطلاعات، صرف نظر از صحت آن، فرد در معرض نفوذ اجتماعی قرار میگیرد.
همکاری بین برندها و اینفلوئنسرها و افراد مشهور قویتر از همیشه است، زیرا کاربران اجتماعی معمولا به دلیل پستهایی که توسط اینفلوئنسرها ایجاد شده است، تصمیم به خرید میگیرند. مسلما این موضوع برای هر برندی صادق نیست، اما برای بسیاری، رویکردی است که باید به آن توجه کنید.
۱۵.از ویژگی های تاثیرگذار استفاده کنید
آیا کسب و کار شما در مطبوعات مطرح شده است؟ شاید در جمعی از بهترین محصولات از شما نام برده شده است، مدیر عامل شما مصاحبهای کرده است، یا آخرین کمپین روابط عمومی شما به سرفصل اخبار رسیده است؟
ارتباط با نشریات پرطرفدار بهترین راه برای جلب اعتماد مخاطبان شماست، بنابراین ادامه دهید و مقالاتی را به اشتراک بگذارید که در آنها از شما نام برده شده است. از محتوا و کار با داراییهای تأثیرگذار چشم پوشی نکنید که در حال حاضر در دسترس هستند.
ایده نو برای تولید محتوای شبکه های اجتماعی
مهمتر از همه، باید مطمئن شوید که از انواع قالبهای مختلف محتوای اجتماعی برای هدایت موفقیت از کانالهای خود استفاده میکنید. دنیای اجتماعی به تکامل خود ادامه میدهد و آن برندهایی برنده میشوند که واقعا مخاطبان خود را درک میکنند، محتوایی را ایجاد میکنند که مصر کننده آنها را میخواهند و همچنان به تجزیه و تحلیل و بررسی آنچه که کار کرده است، میپردازند.
با توجه به استقبال کاربران در شبکه های مجازی، به عنوان تجربه شخصی نکات ذیل برای تولید محتوای شبکه های اجتماعی پیشنهاد می شود:
موضوع و کلمه کلیدی مفید و محبوب انتخاب کنید
اولین قدم در جذب مخاطب تولید محتوای جذاب می باشد، خود را به جای مخاطب قرار دهید و مطلب مفید ارائه دهید.
فرهنگ دیجیتال داشته باشیم
فراموش نکنید احترام احترام و همراهی متقابل به همراه دارد.
برای خود اهداف کمی و کیفی درنظر بگیرید
تعداد مطالب و کیفیت آنرا طبق جدول زمانبندی ارتقا دهید.
حجم محتوا برای شبکه های مختلف متفاوت می باشد
یک متن را نمیتوان بصورت یکسان برای همه شبکه های اجتماعی و ابزارهای بازاریابی اینترنتی به اشتراک گذاشت.
تصاویر ،اصلی ترین عامل جذب مخاطب
این نکته را در نظر داشته باشید شاید فقط تصویر شما را ببینند
و در آخر بدانید اگر مطلب شما ارزش به اشتراک گذاری داشته باشد، شما برنده اید.
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
God help me, I put aside a whole afnorteon to figure this out.