هدفگیری مجدد و ریتارگتینگ در بازاریابی چیست؟

Retargeting

همانطور که میدانید در تجارت آنلاین و قیف بازاریابی جذب سرنخ از کاربر، تبدیل به مشتری کردن و در ادامه تبدیل به کاربر وفادار کردن بسیار پرهزینه و گرانبها میباشد.یکی از روشهای پرارزش در بهینه سازی قیف بازاریابی، ریتارگتینگ است که طی آن کاربرانی که از سایت شما دیدن کرده اند هنگام بازدید از سایتها و اپلیکیشنهای دیگر مجددا تبلیغ شما را مشاهده و به استفاده از سرویس شما دعوت می‌شوند.

یکی از تکنیک هوشمندانه پیاده سازی ریتارگتینگ یا هدفگیری مجدد، استفاده از کد تخفیف و ارائه محصولات مشابهی که کاربر قبلا در سایت شما مشاهده کرده در بنرهای هوشمند می‌باشد. همانطور که متوجه شدید در این تکنیک مثل گذشته یک تبلیغ به همگان نمایش داده نمیشود و به هر کاربر تبلیغ اختصاصی و شخصی سازی شده نمایش داده می‌شود.طبق یک اصل روانشناسی کاربران پس از 5بار دیدن یک برند به آن اطمینان می‌کنند و به همین دلیل شرکت ها با استفاده از ریتارگتینگ سعی در ارائه مجدد تبلیغ به کاربر قدیمی دارند زیرا شانس تبدیل به مشتری شدن در این حالت بسیار بیشتر است و در نتیجه نرخ بازگشت سرمایه نسبت به هزینه شما افزایش می‌یابد.

از جمله سرویس های خارجی ریتارکتینگ میتوان به Adroll   و Vizury  اشاره کرد.

تفاوت ریتارگتینگ و ریمارکتینگ چیست؟

یک سرویس ریتارگتینگ، بانک اطلاعاتی از کوکی کاربران مشاهده کننده سرویس شما جمع آوری می‌کند تا در سایتها و اپلیکیشنهای دیگر، تبلیغات شما را به آن دسته از کاربران به نمایش درآورد اما سرویس ریمارکتینگ با جمع آوری اطلاعات کاملی از کاربران از قبیل بازدید، سبد خرید، جنسیت، اطلاعات پروفایل و…. به یک مدیر بازاریابی دیجیتال در بازاریابی مجدد و هدفمند کمک می‌کند.

انواع بازاریابی مجدد و ریتارگتینگ:

  • ماشین لرنینگ: یکی از پیشرفته ترین و جدیدترین روشهای بازاریابی ماشین لرنینگ هست که طی آن سرویس های تبلیغاتی با آنالیز هر دسته از کاربران و تراکنش‌های آنان، کالاهای مورد علاقه این افراد را به افراد مشابه نشان می‌دهند.
  • بازاریابی مجدد براساس جنسیت و جغرافیا
  • بازاریابی مجدد براساس سبدخرید رها شده و کالاهایی که مشاهده کرده اید.این تکنیک بازاریابی معمولا از طریق ایمیل انجام می‌شود.
  • ریتارگتینگ براساس محتوا: در این روش سرویسهای تبلیغاتی با بررسی کالاهای مشاهده شده توسط شما و جستجوی شما، مقالات، کامنتهای مثبت و ویدیوهای مرتبط به آنها را برای شما از طریق نوتیفیکیشن، ایمیل یا اس ام اس ارسال  و اطلا رسانی می‌کنند.
  • ریمارکتینگ در شبکه های اجتماعی
  • ریمارکتینگ گوگل ادوردز – موتورهای جستجو

شما هم می‌توانید با توجه به بیزینس خود بهترین روش را برای پیاده سازی این تکنیک بازاریابی و ریتارگتینگ انتخاب کنید.
شراگیم مرادی

 

Share

1 دیدگاه

  • zahed تیر ۳۰, ۱۳۹۷ at ۱۰:۲۳ ب.ظ پاسخ

    واقعا عجیبه شرکت های ایرانی اصلا در زمینه ریتارگتینگ حرکتی نمیکنند

ارسال دیدگاه