راهنمای تبلیغات گوگل

حتما هنگام جستجو در گوگل با نتایج متمایز با جستجوها برخورد داشته اید. اساس کار تبلیغات در گوگل به این صورت می باشد که شما با توجه به نوع فعالیت و خدماتی که دارید ، کلمات کلیدی را انتخاب می کنید و هنگامی که این کلمات کلیدی از طرف کاربران در سایت گوگل جستجو می شوند ، آگهی شما در صفحه اول سایت گوگل ظاهر خواهد شد. تبلیغات شما یا در نوار رنگی می باشد یا در سمت مخالف جستجوی گوگل خواهد بود.
راهنمای تبلیغات گوگل ادوردز
وقتی کاربران آگهی شما را می بینند ، شما هزینه ای پرداخت نمی کنید. هنگامی هزینه ای پرداخت می کنید که روی آگهی شما کلیک کنند و وارد سایت شما بشوند. در این موقع است که هزینه ای از اعتبار شما که بایستی در ابتدا باز کنید کم خواهد شدزمانی که شما در گوگل مشغول جستجو هستید در واقع شما خواهان محصول خاص و یا مطلب خواصی هستید و مدام در سایت گوگل جستجو می کنید و صفحات را ورق می زنید. از این فرصت گوگل استفاده کرده تا بتواند افرادی که تمایل دارند در صفحات نتایج جستجو حضور داشته باشند این امکان وجود داشته باشد. علاقه مندان به آگهی در گوگل می توانند متن های آگهی خود را در صفحات جستجوی گوگل ظاهر کنند و هیچ هزینه ای تا زمانی که کلیک بر روی آگهی نشده پرداخت نکنند و زمانی هزینه کسر می شود که مشتری کلیک کرده و وارد سایت شود.
میزان اعتبار تان را تقسیم بر ۵۰ تومان کنید تا میانگین کلیک ها را بدست آورید
نکته مهم بعدی اینکه اگر با قیمت پایین تبلیغات مواجه شدید این را بدانید که قیمت کم دلیل بر خوب بودن سرویس نمی باشد و فقط به میزان کم به شما سرویس خواهد داد و با میزان اعتبار کم تبلیغات هیچ بازدهی و سودی برای شما نخواهد داشت.
گوگل برای افرادی که بیشتر بودجه در نظر می گیرند ارزش بیشتری قائل می شود و آگهی را بیشتر نمایش می دهد و برای افرادی که کمتر بودجه در نظر می گیرند به نسبت بودجه آنها آگهی را کمتر نمایش می دهد
و نکته مهم دیگر اینکه تبلیغات در گوگل به صورت کلیکی می باشد و محدودیت زمانی نمی توان برای این آگهی در نظر گرفت یعنی تا زمانی که در حساب خود اعتبار داشته باشید آگهی شما فعال خواهد بود
یکی از مهم ترین عواملی که در تعیین هزینه کلیک تاثیر دارد انتخاب کلمات کلیدی پرجستجو و مرتبط با لینک سایت می باشد.
همواره انتخاب کلمات در تبلیغات آنلاین از اهمیت بالایی برخوردار است هرچقدر کلمات مرتبط و پرجستجو باشد هزینه کلیک کم و میزان بازدید افزایش پیدا میکند.
لازم به ذکر می باشد هزینه کلیک در هر شرایطی امکان دارد تغییر کند.به زبان ساده میزان مرتبط بودن کلمه کلیدی را مشخص می کند.
تبلیغ در کجا نمایش داده می شود؟
گوگل شامل بخش جستجوی گوگل می باشد این همان صفحات نتیجه جستجوی گوگل می باشد، کنار یا بالای نتایج جستجو. محل قرار گیری تبلیغ در گوگل بصورت غیر اختیاری می باشد و یک سیستم خودکار محل قرار گیری تبلیغات را مشخص می نماید اما هرچه هزینه کلیک(CPC) شما بالاتر باشد شما در نتایج بالاتر قرار خواهید گرفت ممکن است بدلیل کثرت تعداد تبلیغات آگهی شما در صفحه دوم نمایش داده شود که درآن حالت در صورتی که بخواهید تبلیغ شما در صفحه اول نمایش داده شود شما باید هزینه کلیک را افزایش دهید دو محل تبلیغ در نتایج جستجو وجود دارد یکی بالای نتایج جستجو و دیگری کنار نتایج.
بطور کل امکان تعیین دقیق این محل در گوگل وجود ندارد و تنها می توان با تغییر CPC بصورت حدودی محل آنرا تعیین نمود که با آن وجود هم محل تبلیغ ثابت نبوده و در طول صفحه جابجا می شود. در صورتی که هزینه کلیک شما پایین باشد(۱ تا ۲۰ سنت) در درصد بالایی از موارد (حدود ۹۰) تبلیغ شما در کنار نتایج نمایش داده می شود و در درصد کمی از موارد در بالای نتایج و در صورتی که هزینه کلیک شما بالا باشد (۲۵ سنت به بالا) در درصد بالایی(بالای ۸۰ درصد) از زمانها تبلیغ شما در بالای نتایج نمایش داده می شود و هرچه مقدار هزینه کلیک شما بالاتر باشد این درصد بالاتر خواهد رفت.
دقت داشته باشید محل قرارگیری تبلیغ به پلن انتخابی شما ارتباطی ندارد و به هزینه کلیک شما بستگی دارد. مجموعه این عوامل در کنار مشاوره یک شرکت مجری تبلیغات میتواند بهترین نتیجه را حاصل کند.
تبلیغات گوگل ادز یکی از بهینه ترین حالتهای تبلیغات با هدف جذب کاربر و افزایش فروش میباشد.
دیدگاهتان را بنویسید