تاثیر بلاک چین بر تبلیغات اینترنتی

بلاک چین چیست؟ Blockchain
بلاک چین بحث داغ این روزهای بسیاری از کشورهاست که در کشور ما به دلیل عقب بودن همیشگی سیستم دولتی از تکنولوژی، بصورت غیرعلمی و غیر شفاف پیش میرود. بصورت تئوری بلاک چین یک سیستم ثبت اطلاعات و توزیع گزارش به صورت غیرمتمرکز است و بیتکوین پرکاربردترین محصول این فناوری بوده که از بلاک چین برای ذخیره اطلاعات دارایی کاربران بهره میبرد.
همانطور که اشاره شد از بلاکچین در بسیاری از صنایع و خدمات میتوان بهره برد و در این فرصت به تاثیر بلاک چین بر تبلیغات اینترنتی اشاره خواهم کرد.
بسیاری از سرویسهای تبلیغاتی مانند فیسبوک، تبلیغات بلاک چین را منع کردند زیرا با پیادهسازی سیستم بلاک چین در صنعت دیجیتال مارکتینگ اطلاعات کاربران دیگر در اختیار یک شرکت خاص مانند فیسبوک و گوگل قرار نمیگیرد تا از آن استفاده تبلیغاتی کنند و در سوی مقابل شما اطلاعات کاملی از بانک وسیعی از کاربران (با رعایت مباحث حریم شخصی) و شرکتها خواهید داشت و بدون واسطه و با علم کامل تبلیغات اینترنتی خود را انجام میدهید یا با شرکتهای فعال در زمینه تبلیغات اینترنتی فعالیت میکنید. با ذکر چند مثال این موضوع جذابتر بنظر میرسد:
مثال بارز بازاریابی شبکه های اجتماعی مبتنی بر بلاک چین، steemit میباشد که در آن شما به ازای مشارکت و تولید محتوا نفع مادی خواهید داشت و تمامی اطلاعات بر پایه زنجیره بلاک چین ذخیره میشود.
بطورمثال در وبسایت BitClave تعامل و جستجوی شما بصورت برد برد جریان دارد یعنی هم شرکتهای تبلیغ دهنده مشتری خود را بدست میآورند و هم شما به عنوان کاربر مبلغی به ازای جستجو و کلیک دریافت میکنید و یا در صورت عدم رضایت تبلیغی به شما نمایش داده نمیشود.
**بنابراین هر مشاور دیجیتال مارکتینگ با تکیه بر تاثیر بلاک چین بر تبلیغات اینترنتی و ایجاد تعامل با مشتری براساس سود و رضایت متقابل میتواند بسیار هدفمندتر و ارزانتر از قبل تبلیغات خود را انجام دهد. از دیگر مزیتهای این روش جلوگیری از سیستم فراد و تقلب میباشد که از هدر رفتن میلیونها تومان از بودجه تبلیغات شما جلوگیری میکند.
خوشحال میشم نظرات ارزشمند شما رو هم در این زمینه به اشتراک بگذارم.
دیدگاهتان را بنویسید